כולם בעקבות אחד: המדריך לג`ירו ד`איטליה
פוגצ`אר הפייבוריט הגדול לזכיה, שדה ספרינטרים מרשים וישראלי אחד. לקראת פתיחת המרוץ הוורוד
איך יודעים שבא האביב? רואים את הוורוד מסביב. הג`ירו ד`איטליה יפתח מחר (שבת) בצפון המדינה (איזור טורינו) ויסתיים כעבור שלושה שבועות ברומא. הפלוטון יגמע מרחק של 3,400 קילומטרים, למשך 21 קטעים ויצבור למעלה מ-44 אלף מטרים של עליות באחד המרוצים הכי יפים בעולם האופניים.
רוב העיניים יהיו נשואות לעבר איש אחד: טדיי פוגצ`אר. אלוף הטור פעמיים בעבר, מגיע בכושר קטלני, אחרי הניצחון הגדול בליאז` באסטון ליאז` ועם חלום אחד: להתחיל את המסע לעבר הדאבל הגדול: זכיה בהופעת הבכורה בג`ירו וחודש לאחר מכן יזנק לטור דה פראנס, וינסה לכבוש גם את הפסגות של האלפים והפירינאים. פוגצ`אר תמיד סיים על הפודיום במרוצי גרנד טור בהם השתתף: שתי זכיות בטור, שתי סגנויות, ומקום שלישי בהופעת הבכורה בוואלטה ב-2019.
כל הפרשנים והמהמרים שמים את הז`טונים האיטלקים שלהם על הרוכב המופלא של UAE שאמור לזכות בחולצה הוורודה, בהנחה כמובן שישמור על הרגליים והבריאות, עד רומא. המועמד הכי רציני לנשל אותו מהחלום הוא גיירנט תומאס, שסיים שני בעונה שעברה, וזכה ב-2018 בטור דה פראנס. רוכבי GC מעניינים אחרים שרוצים להשיג את הפודיום יהיו בן אוקונור, רומן בארדה, סיאן אויטברוקס, דני מרטינס, אדי דנבר והתקווה האיטלקית - אנטוניו טיברי בן ה-22.
לא פחות משבעה קטעי ספרינט יאתגרו את הרוכבים המהירים בעולם. שדה הספרינטרים יהיה השנה איכותי במיוחד ויכלול את מחזיק חולצת הנקודות מהעונה שעברה, ג`ונתן מילאן מלידי טרק. טים מרלייר, שהשיג שבעה ניצחונות העונה, עשוי להיות הרוכב המהיר ביותר, כאשר גם אולאב קוי הצעיר, פאביו יאקובסן, קיידן גרובס ופיל באהוס אמורים לתת את הטון בפינישים המישוריים ברחבי איטליה.
ישראל פרמייר טק שפתחה את העונה בצורה פנטסטית תציג את הרוכב הישראלי שלה, נדב רייסברג, בהופעת הבכורה שלו בגרנד טור. הישראלי בן ה-23 יעבוד עבור אחרים לרוב, אבל לא יהסס לצאת קדימה ולחפש הזדמנויות משל עצמו. המטרה של הקבוצה הישראלית תהיה כמו תמיד להשיג ניצחונות בקטעי הבריחה ולשם כך מגיעה מחוזקת במייקל וודס וסימון קלארק, שכבר ניצחו שלבים בטור ובוואלטה. איתן ורנון הבריטי הצעיר יכול לתת את הטון בשלבים היותר שטוחים של המרוץ.
הג`ירו כולל שישה קטעים העונה שיסתיימו בפסגה ועוד שני קטעים של כ-70 ק"מ ביחד נגד השעון. השלב הראשון שיסתיים בטורינו (4.5) יהיה מתגלגל ואז יתחיל האקשן בטיפוס של כמעט 12 ק"מ (6.2 אחוז שיפוע) לאורופה, הפסגה הראשונה שתופיע בסיום הקטע השני. הדירוג הכללי לא אמור לעבור שינויים רציניים בשני קטעי הספרינט והגבעות שיביאו לאחר מכן, לפחות עד לשלב השביעי לפרוג`יה שיהיה נגד השעון ויכלול כ-37 ק"מ, כאשר השבעה האחרונים יהיו בעליה מדורגת. למחרת בשבת הבאה (11.5), הקטע השמיני יהיה השני שבסיומו פסגה, כאשר הרוכבים יגיעו לפראטי די טיבו במרכז איטליה עם עליה של 14 ק"מ בשיפוע של 7 אחוזים.
אחרי גיחה לנאפולי ויום מנוחה, השבוע השני יתחדש בקטע ה-10 (14.5) שיסתיים בעליה לקוסאנו מוטרי בהרים האפנינים. שניים משלושת השלבים הבאים יהיו יחסית מישוריים, כאשר בשבת של הקטע ה-14 יתקיים השלב נגד השעון השני בדסאנצנו דל גרדה עם בקושי 250 מטרים של עליה, אבל 31 ק"מ במצטבר. גולת הכותרת תתקיים למחרת בקטע ה-15, כאשר הרוכבים יפגשו את פסגת הליביניו, מהאתרים הפופולריים ביותר לרכיבה באיטליה. יום של חמש פסגות ו-5,400 מטרים של עליה במצטבר.
השבוע השלישי יפתח עם הקטע ה-16 (21.5) שיעלה תחילה לפסגה הגבוה ביותר הסטלביו המפורסמת וימשיך למונטה פאנה. למחרת היום האחרון בדולומיטים הרוכבים יעברו את הפאסו ברוקון בעוד שלב הררי מאתגר. לאחר מכן הרוכבים יגיעו לפאדובה וספאדה לקטעים רגועים יחסית ואז יעלו פעמיים על הר הגראפה (18 ק"מ, 8.1 אחוזים) ואז ירידה ארוכה לקו הסיום. זהו השלב שצפוי להכריע את המאבק על החולצה הוורודה בג`ירו, כי למחרת יגיע הפלוטון עייף ותשוש לשלב המישורי ברומא.