למרות שפורד פוקוס, שהוצגה ב-1998, שימשה כיורשת של האסקורט, האסקורט נשארה למכירה בחלק מהשווקים הקטנים באירופה עד שנת 2000. המשמעות היא כי הכותר Escort לא נראה בשום מקום חוץ ממגרשי המשומשות למעלה מ-22 שנה. אולם כפי שיצרנים רבים פונים כעת להסטוריה כדי להתניע את המהפכה החשמלית עם השראה מדגמים נוסטלגיים (ע"ע יונדאי פוני, רנו 4 ו-5 ועוד), ייתכן שגם פורד רוצה לנצל הטרנד הזה כדי להגדיל את מקור המשיכה לעולם החשמלי.
בכלי התקשורת בדטרויט, מדווחים שפורד רשמה מחדש סדרה של שמות דגמים ישנים ביבשת אוסטרליה, ניו זילנד וגם באיחוד האירופי יש לה אזכורים מסוימים. היא לא היחידה אגב. גם אוריון, גרנדה וקאפרי ברשימה הזו. נכון לעכשיו, שם דגם האסקורט משמש מטה פורד בסין עבור מכונית סדאן שחולקת את הטכנולוגיה שלה עם הדור השני של פורד פוקוס, כמעין חלופה זולה ופשוטה יותר שלה.
למרות שהקלדתם מחדש ברשומות לא גורסת שפורד תמהר להכניס את כולם לייצור, יש בהחלט סיבות לעקוב אחרי המחלקה המשפטית של היצרן. בספטמבר, מוראט גילאר ממחלקת העיצוב האירופית של פורד רמז שאולי פורד לא תביא לשוק דגמים בעיצוב רטרו בטווח המיידי, אולם אמר יש "לפורד הזדמנות ייחודית להוסיף רגש לדגמים עם שמות ישנים ולספר סיפורים שאף מותג אחר לא יכול לספר".
פורד הפיחה לאחרונה חיים בשני שמות 'קלאסיים', שאחד מהם כבר קבור עמוק באדמה. המותג הדביק את שם הדגם Mustang על המוסטנג Mach-E החשמלי והגיב בקבוצת הג'יפונים עם שמה של מכונית קופה שיוצרה בין 1997 ל-2001 תחת כנפי הקרוסאובר הקומפקטי פומה. בתחילת השנה הנוכחית דיווחו כלי תקשורת אמריקאים כי פורד בוחנת מחדש גם את שם הדגם Thunderbird.
מכל חרושת השמועות והכותרות, מסתמן שפורד אכן תנסה להעמיק את דגמי החשמל של המותג עם שמות הסטוריים. אולי זו הדרך לליבם של מי שחוששים לנטוש את מנועי הבערה לטובת סוללות על גלגלים.