אחרי מושבים והגה מחוממים - חגורת בטיחות

חברת ZF פתחה חגורות בטיחות עם מוליכים זעירים לחימום הנוסעים, שגם מצמצמת את הצורך הבהפעלת מיזוג ושומרת על אנרגיה בסוללה

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מכוניות חשמליות רגישות מאוד לטמפרטורות קיצוניות. הסוללה מאבדת טווח נסיעה כתוצאה משימוש מוגבר במערכות החימום והקירור. מה עושים? חברת התמסורות וההינע העולמית ZF פיתחה אפשרות לחגורת בטיחות מחוממת לרכבים חשמליים, המאפשרת לנהגים להפחית את האנרגיה המנוצלת לחימום הרכב, במיוחד בשילוב עם מחממים אלקטרוניים מסורתיים כמו חימום מושבים או חימום גלגל ההגה. במזג אוויר קר הם אומרים, המערכת יכולה להגדיל את הטווח בעד 15 אחוז על ידי ניטרול המתח הדרוש לחימום פנים הרכב דרך בקרת האקלים המרכזית.

חגורת הבטיחות המחוממת של ZF מבוססת על "סרט" עם מוליכי חימום משולבים המגדילים במילימטרים זניחים את עובי החגורה המקורית. עובדה זו, אמורה לפתור לא מעט דילמות עבור יצרני הרכב שיבחרו באופציה זו - ולמעשה מקנה לנוסעים את אותה נוחות כמו חגורות בטיחות רגילות. החגורה המחוממת נועדה לספק לנוסעים תחושת חום אחידה בצמוד לגוף, כך שהם אינם תלויים בטמפרטורה המשתנה של מערכת המיזוג.

"זה רעיון פשוט מאוד שהמהנדסים שלנו העלו כששמענו משוב מלקוחות על נהיגה ברכבים חשמליים במעילים וכפפות כדי לשמור על הטווח", אומר מרטין פישר, מועצת המנהלים וראש אמריקה של ZF".

חגורת הבטיחות נכנסת לפעולה ברגע שהנהג מתחיל לנסוע, בדרך כלל בין 36 ל-40 מעלות צלזיוס. בשילוב עם מושבים מחוממים, לחגורת הבטיחות יש פוטנציאל לחמם את הקבינה במהירות. גבוהה ברכבים חשמליים, נזכיר, מערכת מיזוג האוויר מופעלת על ידי זרם המצבר, שכן אין חום "שיורי" כפי שמתרחש עם מנוע הבעירה.

רכיבי המגע מסודרים בצורה שאינה מפריעה לפעולה או לנסיגה של החגורה, כלומר אין צורך בנועלי חגורה מיוחדים או התקנים ספציפיים. כל התכונות שלה נשארות זהות והיא אינה נחותה ממקבילותיה מבחינת הגנת הנוסעים. חווית הנוסע ופוטנציאל הבטיחות שופרו בהתאם ו-ZF אומרים שהיא מייתרת הלבשה כבדה ומסורבלת ברכב החשמלי. זה, לדברם מאפשר לחגורה לשבת הרבה יותר קרוב לגוף, תוך המשך תמיכה והגנה על הנוסע בהתרסקות.