זהו לא סוד שכבר מהדור הבא, לא מעט חברות בתעשייה כבר הכריזו על העלאה במחירי המשחקים: מפיצות כמו Take-Two ואקטיוויז'ן הכריזו כי כותרים כמו NBA 2K21 וקול אוף דיוטי החדש יזנקו במחירים ל-70 דולר (במקום 60 כפי שהיה נהוג עד היום), ואפילו סוני כבר הכריזה כי המשחקים לא יוכלו להשאר באותו המחיר שלהם לזמן רב וחלקם כבר תומחרו במחיר החדש.
לאחרונה, התראיין בפודקאסט Real Deal מנהל השיווק של מיקרוסופט - ארון גרינברג, שנשאל האם החברה מתכוונת לאמץ גם היא את מודל העלאת המחירים ב-10 דולר נוספים במהלך הדור הבא.
גרינברג לא שלל באופן מיידי כי המשחקים האקסקלוסיביים של האקס בוקס Series X יחוו עליה במחירים, אלא ציין כי השירותים שמיקרוסופט מציעה, כמו ה-Game Pass וה-Smart Delivery, הם אלטרנטיבה שהופכת את המחירים של המשחקים ללא רלוונטית עבור המשתמשים.
שירות ה-Game Pass הוא ספריית המשחקים הדיגיטלית בתשלום חודשי של מיקרוסופט, והיא מציעה למשתמשים גישה למאות משחקים מידי חודש - כולל כותרים בלעדיים של החברה. מהצד השני, טכנולוגיית ה-Smart Delivery שלהם מאפשרת לשחקנים לרכוש משחקים לאקס בוקס בדור הנוכחי, ולשדרג אותם ללא עלות נוספת בקונסולת הדור הבא. כל שעליהם לעשות הוא להתחבר לחשבון המשתמש הקיים שלהם.
מיקרוסופט אמנם כבר הצהירה כי היא תציע את השירות הזה לכל המפתחות וחברות ההפצה, אך כמו שאנו הולכים לחוות את עליית המחירים הצפויה: לא כולם תומכים ברעיון, וגרינברג מרחיב בנושא.
"תימחור המחירים הוא נושא שמאוד מסובך לענות עליו. בימים ההם, לכל המשחקים היה מחיר קבוע, וזה היה נגמר בזה. לעומת זאת, בדור האחרון השקנו מספר משחקים במחירים שונים, בין 30 ל-60 דולר, לכן זו לא שאלה שקל לענות עליה".
"אפשר לראות בתעשייה שרוב המשחקים יעלו כ-60 דולר בדור הבא, ויתמכו בטכנולוגיית ה-Smart Delivery, אך ניתן לראות שקיימים גם יוצאי דופן. יש חברות שכבר הכריזו מראש כי לא הן לא יתמכו ב-Smart Deleivery והן יעלו את המחירים. זה כמובן עניין של גישה ומותר להן לעשות מה שהן רוצות". באמירה זו מתייחס גרינברג לחברת Take-Two שמפיצה את NBA 2K21 - והכריזה כי המשחק יעלה כ-70 דולר בדור הבא.
גרינברג ממשיך: "מבחינת מיקרוסופט - אנחנו נוקטים בגישה שנוטה לכיוון של השחקנים והצרכנים. בדיוק בגלל זה עבדנו על שירות ה-Smart Deleivery, ומהצד השני יש גם שירות ה-Game Pass שלנו, שמאפשר לנו לספק לשחקנים במחיר חודשי קבוע את המשחקים הבלעדיים שלנו כבר ביום ההשקה שלהם. אז מה בעצם המחיר של המשחק משנה, אם הוא כבר כלול בחשבון ה-Game Pass שלך?".
זו לא הפעם הראשונה שבכירים בתעשייה מתבטאים על עליית המחירים שהשחקנים צפויים לחוות במהלך הדור הבא. שון ליידן, יו"ר סוני לשעבר, אמר בקיץ האחרון כי אורך המשחקים צריך להתקצר, או שעליהם להתייקר על מנת להשאר רווחיים. סטראוס זלניק, מנכל Take-Two אמר כי האיכות של הדור הבא והשיפורים הטכנולוגיים ישפיעו על איכות המשחקיים - ומשם גם על המחירים עצמם.