אחת הסיבות לכך שטסלה הפכה לפופולרית נעוצה בעומק הטכנולוגי של הגאדג'טים שהותקנו בה. דוגמא שאולי פחות ידועה לציבור הרחב, היא האפשרות לשחק משחקים על המסך המרכזי. במשחקי מירוץ, אף ניתן להשתמש בהגה של המכונית כדי לנווט את הטסלה הוירטואלית שלך, כמובן כשהיא במצב נייח. טסלה מבינה שמשחקים תוך כדי נהיגה יכולים להיות תוספת נחמדה לאדם שיושב ליד הנהג, כך שזה אפשרי מאז סוף 2020, כשהמותג הציג את 'Passenger Play'.
כפי שהשם מרמז, המטרה היא שהנוסע, ולא הנהג יעביר את זמנו בנעימים. הגיוני, שכן הנהג צריך להיות כולו מרוכז בנהיגה ולנקוט במשנה זהירות בדרכים, אפילו שלדגמי טסלה מערכת טייס אוטומטי. עם זאת, ל-NHTSA, הרשות העוסקת בבטיחות בדרכים בארה"ב, יש כעת סיבות לגיטימיות לפתוח בחקירה רשמית נגד טסלה בסוגיה הזו. לפי כלי התקשורת בארה"ב, היא בשלבי הכנה לחקירה יסודית של טכנולוגיית Passenger Play. לדבריהם, מערכת זו י"כולה להסיח את דעתו של הנהג ולהגביר את הסיכון לתאונה'".
ה-NHTSA אומר שהוא חוקר באיזו תדירות וכיצד נעשה שימוש ב-Passenger Play ומצביע על הנחיות לגבי פונקציות שמוגדרות "פנאי". ה-NHTSA קובע שתוכנת משחק חייבת להיות מתוכננת "כדי שלא תוכל לשמש את הנהג אם הוא מסיר את תשומת הלב מהנהיגה". למרות שבעת הפעלתה, מבקשת האפליקציה אישור שזה באמת הנוסע שרוצה לשחק ולא הנהג, אפשר, בדומה לוויז למשל, פשוט לאשר זאת על ידי מי שמאחורי ההגה. כמובן, זה גם יכול להסיח את דעתו של הנהג אפילו אם רק צופה במשחק של הנוסע. החקירה של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים מכסה כ-580,000 מכוניות חשמליות ורכבי כביש שטח משנים 2017 עד 2022, כולל כל הדגמים, מודל 3, מודל S, מודל X.
החקירה נפתחה אחרי תלונה שהוגשה באוגוסט מצד נהג טסלה שהתריע בפניהם אודות הבעיה. "גיליתי בחודש שעבר סרטון ביוטיוב של נהג מודל 3 מבלה במשחקי וידאו בזמן נהיגה, כלומר בתנועה של הרכב ולא בחניה", כך אומר וינס פאטון, בעלים של טסלה מודל 3 מפורטלנד. "נסעתי לחניון ריק כדי לבדוק אם זה באמת אפשרי, והנה - תוך כדי נהיגה הצלחתי להפעיל משחק בשם סקיי פורס וכן סוליטייר ואפילו לגלוש באינטרנט. זה מטורף. מישהו עוד עלול להיות מעורב בתאונה קטלנית".
טסלה העולמית טרם הגיבה לפתיחת החקירה.