יונדאי אלנטרה (מתיחת פנים) במבחן: טובה יותר?

מחליפת האיוניק במשבצת ההיברידית עברה מתיחת פנים שנראית היטב בחזית, אבל לאילו עוד עדכונים היא זכתה? כמה הם משמעותיים? והאם היא עדיין משתלמת?

רן סגל
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל
שנה גודל פונט א א א א

המשפחתית סדאן של יונדאי תפסה את מקומה כהיברידית של יונדאי לפני כ-3 שנים, אז גם הופסק יצורה של האיוניק ושמה עבר לשמש את הדגמים החשמליים של המותג. האלנטרה פופולרית בציי הרכב, בזכות אותה הנעה היברידית, עיצוב שמקנה לה מראה גדול יותר ושימושיות משפחתית, אך כבר אז היא גם סיפקה חבילה טובה ללקוח הפרטי.

כעת, היא מגיעה למבחן לאחר שעברה מתיחת פנים, עם מחיר כניסה שהתייקר ב-3,000 שקלים ומציב אותה מול מתחרות מקטגוריות אחרות, פופולריות יותר, כדוגמת רכב הפנאי ההיברידי טויוטה C-HR או רכב הפנאי BYD אטו 3 שאף זול ממנה ב-1,400 שקל (נכון למועד המבחן) ומביא את הרוכש לעולמות החשמל. האם היא עדיין משתלמת?

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני במראה דינאמי, תא הנוסעים נותר ללא שינוי, איכות החומרים סבירה, איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובה מאוד. המרווח מאחור טוב ונוספו פתחי מיזוג לאחור.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה טובה וגם בידוד הרעשים, שדה הראייה לאחור מצומצם. רשימת האבזור סבירה, ומשתפרת מרמת הגימור השנייה שגם מציעה מערך בטיחות מקיף יותר.
ביצועים והתנהגות: פעולת יחידת ההנעה ההיברידית חלקה, התחושה זריזה בעיר ומספקת מחוצה לה. התנהגות הכביש בטוחה ונשלטת.
למי מתאים: ללקוח הפרטי שאינו חובב רכבי פנאי, אינו מעוניין לעבור לחשמל וגם קיבל הנחה יפה. לכל השאר, מדובר בבחירה טובה מאוד כרכב הליסינג שלכם.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-169,900 ש"ח (רכב המבחן 172,900 ש"ח)

הפכה יקרה, כמעט כמו רכב פנאי
הפכה יקרה, כמעט כמו רכב פנאי

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני בסגנון דמוי קופה עבר שדרוג משמעותי, לפחות לטעם הח"מ, כאשר החזית הפכה דינאמית יותר, בזכות הפנסים הצרים, הסבכות הרחבות ועיצוב מוחצן לכונסי האוויר שבצדדים, כשגם מאחור הפגוש עבר טיפול דומה והתוצאה בהחלט מרשימה, ועוד בצבע הכחול-סגול של רכב המבחן היא הצליחה לגנוב איזה מבט או שניים.

בפנים, האלנטרה המחודשת לא שינתה דבר והעיצוב לא מרגיש מיושן. איכות החומרים ממוצעת לקטגוריה, אך בצבע האפור בהיר ששלט בתא הנוסעים לא התקבלה תחושה זולה. איכות ההרכבה טובה מאוד וגם הנדסת האנוש.

הכניסה למושבים הקדמיים מזכירה לנו שמדובר במשפחתית קלאסית, כזו נמוכה, לא תמיד יהיה נוח לכולם, בוודאי מול רכבי פנאי מוגבהים. המושבים הקדמיים נוקשים, ולא תמיד מפנקים בנסיעות ארוכות. שדה הראייה טוב לפנים אך אינו מצטיין לאחור עקב קורה אחורית רחבה, שטח שמשה אחורית צר ומראה שמאלית "האמריקאית" שמגדילה את המשתקף, אך בעצם מצמצמת שטח ראייה חשוב, עד כדי שלעיתים רכב ששהה בשטח המת ומערכת האיתור לא זיהתה אותו.

הכניסה למושב האחורי אינה נוחה עקב גובה הרכב ובנוסף הגג הנמוך שדרוש תשומת לב לראש, מאידך, ילדים נכנסו ויצאו באופן עצמאי. ברגע שמתיישבים מגלים מרווח פנים טוב מאוד וחידוש משמעותי מאוד במתיחת הפנים בדמות פתחי מיזוג לאחור ושני שקעי USB.

