יונדאי חושפת בימים אלה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס, שמתקיימת במתכונת מצומצמת את הקונספט המפואר Seven - רכב אב טיפוס חדש, גדול ומשוכלל שמאותת על שורה של כלי רכב חשמליים חדשים שייכנסו בחמש השנים הקרובות לנבחרת Ioniq. היצרנית הקוריאנית מגדירה אותו כ"Suev", משחק מילים שמערבב בין גוף ה-SUV של הרכב לבין ההנעה החשמלית, והוא כולו מוקדש להנעמת זמנכם בנסיעה עם פיצ'רים שלקוחים מעולמות המגורים.
הבסיס הוא פלטפורמת ה-e-Gmp, המנוצלת כאן בגרסה מוארכת עם בסיס גלגלים של 3.2 מ' - 43 ס"מ יותר מכפי שמציע יונדאי סנטה פה ו-31 ס"מ יותר מיונדאי פאלסייד. הפרויקט מאמץ אלמנטים מתונים כמו קווי מרכב מינימליסטיים, קו חגורה כפול, חזית גיאומטרית המאופיינת בנורות LED בטכנולוגיית פיקסל והסיומת הרבועה מאחור - חלון עם חיתוך אנכי, היורד כלפי מטה כדי להתחבר לרצועת לדים שיוצרים מסגרת תאורה די נאה. גם חישוקי הסגסוגת מסתירים לא מעט חשיבה, מצוידים בטכנולוגיית Active Air Flap שמסיעיים לקירור מערכת הבלימה.
למרות שלא סיפקה את כל הנתונים הטכניים המלאים אודות ה-7, יונדאי הכריזה, לפחות עבור הקונספט Seven, על טווח משוער של 485 ק"מ עד התרוקנות הסוללה לפי מחזור ה-WLTP. מערכת טעינה של 350 קילוואט מאפשרת, לפחות בחיבור לתשתית אולטרא מהירה להחזיר לסוללה 80% בפחות מ-20 דקות.
גולת הכותרת היא חלל הפנים המעודן, שמוצג ללא הפרעה בתמונות בשל הסרת קורות המרכז (כפי שנהוג לא פעם ברכבי ראווה). התפאורה תוכננה כדי לדמות אווירת לאונג' נינוחה, בה תוכלו לבלות הרבה זמן כאשר הרכב במצב נהיגה אוטונומי מלא והידיים והרגליים רפויות. המושבים מסודרים בשלוש שורות, אך ניתן להתאים את החלל באופן מודולארי; הכורסאות ניתנות לסיבוב על ציר והספה האחורית עוצבה בצורת ספסל מעוקל כמו בבית קלאסי של שנות ה-70 (גם הריפודים הם בגוון וינטאג'). בנוסף לכך, על הסיפון יש מקרר למשקאות, כמו גם תא בו תוכלו לאחסן את הנעליים אחרי יום עבודה ארוך. כמו כן, הגג הפנורמי משלב מסך OLED שיכול לשחזר תוכן משתמש או להפוך את הסביבה הפנימית למרגיעה יותר עם צבעים וגרפיקה באיכות גבוהה.
פטנט חדש הוא מערכת מיזוג האוויר L'. זו פועלת עם בקרת Hygiene Airflow כדי לייעל את איכות האוויר, טכנולוגיה שפותחה עבור מטוסי נוסעים ופעילה גם כשהמכונית עומדת יחד עם מערכת חיטוי פנימית שמטפלת במזיקים לאחר יציאה מהרכב ונעילתו. ה-7 משקף גם הרבה חשיבה סביבתית באמצעות בחירת חומרי הגלם שמרכיבים את הקבינה; עץ במבוק, ביו-שרפים, חומרים ממוחזרים ותהליכי ייצור המבוצעים באנרגיה מתחדשת הם חותמת לכך שאנשי יונדאי מקדישים הרבה זמן כדי לטפל בסוגיות אקולוגיות.
את האיוניק-7 נראה בכבישים רק בסוף שנת 2023 בגרסת ייצור מלאה, עם שיווק רשמי כשנה לאחר מכן. בינתיים יונדאי מכינה לנו את מכונית הספורט-סדאן החשמלית איוניק-6, המבוססת על רכב הראווה המרשים יונדאי פרופסי שהוצג בשנת 2019.
עוד לא הצבעתם למכונית השנה 2021? כנסו עכשיו ואולי תזכו להיות נהג מירוץ ליום אחד