אם לא בכביש אז בנהרות ובערוצים. "ה-Cybertruck תהיה עמידה בפני מים מספיק זמן כדי לפעול כסירה, מה שיאפשר לה לחצות נהרות, אגמים ואפילו ימים", כך צייץ מנכ"ל טסלה אילון מאסק בטוויטר.
איך כלי רכב יכול לתפקד כסירה 'לזמן קצר' ועדיין להיות כשיר לחצות ים מעלה הרבה סימני שאלה, אבל אולי מאסק מתכוון למפרצים זעירים ואזורים שאינם טובעניים במיוחד. כמה רגעים לאחר הציוץ שלו, הוא חידד את דבריו: "הוא אמור להיות מסוגל להגיע מסטארבייס לסאות' פאדר איילנד על ידי חציית הערוץ". כדי להבין איך זה עובד, נסביר כי South Padre Island הוא הקטע הדרומי ביותר של רצועת אדמה השוכנת כמחסום טבעי מול חופי דרום טקסס. יש גם כפר בשם הזה. ממש דרומית אליו, הנגיש באמצעות גשר, הוקם Starbase, אתר שיגור ומפעל רקטות של חברת החלל SpaceX של מאסק.
הגעה מ-Starbase לאי South Padre, לפי המפה לפחות, מחייבת שימוש במעקף לא קטן. יש נמל במקום עם ערוץ גדול צמוד לדרכים, כך שלוקח 45 דקות להגיע למקום בכביש עצמו, שנמצא במרחק של כ-10 קילומטרים בקו אוויר. האם מאסק מדמיין פקק תנועה של משאיות סייברטראק צפות להן לאורך קו האספלט בשעות העומס של הבוקר והערב? מי יודע. אבל, זה כמובן מידע חדש לגמרי שלטנדר של טסלה יש ככל הנראה, גם איכויות אמפיביות.
טסלה סייברטאק הוצג כבר ב-2019, לפני שהמתחרים מבית פורד או ריוויאן הגיעו עם טנדרים חשמליים משלהם, אולם אלה כבר התחילו בשיווקם. רכב ה-4X4 בולט בעיצובו, עם מרכב פלדת אל חלד בעל דיפונים חלקים וזוויות משונות, וכן חמוש גם מערכת חשמל עוצמתית שבגרסתו הבכירה מצוידת שלושה מנועים, האצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 ש' וטווח נסיעה משוער של כ-750 קילומטרים.
לתחילת הייצור באוסטין, טקסס, כולם ממתינים בקוצר רוח הרבה זמן, ורק מדי פעם זכינו לראות גרסה שקרובה יותר לדגם הסדרתי בכל מיני גיחות וניסויים בארה"ב. כפי שזה נראה כרגע, הייצור יתחיל בקיץ 2023. מחיר הרכב הבסיסי ביותר עם מנוע חשמלי בודד (טווח נסיעה 400 ק"מ) והנעה אחורית הוא כ-40 אלף דולר. שני מנועים והנעה כפולה יחלו ב-50 אלף דולר, ודגם עם שלושה מנועים החל ב-70 אלף דולר.