על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה, פורד רוצה להמציא את עצמה מחדש במסגרת תהליך מיתוגי שבו היא בוחנת כיצד לחזור ולהיות כוח אסטרטגי בתוך אירופה. פורד היא אמנם מהשמות הגדולים בעולם הרכב האמריקניי אבל באירופה הלכה ונסוגה עד שגם הפוקוס וגם הפיאסטה - שתיים מהכוכבות הגדולות ביותר שלה נפלו קורבן למאזן הכוחות החדש מול טסלה והסינים וכן קונצרן פולקסווגן. אגב, רוב מוחלט של הדגמים אשר שווקו באירופה פותחו בעשורים האחרונים עבור ועל ידי אירופאים ובאירופה, ליתר דיוק בגרמניה.
עם זאת, נראה שמשהו עומד להשתנות. פורד מוסטנג מאך-E הנוכחית היא כבר דוגמה מצוינת לפוטנציאל של פורד לחזור לצמרת - רכב הכביש השטח החשמלי הראשון של פורד הצליח לרתום את הסמל האמריקאי הגדול ביותר של פורד והוא משווק בהצלחה גם באירופה. אם ננסה להבין מה קורה בין השורות, זה למעשה מה שפורד מתכננת לעשות עם המותג. הדגמים הופכים להיות גלובליים כדי לכווץ עלויות, ופורד תבסס את עצמה על ה'שורשים' האמריקניים שלה כדי ליצור קשרים עם הלקוחות מחדש. זה לא אומר, בהכרח שהדגמים נמכרים גם בארה"ב וגם באירופה, אלא שנכיר יותר ויותר בפורד האירופית ובפורד האמריקאית כמקשה אחת.
המדיניות הזו גם כוללת בתוכה מידה מסוימת של הרפתקנות, מעבר למקובל. לא נפסול לראות באירופה רכבי שטח קשוחים יותר, טנדרים ורכבי 4X4 מיוחדים שהוקדשו רק לארה"ב. דגמים פחות משתלמים יוסרו מ"המדפים", כפי שכבר הבהירו פורד עם היעלמותה של הפיאסטה. אחרי שנפטרו ממנה יעשו קיצוצים בסגמנט C ליד הפוקוס ונראה שהאמריקנים מצידם יאלצו להסתדר גם בלי פורד אדג' אחרי 2023.. במקום זאת, יוצגו מספר דגמים חשמליים, אשר יעמדו על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן מתוקף שיתוף הפעולה בין היצרנים (אמארוק-מאווריק למשל).
בשורה התחתונה, פורד נמצאת בצומת דרכים. היא חייבת לקחת החלטות מושכלות כדי למצוא את דרכה באירופה לקראת המהפכה החשמלית הגדולה באמת שלה שתצא לדרך ב-2025.