ה-VEGA של AMD, לא רק ב-PC
כיצד כרטיסי המסך החדשים מבית AMD ישפיעו על משחקי הקונסולה בעתיד?
יצרנית כרטיסי המסך ומהעבדים AMD עומדת אוטוטו לפני שחרור של הדור הבא של המאיצים הגרפים שלה – סדרת Vega. אחד הפיצ'רים של הכרטיסים הללו נקרא Rapid Packed Math. על רגל אחת מה שזה אומר זה שהמעבד הגרפי מסוגל לחשב שתי פעולות מתמטיות במחיר של פעולה אחת. תיאורתית זה אומר יכולת ביצועים כפולה ממה שהמכשיר מסוגל להפיק כיום. איך זה קשור ל-PS4 Pro?
הכרטיס הגרפי ב-PS4 Pro מורכב משתי ליבות של ארכיטקטורת ה-Polaris של AMD. אומנם מדובר בדור ישן יותר מ-Vega, אך מדובר בצ'יפ שהוא מקוסטם מטרנזיסטור ועד מעגל כולל פיצ'רים ממפת הדרכים "העתידית" של Vega שאמורה לראות אור ממש בסוף החודש הקרוב. אחד מהפיצ'רים הללו הוא כמובן ה-Rapid Packed Math. אבל זה לא הכל. גם Ubisoft וגם Bethesda ממש במקרה הכריזו ש-Far Cry 5 ו-Wolfenstein II: The New Colossus יתמכו בפיצ'ר המדובר. האם זה אומר שסוף כל סוף נוכל לשחק ב-4K 60FPS ב-PS4 Pro ללא תעתועים וטריקים של רינדורים כמו Checker Board Rendering? בקרוב נדע.
בינתיים, אני אישית מרוצה ממה שיש ל-
PS4 Pro להציע ומחכה לעדכונים עתידיים. קיבלתי את Beast Mode כחצי שנה לאחר יציאת הקונסולה והוא שיפר את הביצועים במשחקים ישנים, אין סיבה שלא אקבל שדרוג נוסף לפני\בזמן יציאת המתחרה החדשה מבית Microsoft. ה-Xbox One X אכן צפויה להציג ביצועים טובים יותר עקב חומרה המתקדמת ב-20% לעומת ה-Pro, אבל גם אם נתעלם מרשימת המשחקים הדלה יחסית והעדר כותרים מקוריים כמו GOW (אני מדבר על Gears of War חברים לא God Of War…), שורה תחתונה שאותו המשחק ירוץ כנראה יותר טוב ויציג יכולות גרפיות יותר מרשימות ב-Xbox One X.
האם סוני צריכים לחשוש? כנראה שלא ממש. אם הם יציגו שדרוגים נוספים באמצעות עדכוני קושחה, כמו ה-Rapid Packed Math אזי הם יקבלו יתרון יחסי על פני הקונסולה של המתחרה ועתידים להציג ביצועים גבוהים יותר עם חומרה "חלשה יותר" הודות לפיצ'רים מורכבים של AMD. ניתן רק לקוות שעוד מפתחים יצטרפו ל-Ubisoft בכדי לרכב על גל השדרוגים וחבל ש-Microsoft לא השכילה לקרוא את המפה ולאמץ את הפיצ'ר המדובר.
הכתבה עלתה לראשונה באתר TekTok ונכתבה בידי גיל פלקוביץ.