"הקושי משתנה": כך פיפ"א תדביק אתכם למסך

מה הפטנט של EA שיגרום לכם לא לעזוב את השלט? כל הפרטים

מערכת אתר ערוץ הספורט

תגיות: eaפיפא

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שחקנים רבים כבר שמעו על השם "Dynamic Difficulty", או בעברית - "רמת קושי משתנה", אך כעת חברת EA מגישה ורושמת את הפטנט של פיפ"א במשרד הפטנטים האמריקאי באופן רשמי. הפטנט למעשה מתאים את רמת המשחק לפי כישורי השחקנים, ולפי EA מדובר בפטנט שמטרתו היא להאריך את זמני המשחק של השחקנים בפיפ"א.

זמני המשחק ימדדו ויספרו במערכת, ובאמצעות שימוש באותם נתונים הפטנט מתאים את רמת הקושי בהתאם לביצועי השחקן, כך ובמידה והשחקנים נמצאים ברצף הפסדים, רמת המשחק תשתנה בהתאם ותהפוך לקלה יותר, וההיפך, הכל על מנת לעודד המשך שהות במשחק. לפי EA המערכת פועלת ברקע והשחקנים לא אמורים להבחין בנוכחותה.

בנוסח הפטנט צויין: "לעתים קרובות משחקים יכולים להוות קושי או להעניק פחות הנאה למשתמש. כתוצאה מכך המשתמש עשוי לשחק פחות. לפיכך, אחד האתגרים של פיתוח משחק הוא לעצב משחק עם רמת קושי שהכי סבירה שתשאיר את המשתמש מעורב כמה שיותר. ניתן להתאים את רמת הקושי של המשחק באופן אוטומטי בהתבסס על משך זמן המשחק הצפוי".

>>>לחצו כאן על מנת לקרוא את המסמך המלא<<<

הפטנט החדש יתאים את רמת הקושי של המשחק לפי כישורי השחקן על מנת להאריך את שהותו במשחק
הפטנט החדש יתאים את רמת הקושי של המשחק לפי כישורי השחקן על מנת להאריך את שהותו במשחק

הפטנט מעלה תהיות רבות מכיוון ונראה שהנוסח שבו משתמשת EA ממוקד יותר על נקודת מבטם של המפיצים, ולאו דווקא השחקנים: האם הפטנט יתאים את ההתקדמות והקושי בהתאם גם לשחקנים שמעוניינים במשחק אחד או שניים ביום ולא בהכרח מעוניינים לחרוש עליו, או שתקשה עליו רק על מנת למשוך עוד זמן משחק? והאם הפטנט יוטמע גם במשחקים אחרים בעתיד?

לפני שנתיים אירע מקרה בו שחקנים תבעו את חברת EA על השימוש בפטנט ועל כך שהיא משתמשת בו על מנת לעודד שחקנים לרכוש חבילות במצב האולטימייט טים, אך התיק נסגר סופית בחודש שעבר לאחר ש-EA ומתכנתיה ישבו עם התובעים וחשפו בפניהם את קוד המשחק והוכיחו כי אין כל כוונה זדונית במשחקיה.

 

"רמת קושי משתנה" כפי שנרשם במשרד הפטנטים האמריקאי
"רמת קושי משתנה" כפי שנרשם במשרד הפטנטים האמריקאי