עוד בשנת 2018, כ- 28,000 משחקים נקנו בשוק היפני לקונסולת ה- Xbox One לעומת כמות אדירה ל-PS4 שעמדה על כ-11 מיליון עותקים ועוד יותר מזה, 13.5 מיליון לנינטנדו סוויץ'.
למרות ההצלחה היחסית של מיקרוסופט לאורך שנים בשוק העולם המערבי שבו הצליחה להתחרות נגד שתי החברות, זה נראה שבמדינת מוצאן תחרות אף פעם לא הייתה אפשרית.
נאמר בזהירות שזוהי רק ההתחלה אך נראה שקונסולות הדור החדש מבית מיקרוסופט, Xbox Series, זוכות להצלחה יחסית בשוק היפני לפי מנהל חטיבת אקס בוקס באזור אסיה, ג'רמי הינטון.
בראיון שערך עם אתר הגיימינג, IGN Japan, הסביר הינטון כי למרות חוסר ההצלחה במדינה עקב מכירות חלשות וחוסר תמיכה ממפתחים יפנים, כל זה כנראה השתנה. מכירות האקס בוקס ביפן "חווים את הצמיחה המהירה ביותר בעולם" עם מלאי שנמכר תוך דקות.
הינטון הוסיף כי קצב הצמיחה בשוק זה מרשים לחלוטין במיוחד ואולי לא מפתיע שרוב המוצרים נקנו על ידי צרכנים יפני שדחו את הדורות הקודמים. כמו כן עוד נתון המעודד את הינטון הוא נאמנות הלקוחות הוותיקים שקנו את הדורות הקודמים והמשיכו לשדרג לדור הנוכחי.
הטיעון המעניין בראיון זה היה בנוגע לאיזה קונסולה זוכה ליותר הצלחה מבין שתי הגרסאות של אקס בוקס ובניגוד למכירות העולם המערבי זה נראה שדווקא האחות הקטנה, Xbox Series S, זוכה ליותר הצלחה במדינה.
הינטון הסביר כי המחיר הנמוך יחסית של המוצר היא הסיבה העיקרית להצלחה שהוביל לעוד ועוד מפתחים יפנים אשר שמו את ידיהם על גרסאות הפיתוח לאקס בוקס וכך הגדול את התוכן היפני שנמצא בעולם האקס בוקס.
לפי הינטון מסתבר שגם שהפופולריות קשורה לגודל הקטן של הקופסה לעומת שאר הקונסלות. "אני בהחלט ראיתי לקוחות המשתפים את דעתם על טוויטר בנוגע לכמה קטנה וחמודה הקונסולה" .
מאז דור האקס בוקס הראשון שיצא עוד בתחילת המילניום, משימתה של מיקרוסופט להצליח ביפן תמיד נתפסה כניסיון חסר סיכוי מול שחקני הבית של יפן, סוני ונינטנדו.
להוציא את הדור השביעי (360) שנחל הצלחה יחסית, שאר הדורות אכזבו ולא הצליחו להשיג דריסת רגל בשוק. למרות כל דברי השבח, לא שוחרר מידע רשמי על מספרי המכירות באזור. כמו כן, בעקבות חוסר ההצלחה במדינה זו קשה לאמוד מה מיקרוסופט עצמה מחשיבה כהצלחה, אך זה נראה לפחות שבאמריקה מרוצים שהדור הנוכחי גורם להתעניינות מסוימת.
לפי תקדים פערי המכירות לאורך השנים קשה לראות את מיקרוסופט מצליחה לתפוס נתח גדול מהשוק היפני, במיוחד שהאזור אף פעם לא היה מגרש ביתי או קהל מזמין.
כמובן שסיבות אלו לא יעצרו את ענקית הטכנולוגיה וחטיבת האקס בוקס שלה להמשיך לדחוף לדריסת הרגל המיוחלת ואולי דווקא עכשיו עם אופטימיות ומהלכים עתידיים נכונים סוף סוף השם אקס בוקס יהיה גדול ביפן.