פיאט פנדה תחזיר את היצרן לימים הטובים

הסופר מיני תוליד שורה של דגמים חדשים ומחושמלים כולל קרוסאוברים ומיניוואנים קומפקטיים

תגיות: פיאט

ניר בן טובים
פיאט Centoventi קונספט
פיאט Centoventi קונספט
שנה גודל פונט א א א א

בשנת 2019 פיאט הציגה את מכונית הקונספט החשמלית Centoventi, בהשראת הפנדה המקורית. בשנה שלאחר מכן, האיטלקים אישרו שדגם הראווה יבשיל למכונית סדרתית. לפי דיווחים באיטליה ייתכן ומדובר בפנדה החדשה, שאמורה להיות מושקת ב-2023. אולם בנוסף לכך, צפויים להגיע דגמים נוספים המבוססים על ה-Centoventi שסוף סוף יפתחו לרווחה את שורותיו של היצרן שעד כה התבסס בעיקר על ה-500.

המותג הוותיק מטורינו מתכנן מתקפת מוצרים ל"חשמל במחיר סביר" במהלך חמש השנים הקרובות, כך מדווחים כלי התקשורת ברומא. במיוחד, מתכוונת פיאט להתמקד במכונית הקומפקטית 500 ובמגוון כלי רכב שיתרמו לצמחיתה וכן להגדלה של הארסנל כאמור. אך בעוד שה-500 היא מכונית שמדברת ללב, הפוקוס של הדגמים הקרובים מבוססי Centoventi יהיה כרוכים בשימושיות ויעילות אנרגטית. כלי הרכב החדשים הבסיסיים עליהם מדברת פיאט צריכים להיות חזקים וזולים, כאשר אחד מהיעדים העיקריים של פיאט הוא להוזיל את עלויות הייצור ולגלגל את התמורה ישירות לפתחו של הצרכן.

אילו דגמים נמצאים על הפרק? בכלי התקשורת האיטלקים נכתב כי יהיו "פנדה סופרמיני" ו"פנדה SUV חדש", אך מתוכננים גם דגמים נוספים. השם עדיין בגדר סימן שאלה, אבל פיאט נוטה להשתמש בשמות דגמים קיימים כמו פנדה ואולי להחזיר מותגים כמו כרומה. "מה שמאוד חשוב, ואני מייחס כאן חשיבות רבה לעניין הזה, זה שאפשר להבחין במבט ראשון - גם בלי תג או מיתוג - שזו פיאט", אמר מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה. 

פנדה תהיה מכונית עירונית חסונה וקופסתית עם חשיבה על אסתטיקה ופרקטיות במשולב. היא לא תהיה הסופר מיני היחידה בהיצע שכן יהיה לפחות דגם אחד, אולי שניים, קטנים יותר שצפויים להשתמש באותה ארכיטקטורת Stellantis שבה משתמשת פיג'ו בדגמי ה-208 וה-308. בעתיד, המותגים השונים תחת מטריית סטלנטיס, למעשה היצרן הרביעי בגודל יחלקו יותר ויותר פלטפורמות עליהן ניתן לבנות סדרות על בסיס מנועי בערה, היברידיות ומכוניות חשמליות. לפיאט תהיה מקבילה מתוחכמת יותר לדור הבא של ה-500X ותחליף למיניוואן 500L. בנוסף, יכול להיות רכב כביש שטח קטן שיוצע עם מנוע רגיל וכן מנוע חשמלי.

"מכוניות קטנות יותר מייצגות את עסקי הליבה של המותג בשנים הקרובות", כך אומר פרנסואה. "הרעיון שלי הוא לכסות או למקד מכוניות לסגמנטי . "A-Segment, B-Segment, B-SUV. זה המקום שבו אני רוצה להיות", כך הוסיף. עוד הוא אומר כי בין 2025 ל-2030, מגוון המוצרים של פיאט יהפוך בהדרגה לחשמל בלבד. "משנת 2030, פיאט רוצה להיות מותג רכב חשמלי טהור".