5 המכוניות היקרות ביותר בעולם שנמכרו ב-2018

כל המכוניות נמכרו במסגרת אירועי אספנות יוקרתיים בארה"ב ובאירופה. כוכבות - פרארי ו-אסטון מרטין. סך כל המכירות ביחד - קרוב ל-140 מיליון דולר

תגיות: פרארי

ניר בן טובים
פורד GT40 דור 2 נמכרה תמורת 9.8 מיליון דולר. כמעט נכנסה לחמישיה הראשונה (צילום: RM Sothebys)
פורד GT40 דור 2 נמכרה תמורת 9.8 מיליון דולר. כמעט נכנסה לחמישיה הראשונה (צילום: RM Sothebys)
שנה גודל פונט א א א א

תעשיית הרכב עתידה לחתום את שנת 2018 עם סיכומי מסירות עונתיים בשווקים הפנימיים והעולמיים בכל הסגמנטים המוכרים. אבל בגזרת קהילת האספנים החגיגית, הייתה זו שנה גדושה ברגעים היסטורים במהלכם נתקלו שועי העולם במכוניות נדירות ואפילו באקזמפלר יוצא דופן ששבר את שיא המכירות בתולדות הענף תמורת סכום דמיוני. מטבע הדברים והסכומים האסטרונומים שמתגלגלים בין הגלגלים, אף אחת מהמכוניות אינה ילידת השנים האחרונות וכולן בעלות מורשת ספורט מוטורי עשירה מאוד וכן השפעה ניכרת על תרבות הרכב העולמית.

מתוך חמש המכוניות היקרות ביותר שדורגו השנה באירועי מכירות פומביות, 2 מוצאן מאיטליה, 2 הגיעו מאנגליה ונציגה אחת מארה"ב שהיא גם ה"קשישה" בחבורה המפוארת הזו. בסיכום הכולל, החמישיה הפותחת הזרימה בצינורות של המארגנים עשרות מיליוני דולרים (החלוקה היא בין 2 גופים עיקריים).  סך היקף המכירות הוא כ-140 מיליון דולר אחרי מיסים ועלויות שונות ומעל חצי מילארד דולר עבור כל המכוניות השונות שנמכרו השנה במסגרת אירועים אלו.

הנה 5 הכוכבות היקרות ביותר שלכם לשנת 2018 מהסוף להתחלה:

 

במקום החמישי: אסטון מרטין DB4GT זגאטו 2 מ-1961 שנמכרה בפסטיבל המהירות בגודווד תמורת 13.51 מיליון דולר (צילום: Bonhams)
במקום החמישי: אסטון מרטין DB4GT זגאטו 2 מ-1961 שנמכרה בפסטיבל המהירות בגודווד תמורת 13.51 מיליון דולר (צילום: Bonhams)
במקום הרביעי: מכונית הפיתוח המקורית של אסטון מרטין מ-1963 בסדרת ה-DP12 התחרותית המיועדת למירוצים. המחיר - 21.44 מיליון דולר (צילום:  RM Sotheby’s)
במקום הרביעי: מכונית הפיתוח המקורית של אסטון מרטין מ-1963 בסדרת ה-DP12 התחרותית המיועדת למירוצים. המחיר - 21.44 מיליון דולר (צילום: RM Sotheby’s)
במקום השלישי: דוסנברג SSJ מ-1935 שנמכרה בפבל ביץ' תמורת 22 מיליון דולר (צילום: Gooding & Company’s)
במקום השלישי: דוסנברג SSJ מ-1935 שנמכרה בפבל ביץ' תמורת 22 מיליון דולר (צילום: Gooding & Company’s)
במקום השני: פרארי 290 MM שהייתה בבעלותו של חואן מנואל פנג'יו. הדגם הוא מ-1956 והוא נמכר בלוס אנגל'ס תמורת 23 מיליון דולר (צילום:RM Sotheby’s)
במקום השני: פרארי 290 MM שהייתה בבעלותו של חואן מנואל פנג'יו. הדגם הוא מ-1956 והוא נמכר בלוס אנגל'ס תמורת 23 מיליון דולר (צילום:RM Sotheby’s)
במקום הראשון: המכונית היקרה ביותר בעולם - פרארי 250 GTO מ-1962 שנמכרה בארה"ב תמורת 48.4 מיליון דולר - שיא של כל הזמנים. פרארי יצרה רק 36 יחידות שלה והדגם שנמסר עם מנוע V12 היה רכב האימונים של נהג המירוצים האגדי פיל היל (צילום:RM Sotheby’s)
במקום הראשון: המכונית היקרה ביותר בעולם - פרארי 250 GTO מ-1962 שנמכרה בארה"ב תמורת 48.4 מיליון דולר - שיא של כל הזמנים. פרארי יצרה רק 36 יחידות שלה והדגם שנמסר עם מנוע V12 היה רכב האימונים של נהג המירוצים האגדי פיל היל (צילום:RM Sotheby’s)

אם נחזור רגע לשנת 2018, מוקדם יותר השנה דווח כי המכונית ה"חדשה" היקרה ביותר בעולם, שוויה 15 מיליון יורו. היצירה הארטיסיטית הזו שייכת לחברת 'פגאני' שבימים אלו מסיימת רק 3 יחידות של ה-זונדה HP ברקטה. מה מקבלים בשליש מהמחיר של הפרארי הקלאסית (פחות או יותר)? מנוע ששה צילינדרים בי-טורבו עם תריסר צילינדרים המפיק כ-790 כ"ס, חיבור לתיבת ששה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הייחוד של המכונית אינו טמון דווקא בביצועים אלא בהופעה - זגוגית המקיפה את זוג הנוסעים במקומה של תקרה המשווה לרכב תחושה של מכונית מירוץ קלאסית וחווית צלילים משכרת.

בישראל אגב, ישנן כמה וכמה מכוניות במועדון המיליון וה-2 מיליון. אבל את השיא הנוכחי מחזיקה כעת בנטלי מולזאן - מעל 3.1 מיליון שקלים, לפני פרארי F12 שעלותה בישראל 2.89 מיליון שקלים. 

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם - https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

פגאני זונדה ברקטה
פגאני זונדה ברקטה