אולטרא SUV - מרצדס מייבאך בראבוס

סדנת השיפורים הגרמנית מגבירה את הדופק עם חבילת ביצועים מופרכת לקרוסאובר המפואר GLS מייבאך, עם 900 כוחות סוס

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שחשפו G קלאס דמיוני לגמרי בביצועיו, לבראבוס, סדנת השיפורים הגרמנית, היה ב-2021 דגם חדש בשם בראבוס 800 מותאם אישית למרצדס-מייבאך GLS, הקרוסאובר המפואר ביותר של המותג הגרמני. עכשיו הם רוצים לקחת את המיזם עוד שני צעדים קדימה והתוצאה היא בראבוס 900, ואם אתם שוחים בעולמות השיפורים, בטח כבר הסקתם בעצמכם שהספרות אינן אקראיות.

כמיטב מומחיותם, גם ה-SUV היוקרתי של מרצדס מייבאך שודרג לחלוטין על ידי בראבוס, כולל חבילה טכנולוגית-אסתטית מסיבי פחמן, פנים בהתאמה אישית וחשוב מכך, מנוע 4.5 ל' בי-טורבו עם הספק מתוגבר וביצועים מעולם אחר. המלאכה כולה מבוצעת על רצפת מרצדס-מייבאך GLS 600 שהיא הגדולה, החזקה, המתקדמת והיקרה ביותר בפרופיל המוצרים של רכבי הכביש שטח הנוכחיים של מרצדס, עם טווח מחירים בישראל שיכול לגרד 1.3 מיליון שקל.

מבחינה חיצונית, בראבוס הוסיפה תרכובת סיבי פחמן על כונסי האוויר בפגוש הקדמי, בפגושים ובמפזר האחורי, בשילוב עם גריל בראבוס, צינורות פליטה אחוריים גדולים וכרום כהה עבור כל הקישוטים שמגיעים מקוריים מהסדנה בצבעים מושחרים עמוקים. חישוקי סגסוגת Brabus Monoblock M Platinum Edition בגודל 24 אינץ' מולבשים בתוך צמיגי XL Continental SportContact. ה-GLS מאפשר גם לצמצם את מרווח הקרקע ב-25 מ"מ הודות למערכת המתלים האדפטיבית של בראבוס, ה- Brabus Airmatic. אלו הם אותם שדרוגים דינמיים כמו ה-Brabus 800 של שנה שעברה, אולם ההבדל המהותי טמון בכיול המנוע.

המנה העיקרית. מנוע ה-4.0 ל' בי-טורבו V8 של AMG הוסב למנוע 4.5 ל' הודות למגדש טורבו חדש, בוכנות גדולות יותר בקוטר ובמהלך, מערכת יניקה משודרגת ומערכת פליטה קצת יותר ווקאלית וגם אפקטיבית יותר, כולל שימוש נרחב בפלדת אל חלד.  בראבוס טיפלו גם במחשב הרכב וביצעו כיול מחודש לתוכנה. כל אלה, אפשרו למכונית להגיע להספק מרשים של 888 כוחות סוס ומומנט של 126 קג"מ.

הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת ההנעה לכל הגלגלים 4MATIC של מרצדס כפי שהיא קיימת בהרבה דגמים וללא שינוי משמעותי. העוצמה המופרכת הזו, שמושתלת ברכב שמשקלו כמעט 2.7 טון, מאפשרת להאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, 0.7 שניות מהר יותר מהמרצדס-מייבאך GLS 600 המקורית. להבדיל מהדגם המקורי, שם המהירות מבוקרת אלקטרונית, בראבוס מעמידה אופציה להסרת המגביל, והעפלה אל מהירות של 320 קמ"ש.

בתוך המכונית, תמה מפוארת וגם מיוחדת בסגנון Brabus Bi-Color Masterpiece, בשילוב של שחור ובז'. למעשה, לגרסה זו יש צבע מונוטוני למדי בהשוואה לריפודי העור מסדרת 'לאוניס אורנג' של ה-GLS Brabus 800, אולם לא היינו כמובן מתנגדים לבלות שעות ארוכות במי מהם. 

 בראבוס מקבלים כעת הזמנות ראשונות עבור ה-GLS900 באתר החברה. הפער במחיר ביחס לדגם הרגיל יהיה משמעותי, בסביבות כמה עשרות אלפי יורו.