שיאים חדשים של פרארי: חברת הרכב האיטלקית סגרה את 2021 עם התוצאות הטובות בכל תולדותיה וכן עם צמיחה דו ספרתית אפילו בהשוואה לרמות שלפני משבר הקורונה. נראה שהחברים במודנה לא חוו את הטלטלה שפוקדת את כל מגזר הרכב ברמה העולמית, בין קשיי אספקה, עליית מחירי חומרי הגלם, ירידה בביקוש, בעיות לוגיסטיות או מחסור במוליכים למחצה. "התוצאות הכספיות של 2021 מדגימות שוב את החוזק של המודל העסקי שלנו", אמר המנכ"ל בנדטו וינה. "ניהלנו בקפידה קולקציית הזמנות מרשימה, בהתאם לאסטרטגיה שלנו לרדוף אחרי צמיחה מבוקרת ולשמור על בלעדיות המותג".
כמות המסירות צמחה ב-22.3% ב-2020 וב-10.1% ב-2019, והגיעה ליותר מ-11,000 יחידות (11,155 ליתר דיוק), בין היתר בזכות היקפים גדולים באסיה וביקושים לכלי רכב עם מנועי V8. מכירות ה-V8 עלו ב-34.6%, כלומר פרארי הצליחה למזער, ברמה מסוימת ירידה של 16.1% במנועי 12 צילינדרים, בעיקר בשל הפסקת הייצור של ה-812 Superfast. פרארי הסבירה שרוב המסירות היו מסדרת F8, יחד עם הרומא וה-SF90 Stradale. מבחינה גיאוגרפית, האזורים בהם נרשם הגידול החד ביותר הם סין, הונג קונג וטייוואן עם עליה של 97.1%. בארה"ב חלה גדילה של כמעט 30% במסירות רכבי פרארי בשנה הקודמת.
על רקע הנתונים כל העיניים נשואות גבוה, תרתי משמע לפרארי הבאה. הפרארי הראשונה במרכב קרוסאובר, פרוסאנג תהיה אחד משני הדגמים שיוצגו במהלך 2022 ויחתמו מתקפה של 15 חידושים שהוכרזו ב-2018 (החדשה תיחשף ב-16 ביוני), אם כי הייצור של הרכב יתחיל רק בשנה הבאה. לסיכום, המסירות תמשכנה להשתפר עם הכנסות סביב 4.8 מיליארד, תזרימי מזומנים של לפחות 600 מיליון יורו. ערכים אלו מקבלים חיזוק בפנקס ההזמנות של פרארי שכבר נמצא בצמיחה תלולה ומבטיח להם עתיד ורוד, "חזק מתמיד", מסוגל לכסות את כל הייצור המתוכנן ל-48 החודשים הבאים, כך אומר המנכ"ל.
פרארי החלה את פעילותה בישראל קרוב לשנת 2012 דרך אוטו איטליה (היום בבעלות סמלת) ומאז עלו לכבישי הארץ פחות מ-120 כלי רכב של המותג האיטלקי. בשנת 2021 נמסרו בישראל 16 רכבי פרארי מסדרת 488 פיסטה, F8, פורטופינו ו-רומא.