חושבים מהארנק: חברת EA באמירה מנותקת

סמנכ"ל הכספים של החברה, בלייק יורגנסן: "קהל המעריצים כבר לא מעוניין במשחקים לינאריים"

מתן בן ישי
מתן בן ישי

תגיות: EA

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
אין שום ספק שלאחרונה חברת EA לא זוכה להרבה נקודות אצל המעריצים שלה. לאחר שיחרור המשחק Star Wars: Battlefront II התגלה כי המשחק מוצף ב"תיבות אוצר" ומערכת של תשלום בתוך המשחק, קיבלו על הראש גם מקהילת פיפ"א שנמאס לה מהבאגים ומחוסר ההשקעה בלקוחות וברצונות שלהם, מאוחר יותר במהלך השבוע סגרו את אחד הסטודיואים היותר מוצלחים שלה Veceral Games (שהביא לעולם את משחק האימה Dead Space) בשביל לספק תמיכה למשחק סטאר וורס, יצא בלייק יורגנסן, סמנכ"ל הכספים של החברה בהצהרה שנוייה במחלוקת שגורמת להמון עצבים בקהילת הגיימינג.

יורגנסן טען לנוכח ההתפתחויות בשבועיים האחרונים, כי קהל היעד של משחקים בימינו אינם מעוניינים במשחקים לינאריים (משחקים לשחקן יחיד עם סיפור ועלילה) וכי השוק שינה את פניו ומעדיף בימינו משחקים אונליין. "ככל שהמשכנו לבחון את המשחק, הוא התחיל להראות יותר כמו משחק לינארי, ואנשים בימינו לא אוהבים משחקים לינארים כמו שהם אהבו לפניי חמש או עשר שנים. זו הייתה החלטה כלכלית בסוף היום, אתה מוכרח לשרוף את הגשר שאתה מבין שלא תוכל להרוויח כסף ממוצר מסויים".

אין ספק שזוהי אמירה מגוכחת ומנותקת מהמציאות, אחרת איך אפשר להסביר משחקים שיצאו בשנים האחרונות, וכללים עלילה, סיפור, וגם אם קיים בו אלמנט משחק ברשת ומערכת תשלום בתוך המשחק, הוא עדיין לא העיקר. דוגמאות כמו Grand Theft Auto V (שנחשב למשחק הכי נמכר בהיסטוריה מאז שיצא ב-2013 לראשונה), או אפילו Super Mario Odyssey שיצא לקונסולת הנינטנדו סוויץ' והצליח להחשב לקלאסיקה מיידית עולות לראש, מה שמוכיח שחברת EA פשוט מנותקת מקהל המעריצים שלה ומהקהילה בכלליות.

אפילו במאי המשחק God of War קורי ברלוג הגיב לאמירה, בציוץ משעשע ברשת טוויטר, בו רואים את קפטן פיקארד מסטאר טרק בפוזיציה המיואשת הידועה מתמונת הרשת, עם הציטוט של יורגנסן, ורשם בתגובה "אלוהים אדירים EA, אלו פשוט שטויות גמורות!".