לפי הדיווחים החליטה ענקית הטכנולוגיה גוגל לוותר על שירות גוגל Stadia . החברה החליטה על להוריד את כמות העבודה על פיתוח השירות ותחזוקתו מכיוון שהחברה מתכוונת להתמקד במכירת טכנולוגית סטרימינג לצדדים שלישיים.
לפי Business Insider, גוגל כבר לא מחשיבה את Stadia כמתמודדת פוטנציאלית ל-PS5, Switch ו-Xbox. במקום להביא יותר משחקים ל-Stadia, היא משתמשת כעת באופן פעיל בפלטפורמת המשחקים בענן ומציעה את יכולות השירות עבור חברות שותפות כמו Peloton, Bungie ו-Capcom. פחות מ-20% מההתמקדות של צוות Stadia היא כעת על פלטפורמת הצרכנים, והשאר על מכירות טכנולוגיות.
הטכנולוגיה הזו, שגוגל מכנה כעת "Google Stream", היא כעת השריד היחיד של פלטפורמת המשחקים. חברות מסוימות בוחנות את Google Stream כפלטפורמה בסיסית שהן יוכלו לבנות עליהן מוצרים משלהן; אחרים מקווים להשתמש ב-Stream כדי ליצור הדגמות משחק מבוססות אינטרנט.
מי שעקב אחר עלייתה ונפילתה המהירה של הפלטפורמה של גוגל לא יופתע כל כך מהחדשות. היקף הכשלים של Stadia החל להתברר כשהחברה הודיעה שהיא סוגרת את אולפני פיתוח המשחקים של הצד הראשון שלה פחות מ-14 חודשים לאחר ההשקה, עם דיווחים שלאחר מכן טענו שפלטפורמת הסטרימינג מחמיצה את יעדיה עבור משתמשים פעילים חודשיים במאות אלפים.
בנוסף, העובדים היו פתוחים לגבי הכשלים הפנימיים של Stadia כבר מימיה הראשונים, וגם שנה לאחר השקתה, Stadia עדיין קיבלה ביקורות די בינוניות מכל התעשייה. למרות כל הפגמים שלה, הדחיפה של גוגל למשחקי ענן הכתה גלים בתעשיית המשחקים. שמות גדולים אחרים, כמו Xbox, Nvidia ואמזון, עבדו על פיתוח חוויות משחק בענן משלהם מאז.
לבסוף, בעוד שגוגל עדיין לא הוציעה הצהרה רשמית על הדו"ח, חשבון הטוויטר של Stadia אכן פרסם את הציוץ הבאה:
"אם אתם שומעים דבר אחד, שמעו את זה: צוות Stadia עובד קשה מאוד על עתיד נהדר עבור השירות ומשחקי ענן. אנו מקווים שתסכימו, ואנחנו יודעים שההוכחה היא במשחקים. "אנחנו גאים במיוחד להציע 50 משחקים למנויי ה-Pro בפברואר, עם יותר מ-100 כותרים שיצטרפו ל-Stadia בשנת 2022 ושפע של ימי משחק בחינם שכולם יוכלו ליהנות מהם. בנוסף יש גם יותר פיצ'רים טובים שמגיעים גם ל-Stadia - דברים שאנחנו לא יכולים לדבר עליהם עדיין, אבל אנחנו מבטיחים לשתף כשנוכל. סוף שבוע נהדר, Stadians".