מותג הספורט המיוחד של רנו מתחבר לחשמל

אלפין עושה את הצעד הנדרש ומציגה מכונית ספורט חשמלית מלאה בשיתוף חברת לוטוס

תגיות: אלפיןרנו

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

אלפין, חטיבת הספורט היוקרתית של רנו מתכוננת לעתיד חשמלי ותשיק שלושה רכבי EV חדשים משנת 2024. אחד מהם הוא ה-A110 הכל-חשמלי, שיופיע ב-2026. את הסנונית אנחנו רואים כאן בתמונות - מכונית אב טיפוס בשם A110 E-ternité. השם אינו המצאה מהשרוול, כי מנכ"ל קבוצת רנו, לוקה דה מיאו, הצהיר פעם שהוא יוזם 'לחשמל את אלפיין כדי לשמור על השם לנצח'. Eternité זה בצרפתית 'נצח' וכמובן שה-E הוא סימול עבור המערכות החשמליות שלה.

ה-A110 המקורית קיימת כבר כמעט 60 שנה והיא מוצגת במקביל לגרנד פרי הצרפתי במסלול פול ריקאר. ההבדלים החיצוניים בין הדגם הרגיל לחשמלי שוליים, כך שקהל המבקרים יצטרך להסתכל פעמיים כדי לראות שמדובר ב-A110 שונה מאוד מתחת לפני השטח; ה'עיניים הזועמות' על הפנסים, מבנה חלת הדבש המיוחד בחלון האחורי וכמובן חוסר האגזוזים מסגירים שאלפין נטשו את מנוע הבערה במחסנים והחליפו הכול בסוללות ומנועים חשמליים. אם זה לא מספיק, אפשר גם לפתוח את התקרה, שכן ל-A110 E-ternité צמד לוחות סיבי פחמן מעל ראשי שני הנוסעים.

בחלל הנוסעים של ה-Alpine A110 E-ternité לא תמצאו את מערכת המידע והבידור הרגילה, אלא 'טאבלט אישי' הניתן להסרה ונשיאה כמו סלולרי רגיל. לדברי אלפיין, זה מקל על ביצוע עדכונים ושליטה מהודקת במערכת. מעבר לכך אין הרבה הסברים נוספים.

ה"לב הפועם" של ה-A110 E-ternité הוא מנוע חשמלי אחד בהספק של 242 כ"ס, שעל פניו לא מרשים אבל בואו נסתכל על דף הנתונים עצמו. אז מצד אחד היא קצת פחות חזקה מהאלפין הרגילה שמצוידת ב-252 כ"ס. אולם בצד הביצועים, אין הבדל משמעותי: מ-0 ל-100 קמ"ש רק ב-4.5 שניות, כאשר גרסת מנוע הבערה נזקקת ל-4.4 שניות או 4.2 שניות בגרסאות יותר מחודדות. המהירות המרבית מעט נמוכה יותר -250 קמ"ש, אך חשוב להכניס למשוואה הזו את הגורם המרכזי שמשפיע על יכולותיה- תוספת של כמעט 300 קילו.

המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים כך ששום דבר בפן החוויתי לא נפגע. תאי הסוללה המפעילים את המנוע החשמלי הם תרומת דגמי רנו E-tech, עם התאמות לפרופורציות והדרישות של אלפין. בסופו של דבר הציבו מהנדסי אלפין ארבעה תאי סוללה מלפנים ועוד שניים מאחור; החשיבה אינה רק לפי מקום פנוי אלא גם כדי לקבל את חלוקת המשקל המיטבית - משהו שאלפין מאוד מתגאה בו. סה"כ, קיבולת סוללה של 60 קווטש, מניבים טווח נסיעה מרבי של 420 קילומטרים עד התרוקנות.  סביר שעם לחצים גדולים על המערכת בנהיגה על מסלול הטווח הזה מתקצר באופן דרמטי.

כאמור, ה-Alpine A110 E-ternité היא כר ניסוי חשוב למהנדסי אלפין בכל הנוגע לפיתוח מכונית חשמלית מלאה. אלפין לא תהיה כמובן בגפה במערכה הזו כאשר ברקע תשיק רנו סדרה של דגמים חשמליים (חלקם בהשראת רכבי אלפין ודגמים קלאסיים) בהם גם רנו 5 החשמלית החדשה, איפשהו ב-2024. שנה לאחר מכן, יושק קרוסאובר חשמלי בשם GT X-Over. דגם זה כרוך בפיתוח של רנו מגאן E-Tech Electric ולניסאן אריה ונעזר במערכות דומות. אלפין תשיק ה-A110 החשמלית רק בעוד שלוש שנים כאמור, והיא תעשה בשיתוף חברת לוטוס.