אלפא רומיאו ואבארת' הם שני מותג רכב היסטורים, קשורים גנטית שנערצים על ידי חובבי הגה באירופה בכלל ובאיטליה בפרט. שני היצרנים אינם זרים זה לזה בשלל זירות מוטוריות בין אם בכביש הציבורי או במסלול המירוצים, ובשנות ה-50 אף שיתפו פעולה כדי לממש את מיזם 'אבארת 1000', קופה קטנה דו-מושבית (ספיידר) עם לב צנוע שנגזר מפיאט 600 וחתום עיצובית על ידי סדנת ברטונה.
אבארת' גייסו במקביל לברטונה את המהנדס מריו קולוצ'י, בכיר לשעבר באלפא רומיאו שהינו ה"מוח" שאחראי על פיתוח המכללים כמעין דירקטור-על טכני. בהשראת אלפא רומיאו 1000, הייתה ה-Abarth 1000 SP מיועדת למירוצי סיבולת או ספרינטים במסגרות "אב-טיפוס", שם הצליחה אבארת' לזכות בכמה ניצחונות מפוארים. אורכו של הרכב היה 3445 מ"מ, גובהו 930 מ"מ ומשקלו 480 ק"ג בלבד. המכונית צוידה ארבעה צילינדרים (מנוע מרכזי) בנפח ליטר עם 105 כוחות סוס, נתוני יחס-הספק-משקל שהצליחו לגרד כמעט 230 קמ"ש בישורת. אבארת מתארים את הניצחון בנורבורגרינג של 1966 כציון דרך בתולדות המותג.
בדיוק כמו המקור, Abarth 1000 SP המודרנית, היא מכונית ספורט פתוחה קלת משקל עם שטח חלונות קטן וקווים חושניים. ל- Abarth 1000 SP גוון אדום איטלקי קלאסי בדיוק כמו ל- 1000 SP המקורית, וכמוה לובשת פנסים עגולים קטנים, פתח קירור גדול בלוע הקדמי וכיסוי קדמי עם חריצים, בעוד מתחת למרכב נמצא בסיס אלומיניום וסיבי פחמן שמעניקים לה איזון אידאלי וקשיחות גבוהה בפני כוחות פיתול תובעניים.
מאחורי המושבים הקדמיים הושתל מנוע 1,750 סמ"ק ארבעה צילינדרים, מכויל ל-240 כ"ס המשמש בין היתר את אלפא רומיאו 4C. אין פה מקריות כמובן, כי באבארת' אומרים שה-Abarth 1000 SP היא בעצם אלפא רומיאו 4C בעיצוב מובחן של "העקרבים" בפיאט. מכל מקום, אבארת' לא תאפסן את ה-1000 SP החדשה ישירות במוזיאון וגם לא ניתן לרכוש אותה שכן מדובר בדגם חד פעמי. במקום זאת, היא תוצג במגוון פרזנטציות של תאגיד סטלנטיס בשנה הקרובה כחלק ממסע יחסי הציבור של תאגיד הרכב הענקי.