מייסד ומנכ"ל בליזארד לשעבר מקים את Dreamhaven

התחלה חדשה: מייק מורהיים מקים ביחד עם ותיקי בליזארד חברה חדשה שתהיה המפיצה והמפתחת למשחקים של עצמה

מערכת אתר ערוץ הספורט

תגיות: בליזארד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
מייקל "מייק" מורהיים הוא אחד ממייסדי בליזארד, ועד לפניי שנתיים שימש גם כמנכ"ל ונשיא - אך עזב את תפקידו ושימש בעיקר ביועץ חיצוני מטעם החברה. כעת מייק מייק חוזר לעולם הגיימינג בכוחות מחודשים ומכריז כי הוא מקים חברה חדשה: Dreamhaven - שתשמש גם כמפתחת ומפיצה של עצמה. 

לאחר העזיבה של מורהיים, נראה שהוא דאג לקחת מבליזארד אנשי מפתח ומפתחים בכירים שיעזרו לו בפרוייקט החדש, והחברה הכריזה על שני סטוידואים שיפתחו עבורה: הראשון ביניהם הוא Moonshot Games . עליו אחראיים ג'ייסון צ'ייס, דסטין בראודר, ובן ת'ומפסון. כולם היו מפתחים בכירים במשחקי בליזארד לאורך השנים, כמו Starcraft II ן-Hearthstone.

הסטודיו השני הוא Secret Door, וגם הוא מנוהל ע"י ותיקי בליזארד לשעבר: כריס סיגטי שעבד על משחקים כמו Hearthstone, אלן דבירי שעבד על Warcraft III ו-StarCraft II, ואריק דודס -  שעבד על StarCraft ו-World of Warcraft.

ג'ייסון צ'ייס, שאחראי על Moonshot ציין: "אנחנו אולי בימים הראשונים שלנו, אבל אני מדמיין אותנו בתור חברת פיתוח אמיצה וסקרנית. אנחנו רוצים להיות נועזים בתפיסה שלנו, ואני חושב שהדרך הכי טובה לעשות זאת הוא לבסס אמון עם קהל השחקנים".

מונהיים דיבר בראיון על החזון שלו והעתיד שהוא רואה לחברה החדשה שהקים: "המטרה היא ליצור סביבת עבודה שתתחזק את היוצרים שלנו, ותעזור להם להחיות את הרעיונות שלהם ולהגשים אותם במציאות. רק כך נוכל ליצור משחקים וחוויות משמעותיות בין השחקנים".

האמירה של מייק לא משאירה הרבה מקום לספק: הוא מעוניין שהחברה החדשה תשים דגש על יצירתיות ותעניק חופש עבור המפתחים, ולא תהיה מוגבלת ע"י החלטות מבחוץ. בליזארד היא אחת החברות והמפתחות הותיקות בעולם הגיימינג עם קהל מעריצים עצום ואדוק. החברה שמה דגש על עקרונות אלו במשך שנים - בדיוק כמו שמונהיים מדבר עליהם בחזון שלו עבור Dreamhaven. נראה שבבליזארד הוא כבר לא יכל להגשים את אותם עקרונות.

בשנת 2008 רכשה אקטיוויז'ן את בליזארד ומיזגה בין שתי החברות, ומאז נשמעו אין סוף טענות על כך שאקטיוויז'ן "סירסה" את בליזארד לאורך השנים. לאחר הרכישה, אותו קהל שחקנים החל לשים לב לשינויים בהתנהלות החברה - כאלו שמתנהלים ומנצלים בציניות את האהבה של השחקנים למותגים.