טעינת סוללה ב-8 דקות? ב-GAC טוענים לפריצת דרך

האם בקרוב נוכל לקצר זמן ההמתנה לטעינת הסוללה ברכב חשמלי? החברה הסינית מכריזה על פיתוח טכנולוגי מתקדם

תגיות: GAC

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

סוגיית הסוללה ברכב החשמלי תמיד היוותה מקור לחילוקי דעות בשל מוגבלותה בטווח ותוספת הקילוגרמים הרבים המשפיעים על תכונותיו הדינמיות. לא מעט נהגים תוהים עדיין במה כרוך הוויתור על מנוע בערה לטובת הנעה אלטרנטיבית? מושגים כמו "זמינות תשתיות", "חרדת טווח" הם לא מושגים מכובסים אלא כאלה הנתמכים בעובדות קונקרטיות. אמנם בשנים האחרונות חל שיפור בנושא עם פתרונות טעינה מהירים יותר בבית או בכבישים, אבל לפחות בשלב הנוכחי בחייה של הסוללה הממוצעת עדיין מדובר במכשול.

ב-GAC, חברת הרכב הסינית המשווקת בארץ את הג'יפון החשמלי GE3, מתנסים זה מספר חודשים בטכנולוגיית סוללה חדשה המבוססת על תרכובות גרפן - שכבות של אטומי פחמן. מדויק יותר לתאר זאת, כפי שמנסחים ביצרן הסיני שמדובר ב"גרפין מתוגבר בדחיסה תלת ממדית", שלמעשה מאפשר לקצר את זמן הטעינה הממוצע בעמדה חיצונית מהירה מ-30-40 דקות ל-8 דקות בלבד עד 80% נפח, וזאת על ידי שימוש במתח של 600 אמפר עבור כלי רכב עם טווח נסיעה של 200-340 קילומטרים.  

הפיתוח של הסוללה הוכרז באופן חצי רשמי במהלך דצמבר, אז גם החלו לבצע ניסויים מורכבים יותר ותובעניים כדי לאמוד את אורך חייה ועמידותה וזאת גם אחרי שכבר רשמה לזכותה הישגים טובים במבחני בטיחות מחמירים. לטענתם, נותרו עדיין כמה היבטים בשלב פיילוט, אבל הם מעריכים שבמהלך שנת 2021 כבר תהיינה מכוניות בשלות עם סוללת גרפין, בהן ה-AION-V, ג'יפון עליו דיווחנו לא מכבר.

ב-GAC ממשיכים להתנסות במקביל בכמה פתרונות טכנולוגיים חשובים אחרים, כולל מערכת חשמלית עם טווח נסיעה מוגדל ל-1000 קילומטרים לפי המדדים המקובלים באירופה (NEDC).

נהיגה ראשונה בג'יפון החשמלי GE3 בישראל