קהילת הגיימינג של אוקראינה מגיבה למלחמה

האולפנים קוראים לתמיכה נוכח הפלישה הרוסית לאוקראינה

ניר אימבר
ניר אימבר
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הפלישה של רוסיה והתקפה שלאחר מכן על אוקראינה עשויה להשפיע על מחירי האנרגיה העולמיים, השווקים הפיננסיים העולמיים ואספקת המזון ברחבי אירופה. בנוסף, אירוע זה הולך גם להשפיע על תעשיית הגיימינג.

בבוקר של יום חמישי החלה ממשלת רוסיה במתקפה צבאית רחבת היקף על אוקראינה. בין האוקראינים הרבים שמתבטאים ומבקשים תמיכה נמצאים כמה מאולפני פיתוח המשחקים שלה. אוקראינה היא ביתה של קהילה גדולה של מפתחים בעולם הגיימינג שכולם חשים את ההשפעות של הסכסוך המתגבר.

חברי קהילת הגיימינג באוקראינה מעריכים כי במדינה יש למעלה מ-400 ארגונים מבוססי משחקים אשר מספקת מקומות עבודה ליותר מ-30,000 עובדים. למספר אולפני משחקים מארצות הברית, אירופה, רוסיה וגם ישראל יש סניפים במדינה, בין השאר עם חברות כמו יוביסופט ו- Gameloft ועוד.

4A Games, החברה שמאחורי סדרת Metro, משחק היריות מגוף ראשון במוסקבה הפוסט-אפוקליפטית, נוסדה באוקראינה ועדיין יש לה אולפן בקייב, עיר הבירה שנמצאת כעת בתחילתו של מצור.

4A Games, החברה שמאחורי סדרת Metro, משחק היריות מגוף ראשון במוסקבה הפוסט-אפוקליפטית, נוסדה באוקראינה ועדיין יש לה אולפן בקייב, עיר הבירה שנמצאת כעת בתחילתו של מצור.

גם GSC Game World, מפתחת משחק האימה הפוסט-אפוקליפטי S.T.A.L.K.E.R. 2, שמקורה באוקראינה מוצאת עצמה בתוך המלחמה. החברה כתבה הצהרה בה היא מביאה תמיכה במדינתה:  "נכון להיום, הפדרציה הרוסית הכריזה רשמית מלחמה על אוקראינה". המדינה שלנו התעוררה עם קולות הפיצוצים וירי נשק, אבל מוכנה להגן על חירותה ועצמאותה כי היא נשארת חזקה ומוכנה לכל דבר". לא ידוע כעת אם השקת המשחק תהיה בתאריך המיועד לה, אך זה לא יפתיע אף אחד אם הוא אכן יתעכב.

Esports הוא גם חלק מרכזי בקהילת הגיימינג האוקראינית עם קבוצות כמו Navi ו-Team Spirit, כאשר Natus Vincere היא אחת מהקבוצות הגדולות ביותר בעולם. גם הקבוצה שבה יש שחקנים משתי המדינות מסרה הצהרה בטוויטר: "רוסיה תוקפת את אוקראינה. ועכשיו יש קרבות שלוקחים חיים בשטח ארצנו. זה בלתי אפשרי שבמהלך המלחמה הזו נעמיד פנים שהכל בסדר. זה לא. אנחנו הרוסים. המטרה העיקרית שלנו כרגע היא לנסות ולהישאר רגועים ולדאוג לעצמנו, לאהובינו ולמי שזקוק לעזרה. אנחנו נמצאים בזה ביחד, וביחד נעבור את זה".

מול התקפה שמשבשת את חייהם של יותר מ-40 מיליון אזרחים, ההשפעה על לוחות הזמנים של משחקי וידאו היא מינורית, אבל כענף, הגיימינג נמצא כתחום בו קצב הצמיחה הוא הגבוה ביותר במדינה, כשהמשכורות למתכנתים והמפתחים גדלו באופן משמעותי. מחקרים על המדינה הראו כי עד 2025, פיתוח משחקים צפוי להוות יותר מ-8.4 מיליארד דולר למדינה בייצוא טכנולוגיית. התקווה היא שהפגיעה לא תהיה כל כך הרסנית. למדינה וגם לתחום הגיימינג.