"ChatGPT הולך להיות בכל דבר", אלו דבריו של סגן נשיא ג'נרל מוטורס, סקוט מילר. וה"הכל" הזה כולל בתוכו כאמור גם מכוניות, שבשנים האחרונות חוו התקדמות טכנולוגית חסרת תקדים, הן מבחינת אינפורמציה, בטיחות והן ביכולת שלהן לקבל עדכונים מקוונים מרחוק. המהפכה הבאה בחווית המשתמש איפוא, ממש מעבר לפינה.
לפי ענקית הרכב האמריקנית, שחשפה לאחרונה את תוכניותיה לחזור לאירופה - הכללת בינה מלאכותית באמצעות צ'טבוטים היא השלב הבא, עבורו היא החלה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מיקרוסופט. ענקית התוכנה שהקים ביל גייטס שיתפה פעולה עם GM בשנת 2021 במטרה עיקרית להאיץ את טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים, אך שיתוף הפעולה הזה התרחב לתחומים נוספים' בזמן שנהיגה אוטונומית חייבת לצלוח חסמים מורכבים ורגולציות.
"הצ'אטבוט יכול לשמש כדי לגשת למידע על אופן השימוש בתכונות הרכב שנמצאות בדרך כלל במדריך למשתמש, תוכנית כמו קוד דלת מוסך, או לשלב לוחות זמנים מלוח שנה", אמר מילר בראיון לרויטרס. "זה לא רק על יכולת בודדת כמו התפתחות הפקודות הקוליות - אלא זה אומר שלקוחות יכולים לצפות שהרכבים העתידיים שלהם יהיו הרבה יותר חדשניים וכשירים לקלוט הרבה מאוד פיתוחים פורצי דרך".
החדשות שיוצאות ממגדלי GM בדטרויט נקשרות להכרזה שפרסמה מוקדם יותר השנה מיקרוסופט, שהסכימה להשקעה של מיליוני דולרים ב-OpenAI, הבעלים של ChatGPT, ואמרה שהיא שואפת להוסיף טכנולוגיית צ'טבוט לכל מוצריה השונים. תופעת הצ'אטבוטים ניכרת מאוד בחצי השנה האחרונה, וחברת מיקרוסופט היא אחת מיוזמות הטכנולוגיה הרבות שבחודשים האחרונים הקדישו חלק ניכר ממשאביהן לפיתוח גרסאות עצמאיות.
צ'טבוטים, רק כדי לסדר את המלל והמספרים, הן תוכנות מחשב המשתמשות בבינה מלאכותית ובשפה טבעית כדי ליצור אינטראקציה עם משתמשים באמצעות שיחה מקוונת. בשנים האחרונות צ'אטבוטים ראו פריחה עצומה בפופולריות עקב מספר גורמים, כולל הביקוש הגובר לתמיכה בלקוחות 24/7 והאימוץ הגובר של הודעות מידיות כמו וואטספ שהפכו לאפיק תקשורת מועדף במקום שיחה טלפון מסורתית.
בחודשים האחרונים, צ'אטבוטים חוו עלייה גדולה עוד יותר בשימוש כתוצאה משחרור הכלי OpenAI, שהצליח לתרגם רמת עידון גבוהה יותר. הדבר נובע מהתקדמות בטכנולוגיית AI והיכולת של המכונה ללמוד בצורה מעמיקה יותר, ששיפרו משמעותית הבנה ותגובה לשאילתות משתמשים. בהחלט נראה שאנחנו בדרך לדבר הבא במערכות המולטימדיה.