ה-SUV המהיר בעולם

בראבוס רקחו חבילת שדרוגים לקרוסאובר הבריון של מרצדס. זו התוצאה

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

טיונרים/מכיילים/משפרים קיימים בשפע, בין אם אלה פועלים על שני ליפטים שתולים על מדרכה או חפורים עמוק בתוך בורות חצר ביתם הצנועה. ההבדל המהותי בין משוגעים לדבר עם סט מברגים לבין סדנה מקצועית נמדד באיכות העבודה, הירידה לפרטים וההבנה הטכנית של מכללי הרכב על כל רבדיו - ולו רק כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים ויקרים. זה, וגם הרבה כסף למיזמים ייחודים.

'בראבוס' היא משפרת "בית" של מרצדס, מייבאך, סמארט ומותגים נוספים. היא פועלת מאז 1977 ואפשר לתאר אותה כאח המופרע של חטיבת AMG. הפרויקט החדש שלהם שוב לא עושה הנחות או פשרות ולוקח את ה-SUV החזק ביותר של מרצדס למחוזות הדמיון. בראבוס הסבה את מרצדס AMG GLE 63 דמוי הקופה לחיית כביש שלא מרימה ידיים למראה פיתולים. כעת היא הופכת ל-900 Rocket Edition ועם שם כזה גם הציפיות מרקיעות.

הגרסה החזקה ביותר של ה- GLE מצוידת כסטנדרט מנוע בי טורבו בנפח 4.0 V8 המפיק 612 כ"ס ו-86 קג"מ. אם זה לא מספיק לכם, תוכלו לדפוק על דלת מחסניה של בראבוס והם יבשלו לכם חבילת ביצועים שלב א' שמעלה את הספקה עד 800 כ"ס ו-102 קג"מ. הגרסה הזו היא רק מנת הפתיחה אותה כבר הציגו בראבוס אשתקד, וכעת היא צריכה להכיר בעליונות של מהדורת בראבוס 900 רוקט, שיוצריה טוענים לתואר "רכב הכביש-שטח החוקי המהיר ביותר בעולם".

מהדורת בראבוס 900 Rocket Edition מתוגברת אל 900 כ"ס ועל הנייר יש לה 125 קג"מ בחיבור אל תיבת 9-מהירויות אוטומטית והנעה כפולה. לדברי הסדנה, המומנט המרבי של מנוע ה-4.5 ל' טווין טורבו המוגדל נחסם ל-101 קג"מ משיקולי עומסים אולם כך או אחרת, רמיסת דוושת התאוצה תשגר ה- GLE למהירות של 100 קמ"ש תוך 3.2 שניות ועד מהירות מרבית של 330 קמ"ש. נתון זה מעמיד אותה ראש בראש עם פורשה קאיין טורבו, כך שהצהרת בראבוס מעט שנויה במחלוקת. מכל מקום הוא מהיר מאוד על 3.5 טון אם משווים אותו למשל ל-אאודי RSQ8 שעושה זאת ב-3.6 שניות.

תוספת השרירים, אומרים בראבוס, הושגה אחרי שהצוות שדרג את גרעין המערכת דרך הגדלת מגדשי הטורבו, שיפורים במשאבת הדלק, מערכת הקירור  ומערכת היניקה (בעיקר). ה- GLE גם עמוס בתוספות והוא יושב על גלגלי מונובלוק בגודל 24 אינץ' על בסיס תרכובת של סיבי פחמן. מתחת לרכב הותקנה מערכת פליטה ווקאלית עם צינורות יציאה בקוטר של 9 סנטימטרים. נסיעה מנהלית שלא תבריח את החולדות מהחורים עדיין אפשרית הודות למצב השתקה ממוחשב שנקרא 'חוזר הביתה'. מה עוד? בראבוס הנמיכו את הרכב ב-2.5 סנטימטרים, חיזקו את הבלמים, הבולמים, חידדו היגוי וארזו את הכול עם חלל פנים בחתימתם, רווי מוטיבים אדומים.

בראבוס עתידים לייצר רק 25 עותקים של דגם ה-GLE רוקט 900. לכל אחד ואחד מהם יש מחיר התחלתי בסיסי של 382 אלף יורו לפני מסים שונים, או בערך 80-90 אלף יורו תוספת על פני למבורגיני אורוס