אז ככה; פרארי 250 GTO נחשבה עד לא מזמן למכונית היקרה ביותר בעולם; ב-2018, על פי הדיווחים, הופקד סכום שיא של לא פחות מ-67.5 מיליון יורו תמורתה. עם זאת, מרצדס בנץ 300 SLR 'Uhlenhaut קופה' עשויה להמכר בסכום גבוה יותר, ולהדיח אותה מהמעמד המכובד הזה.
את סימן השאלה אנחנו משאירים, שכן עדיין לא אושרה המכירה באופן רשמי, וישנם לא מעט מקורבים לאירוע שטוענים שיש סיכוי שזה לעולם לא יקרה, אחרי שתקראו באיזה סכום מופרז מדובר; חברת 'האגרטי' שמטפלת במכירה מדווחת כי מרצדס בנץ 300 SLR, פוטנציאלת, יכולה גם להמכר בסכום שווה ערך ל-135 מיליון יורו (סביבות 480 מיליון שקל), יותר מפי שניים מהסכום שבו נמכרה אותה פרארי 250 GTO.
שלא במפתיע, זהות הקונה נותרה מסתורית, אך בכל מקרה אם ישים ידו על המכונית הזו, יהיה רק אחד מתוך שניים בעולם; מרצדס בנץ עצמה מחזיקה בשני העותקים הקיימים היחידים של ה-300 SLR 'Uhlenhaut Coupé'. המכוניות כל כך נדירות עד שהחברה פסלה מכירה של מי מהדגמים האלה לידיים פרטיות במשך שנים ארוכות.
מרצדס-בנץ 300 SLR 'Uhlenhaut Coupé' היא בעצם 300 SLR עם שינויים במרכב ובשלדה. היא נקראת על שם ראש חטיבת הביצועים המיתולוגי של מרצדס, המהנדס רודלוף אולנאהוט (1906-1989), שתכנן את רכבי המירוץ המעוטרים (Silver Arrows) ובמעין מיזם צדדי, ביקש להכניס שתי "שלדות" של ה-SLR למירוצי GT ב-1955, תוך שהוא משנה את המבנה ואת קשיחות השלדה ושאר המכללים התומכים.
הוא הצמיד לרכב מנוע 3.0 ל', שמונה צילינדרים טורי בהספק של 305 כוחות סוס, שהיה חזק בכמעט 100 כוחות סוס ממנוע ה-6 בוכנות של ה-SL. אולם בעקבות התאונה הקטלנית של ה-SL התחרותית בלה מאן באותה השנה, שגבתה את חייהם של 84 צופים וגרמה לפציעתם של 180 איש, ובה גם נהרג פייר לוויה, נהג המירוצים של מרצדס (שהציל את חייו של חואן מנואל פנחיו בכך שסימן לו להאט את המהירות באזור התאונה), נטשה את זירת המירוצים בשל התוצאות הטרגיות, וכך גם נגנזה התכנית של אולנהוט.
בסופו של דבר, נוצרו רק שני עותקים של 300 SLR שהינם חוקיים לשימוש בכביש הציבורי - באחד מהם נהג אוהלנהוט עצמו. ישנם כל מיני אנקדוטות מאחורי המכונית הזו, ואחת מהן גורסת כי אולהנהוט נסע פעם ב-300 SLR שלו ממינכן לשטוטגרט תוך קצת יותר משעה כי הוא איחר לפגישה - נסיעה שלרוב אורכת 2.5 שעות. לא ממש בעיה, כאשר המהירות המרבית של המכונית הייתה 290 קמ"ש, באמצע שנות ה-50, חשוב לציין. מכל מקום, אחת משתי המכוניות הגיעה למוזיאון בשטוטגרט, השנייה מאוחסנת בבטחה ביצרן. לא ידוע מי משני הדגמים שיוצרו יצא למכירה.
מרצדס סימנה בין עשרה לתריסר רוכשים במעגל הפנימי שרשאים להשתתף במכירה, מתוך דאגה לשלמות המוצר ושרידותו. לטענת חברת המכירות, הרוכש יהיה מחויב באמצעות חוזה מיוחד לשמר את הרכב ולהציג אותו בתערוכות רכב קלאסיות בינלאומיות, תוך הקפדה על תחזוקה ברמה הגבוהה ביותר. בכלי התקשורת במינכן פורסם כי הקונים הגיעו בשבוע הקודם (במטוסים פרטיים כמובן) למוזיאון מרצדס בשטוטגרט כדי לדון בתנאים. בהצלחה לקונה המאושר.