עומד בציפיות: Command and Conquer Remastered Collection

החידוש שלא מאכזב: משמר את כל מה שהיה טוב במשחק הנוכחי, ומתאים את כל מה שלא לדור הנוכחי. ביקורת משחק

אברהם בן עמי
אברהם בן עמי
שנה גודל פונט א א א א

אי אפשר לדמיין את משחקי האסטרטגיה בזמן אמת (RTS) בלי Command & Conquer. סדרת המשחקים שהגיחה לחיינו ב-1995 סיפקה לא מעט שעות משחק והנאה עבור מי שגדלו בשנות ה-90, עם משחקים כמו רד אלרט החדשני, ג'נרלס המופתי ושלל הרחבותיהם, אך ככל שחלפו השנים המשחקים הלכו ופחתו, וגם את אלה שיצאו כנראה שנעדיף לשכוח.

למעשה, המשחק האחרון שיצא בסדרה היה ב-2018, וגם הוא בכלל רק למובייל. ולכן, כששמעתי שהולכת לצאת גרסת רימאסטרד של טיבריום דון (1995) ושל רד אלרט (1996), אחרי שקיללתי כשהבנתי שלא מתכוונים להוציא משחק חדש, החלטתי שלפחות בשם הנוסטלגיה אני צריך לשים את הידיים על הדבר הזה.

לשם ההגינות, אני אגיד כבר מההתחלה - הם פשוט עשו את זה מצוין. למרות שהמשחק המחודש יצא כשני עשורים וחצי (או שניים וחצי במקרה של C&C) מהמשחק המקורי הוא מצליח לשמר באופן מדויק את הדברים הטובים שהפכו את המשחק לכל כך נוסטלגי, אך יחד עם זאת להתאים בשלמות את המשחקיות ל-2020.

דוגמא נהדרת לכך היא כשמתחילים משחק, הגרפיקה תיראה כאילו נשלפה משנות ה-90, אך לחיצה אחת על רווח תהפוך את התצוגה ל-4K עם ירידה לפרטים שבעבר יכולנו רק לחלום עליהם, מה שהוביל לשילוב מוזר של תחושה של חזרה למקום שמוכר לחלוטין, אך נראה אחרת לגמרי. למסורתיים שבינינו, לחיצה נוספת על רווח תחזיר את הגרפיקה המקורית (פיצ'ר שהלהיב והעסיק אותי הרבה יותר מדי ממה שהוא היה אמור).

המשחקיות עצמה כאמור - לא השתנתה. החידוש מצליח לשמר בצורה נהדרת את מה שהפך לסדרת המשחקים הזאת לכל כך ממכרת, לטוב ולרע. כי אלמנטים במשחקיות וחלק מהדברים שהפכו את הממשק המקורי לקצת מסורבל עדיין נשמרו: לפעמים נדרשים כמה הקלקות על העכבר כדי לגרום לקבוצה שנבחרה להקשיב לכם, ועוד כל מיני התנהגויות שכאלה ממשחקים מאותה תקופה. בתור שחקן ותיק של הסדרה זה פחות מפריע לי, אבל אני חושב שמי שלא מכיר את Command & Conquer וינסה להתחבר למותג מאפס - יתלהב פחות.

מעבר לזה, כמובן שהדבר תורם לחוויית המשחק, ולרזולוציה המשופרת שעוזרת להבחין בין חיילים, רכבים וכלי נשק שונים, שהשתמרו לחלוטין מהמשחק המקורי, גם בקרבות עמוסים בפרטים. בנוסף, גם השליטה ביחידות השונות לא מסובכת במיוחד בזכות סרגל הכלים החדש שמופיע בצד ימין, ומנצל את הרזולוציה הרחבה של ימינו כדי לחסוך גלילה מתישה מהשחקן.

עניין נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא סרטוני המעברונים בין המשימות, שאומנם גם הם עברו התאמה ל-2020 מבחינת איכות וידאו וסאונד, אך עדיין מגוכחים להפליא ומשאירים טעם נוסטלגי, עם התלבושות, התפאורה, יורי, טניה ושאר אנשי הצבא המוקצנים והקריקטוריים שהפכו את המשחק למה שהוא.

גם פס הקול של המשחק מהנה במיוחד, ועבר את השדרוג הראוי למאה נוכחית, תורם משמעותית לחוויה על מעל לשבע שעות של מוזיקה, וכולל 20 רצועות נוספות שהוקלטו על ידי המחבר המקורי, פרנק קלפאקי אנד דה טיבריאן סאנס. בנוסף, תוכלו לבחור בתיבת הנגינה רק את הקטעים שתרצו שינוגנו במהלך המשחק (וכמובן גם את אלה שלא) - חדשים, ישנים או שילוב של השניים.

בונוס נחמד במשחק הוא הגלריה, שכוללת סרטונים, תמונות, סיפורים מסקרנים ופיסות מידע על המשחק, שעשויות לסקרן גם את השחקנים שביניכם שכבר ראו הכל.

לסיכום
אז בסך הכל, אם סולחים לה על זה שה לא הוציא משחק חדש ראוי בסדרה בשנים האחרונות, אפשר לומר ש-EA עשתה עבודה נהדרת. אז נכון, אם אתם לא ילדי שנות ה-90 סיכוי טוב שקצת פחות תתחברו. אבל אם אתם כן, מדובר בשילוב מוצלח במיוחד של שימור החוויה הנוסטלגית מהמשחק המקורי, בלי להרגיש שחזרתם לימי הביניים מבחינה טכנולוגית ולהנות מכל העולמות.

עותק הסקירה התקבל תודות ל"עדלי יונייטד" - המשווקת הרשמית של  Command and Conquer בישראל.