שחר חדש הפציע? FAR CRY NEW DAWN
האם המשחק החדש בסדרה הותיקה מספק את הסחורה? ביקורת
"אין לי כוח למשחק הזה", סיננתי לעצמי בזעם אחרי ההפסד הרביעי שלי ברציפות בפיפ"א אולטימייט טים. ההרגשה שעושים לי דווקא כבר ישבה במשך תקופה והחלטתי להתרענן אחרי רצף לא הגיוני של שלל בעיטות למסגרת שמסתיימות בהצלות של דויד דה חאה או הוגו לוריס יריבים. האופציות לאלטרנטיבות שעלו לי לראש לא היו רבות ואז קיבלתי את ההזדמנות לנסות את "Far Cry New Dawn".
הרזומה שלי במשחקי שוטינג מסתכם בעיקר בפולאאוט, GTA ו-Last of Us, אבל כשמקבלים הזדמנות שכזו, אי אפשר לתת לה ללכת. יש לציין שעד כה לא שיחקתי באף אחד מכותרי Far Cry. שמעתי את הביקורות על כך ש-Ubisoft לא מביאה שום דבר חדשני, אבל הגעתי למשחק הזה ללא שום דעה קדומה, ולא התאכזבתי.
אז מה קורה בכותר החדש? מדובר באותו עולם של Far Cry 5 מהמשחק הקודם, שכעת משגשג מחדש 17 שנים אחרי שדאגו להשמיד אותו בצורה כל כך יפה עם פצצות גרעיניות. השורדים שצצו מהבונקרים פיתחו קהילה קטנה באיזור שנקרא "מחוז התקווה", אבל סובלים ממתקפות חוזרות ונשנות של כנופיה בשם “Highway Men” שמונהגת על ידי שתי אחיות אכזריות: מיקי ולו (האנטיתזה של ונוס וסרינה וויליאמס).
כמו כל משחק FAR CRY, אתם מגיעים לעזור להתיישבות החביבה בתור קפטן של משלחת יחד עם גאון בניה שנקרא תומאס ראש. השיירה שלהם מותקפת על ידי הכנופיה המרושעת שהורגת את כל החברים בה מלבדכם וראש, אותו שובים. אתם נופלים לתהום וניצלים על ידי אחת המתיישבות, כרמינה ריי, ומשם החגיגה מתחילה.
ישנן הרבה אפשרויות, נתיבים ומשימות במשחק שמטרתן לגרום למחוז החדש לשרוד ולפרוח. המשימות די מגוונות וחלקן מעניקות משאבים ואתנול, איתו אפשר לשדרג מבנים בבסיס האם והשתלטות על מבנים נוספים כדי להתרחב וליצור יתרון על פני ה- Highway Men. אט אט, אתם יוצרים לעצמכם צבא קטן של מלווים (יכולים לבחור אחד בכל פעם) שכולל כלב, צלפית זקנה ומטורללת ואפילו חזיר בר שיעזרו לכם בזמן הקרבות.
האפשרות לנהוג ברכבים שנכנסה בכותרים האחרונים מוסיפה מאוד למשחק ומאפשרת לנוע בחופשיות ובהנאה בעולם הפתוח, (ויש ברדיו גם שירים של "Run the Jewels" אז בכלל כיף גדול). שיירות של ה-Highway Men מפטרלות באופן קבוע על דרכי העפר מה שיוצר הרבה היתקלויות וקרבות שנותנות לכם הזדמנות לצבור עוד משאבים, נשקים ודברים מגניבים. מלבד זאת, ישנן משאיות של חטופים שאתם צריכים להשתלט עליהן במטרה להציל אותם ולקבל עוד נקודות מיומנות ואוצרות.
אז מה בכל זאת פחות טוב? כמו שציינתי, זה משחק ה-FAR CRY הראשון שלי, ושאלתי את חברי שכבר שיחקו בכל המשחקים הקודמים מה השתנה: בניגוד למשחק הקודמים, לנשקים עצמם יש רמה וצריך לשוטט הרבה על מנת להשיג מספיק אתנול לשדרוג המבנים השונים בבסיס ובסופו של דבר גם להשיג נשקים וחפצים טובים. כך שבסופו של יום, המשחק הפך מאקשן בעולם פתוח, לסוג של משחק תפקידים, בדיוק כמו ש-ASSASSIN'S CREED הפך לאחד. כך שבעצם המצב שנוצר הוא שאם הנשק שלכם ברמה נמוכה יותר מהרמה של היריב בו אתם רוצים לירות: ירייה לראש לא אומרת כלום ולא תניב את התוצאה המבוקשת. בנוסף, הסיפור הראשי די קצר והשלמתי חצי ממנו אחרי שלוש שעות בלבד. שילוב של השניים אומר שמסתובבים במרחב ובמפה רק בשביל להתחזק (שמסתבר שהיא בדיוק אותה מפה כמו של הכותר הקודם) במקום להתעסק בתכל'ס.
בתור מישהו שמאוד אוהב משחקים פוסט אפוקליפטיים, נהניתי מאוד לפטרל ולעזור ליישב את העולם החדש. הגרפיקה מדהימה וגורמת להרגשה מציאותית, הסיפור, גם אם אין בו עומק רב, החזיק אותי ממוקד מטרה והעובדה שבכל רגע נתון יכול לצוץ אויב מהכנופיה או סתם איזה זאב בלילה הופכת את המשחק למסקרן וגורמת להיות עם היד על הדופק. באופציית האון ליין לא בחרתי להשתמש משום שהעדפתי לסייר ולחקור את העולם לבדי (ומי צריך חבר שיעשה לי שטויות במפה או שיתרגז כשאני עושה שטויות במפה?).
לסיכום
בסך הכל, אפשר לסכם את Far Cry New Dawn בתור אחלה של משחק להעביר את הזמן והמשימות משאירות את רמת העניין זמן ממושך. החוויה הראשונה שלי מהסדרה נתנה לי טעם של עוד וסביר להניח שאנסה גם את המשחקים הקודמים במטרה להשלים פערים. את הפיפ"א אמשיך לנטוש לבינתיים.
עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Civilization VI: Gathering Storm בישראל.