סאלון חשמלי: אאודי A6 אי-טרון נחשפה

סאלון וגם סטיישן שמבוססות על הפלטפורמה החדשה המשותפת גם ל-Q6 אי-טרון ולפורשה מקאן, בשלב הראשון עם סוללת 100 קוט"ש וטווח של מעל ל-750 ק"מ. בישראל בתחילת 2025

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי חשפה את הדור החדש והשישי במספר של ה-A6 שעובר להנעה חשמלית מלאה וזוכה במיתוג e-tron כמובן. ה-A6 החדשה היא הדגם השני של אאודי, אחרי ה-Q6 אי-טרון שעושה שימוש בפלטפורמת PPE החדשה (Premium Platform Electric) שהוצגה לראשונה בפורשה מקאן EV. את ה-A6 אי טרון הציגה אאודי בגרסאות "ספורטבק" (עם דלת חמישית) ובגרסת אוואנט (סטיישן).

השיווק באירופה יחל בספטמבר הקרוב, אך לישראל היא תגיע רק בתחילת השנה הבאה, כך על פי צ'מפיון מוטורס היבואנית המקומית. מחיר הכניסה באירופה יעמוד על 75,600 יורו, ובהתחשב במחירה של ה-A6 הנוכחית, ניתן להניח שמחירה ההתחלתי בישראל יהיה גבוה מחצי מיליון שקל (בהתחשב במיסוי החשמליות).

כן, יש גם סטיישן. לא נראה אותה בארץ כמובן
כן, יש גם סטיישן. לא נראה אותה בארץ כמובן

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני בהתאם לשפת העיצוב החדשה של אאודי, עם תאורת יום צרה ובנפרד תחתיה יחידות התאורה הראשיות. הסבכה המזוהה אטומה כמובן ובגימור דמוי "קשקשים" ובפגוש ישנה סבכה תחתונה בגימור חלת דבש ובצידיה כונסי אוויר הנטמעים בגימור השחור או כאלו מודגשים בצבע כסף ב-S.

הפרופיל בסגנון פאסטבק, ידיות הפתיחה שקועות ויוצעו חישוקי "19 סטנדרטיים, "20 בגרסאות ה-S ו-"21 כאופציה ואילו מאחור ישנה דלת חמישית גדולה ודיפיוזר מושחר. הפנסים מחוברים בפס תאורה, כאשר תאורת ה-OLED הדיגיטלית קפצה דור, עם הצגת סימני אזהרה למשתמשי הדרך, 8 אפשרויות גרפיקות שונות לתאורת היום וחתימת תאורה אקטיבית בפנסים, ולקינוח גם הסמל האחורי מואר.

תאורה דיגיטלית אקטיבית וסמל מואר
תאורה דיגיטלית אקטיבית וסמל מואר
הממדים החיצוניים לא רחוקים מהדור היוצא
הממדים החיצוניים לא רחוקים מהדור היוצא

ממדיה של ה-A6 ספורטבק אי-טרון, אינם שונים משמעותית מהדגם היוצא, אך באופן תמוהה בחרה שלא לפרסם אותם בהודעה הרשמית, אך נספר שהיא קצת יותר רחבה ובסיס הגלגלים נהנה מהמידות הנדיבות של פלטפורמת PPE עם כ-299 ס"מ. לצד זאת אאודי מתגאים יותר בכך שהיא האווירודינמית ביותר שלהם, עם מקדם גרר של 0.21 Cd בלבד קרוב, לטסלה מודל S בעלת מקדם גרר של 0.205 Cd. כמו כן ישנן מראות צד וירטואליות, כשבאאודי מכנים אותן "הדור השני", כשמבט לתא הנוסעים מגלה שהפעם מסכי התצוגה שלהן ממוקמים גבוה יותר.

ואם כבר הצצנו פנימה, נגלה שהעיצוב זהה לגמרי ל-Q6 אי טרון, כאשר ישנו לוח מחוונים "11.9 המחובר אל מסך מולטימדיה "14.5 וכמו בג'יפון, גם כאן יש מסך נוסף מול הנוסע בגודל "10.9. אלו זוכים לעדכוני OTA, וכן אפשרות הורדת אפליקציות מצד שלישי במולטימדיה שמוטמע בה גם ChatGPT. קישוריות נוספת נוגעת למערכת הניווט, אשר מעבירה מידע לענן וחולקת אותו רכבים אחרים של הקונצרן ובכך מסייעת להתאמת הנסיעה והמהירות. עוד נמצא בתא הנוסעים, ובהתאם לרמות הגימור כמובן, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת שמע של בנג & אולפסון עם 20 רמקולים, גג פנורמי חכם, המאפשר הצללה בלחיצת כפתור וכן כמה סוגי הצללה שונים.

תא הנוסעים "העתק הדבק" מאאודי Q6 אי-טרון
תא הנוסעים "העתק הדבק" מאאודי Q6 אי-טרון

יחידות הנעה וביצועים
אאודי A6 אי-טרון מצוידת בשלב זה בשתי יחידות הנעה. גרסת ה"פרפורמנס", בעלת מנוע יחיד והנעה אחורית. ההספק עומד על 367 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות ומהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש.

ב-S6 אי-טרון כבר תקבלו צמד מנועים היוצרים הנעה כפול ומפיקים 503 כ"ס (ו-550 כ"ס לזמן מוגבל עם בקרת השיגור). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות (גם בסטיישן) והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש.

עם השקת הדגם, לשתי הגרסאות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 100 קוט"ש (94.9 קוט"ש נטו) בארכיטקטורת 800 וולט, והיא מאפשרת טווח נסיעה של 756 ק"מ (720 ק"מ בסטיישן) וב-S החזקה 675 ק"מ בין טעינות (647 ק"מ בסטיישן).

בשלב הראשון עם 367 כ"ס וסוללת 100 קוט"ש, בעתיד גם סוללת 83 קוט"ש
בשלב הראשון עם 367 כ"ס וסוללת 100 קוט"ש, בעתיד גם סוללת 83 קוט"ש
ב-S6 אי-טרון כבר יש 503 כ"ס ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש
ב-S6 אי-טרון כבר יש 503 כ"ס ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש

קצב טעינה מהירה אפשרי בהספק של עד 270 קילוואט כך שב-10 דקות בלבד תוכל ולהטעין 310 ק"מ, ומ-10% ל-80% תמתינו 21 דקות בלבד. מטען פנימי 11 קילוואט סטנדרטי ומטען 22 קילוואט יוצע כאופציה. בהמשך תוצע גם סוללה קטנה יותר בקיבולת של 83 קוט"ש (ברוטו) וטווח נסיעה של 610 ק"מ.

כאופציה ישנם מתלי אוויר (סטנדרט ב-S) המווסתים גם את גובה הרכב בהתאם למהירות הנסיעה ומצב הנהיגה הנבחר, כך למשל הרכב יונמך בעד 20 מ"מ בהתאם למהירות לטובת שיפור האווירודינמיות והיציבות.