תא המטען נותר ללא שינוי, עם נפח שימושי של 474 ליטרים, מפתח רחב וסף העמסה נמוך. ישנם מנופי קיפול למושב האחורי וגלגל חלופי, אך לא תמצאו וויי תלייה.

איכות החומרים סבירה, הנדסת האנוש טובה מאוד
איכות החומרים סבירה, הנדסת האנוש טובה מאוד
הכניסה הנמוכה לרכב מזכירה לנו את יתרונות רכבי הפנאי
הכניסה הנמוכה לרכב מזכירה לנו את יתרונות רכבי הפנאי

איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית טובה, עם יכולת לרסן מפגעים שונים, גם כאלה חדים, אך לא מדובר במכונית רכה. כושר התמרון העירוני כמקובל בקטגוריה, אך כאמור קודם, שדה הראייה לאחור אינו מצטיין. הנוחות מחוץ לעיר משתפרת, האלנטרה המחודשת נותרת יציבה גם בכביש גלי ובידוד הרעשים טוב בסך הכל. אפרופו רעשים, במהלך ימי המבחן נשמעו רעשי ממסר מחלקו התחתון של סביבת הנהג.

רמות הגימור של האלנטרה המחודשת עברו עדכון קל, כך למשל תמצאו תאורת לד קדמית, לוח מחווים דיגיטלי פשוט בגרסת הכניסה "פרימיום" (אחד משופר עם תצוגות מתחלפות קיים כבעבר בשאר רמות הגימור) ושקעי ה-USB הפכו ל-Type C. נציין כי בגרסה זו ישנה רק מצלמת רוורס (באיכות טובה מאוד), אך ללא חיישני רוורס מקוריים.

לגרסת הביניים "סופרים" אותה בחנו, נוספו לחיישני הנסיעה לאחור גם חיישני חנייה קדמיים, זאת בנוסף לפריטים שהיו קיימים עוד טרום מתיחת הפנים כמו משטח טעינה אלחוטי, אלחוטי, גג שמש וחישוקי "17. אם תרצו להתפנק, הגרסה הבכירה כעת היא ה"לאקשרי" היקרה, שמשדרגת את האווירה עם ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, ומושב נהג מתכוונן חשמלית עם זיכרונות.

מערכות הבטיחות המתקדמות נותרו ללא שינוי וכוללות את כל מה שמקובל, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. כשבגרסאות ה"סופרים" וה"לאקשרי" תמצאו גם התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאורה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף. כמו כן בכל רמות הגימור נוספו 2 כריות אוויר צידיות ליושבים מאחור.

סוף סוף יש פתחי מיזוג מאחור
סוף סוף יש פתחי מיזוג מאחור
נפח תא המטען שימושי, אך אין וויי תלייה
נפח תא המטען שימושי, אך אין וויי תלייה

ביצועים והתנהגות
בסעיף יחידת ההנעה לא חל שום שינוי והאלנטרה המחודשת ממשיכה לעשות שימוש באותה יחידת הנעה היברידית יעילה וחסכונית – מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 139 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות (10.8 שניות ב"סופרים" וב"לאקשרי").

פעולת המנוע חלקה וזורמת, גם בכיבוי והנעה בזמן שיוט, והודות לתיבה כפולת המצמדים שפועלת גם היא בצורה חלקה (למעט שילוב איטי יחסית לרוורס), מתקבלת תחושת זריזות עירונית והתנהלות נעימה גם בדרך בין-עירונית.

את המבחן סיימנו עם צריכת דלק טובה מאוד של כ-19 ק"מ לליטר. ובדומה להיברידיות מודרניות אחרות, נסיעה עירונית איטית דווקא תציג שיפור בצריכת הדלק, הודות לשימוש תכוף בחשמל.

התנהגות הכביש בטוחה, הרכינה אינה בולטת יתר על המידה וגם איבוד האחיזה תחת עומס נעשה באופן פרוגרסיבי ונשלט. הבלמים יעילים ולא הורגשה דעיכה גם בכבישי הדרום המפותלים, ההגה מדויק אך חסר היזון חוזר שאולי היה תורם לאווירה הדינאמית.

תיבת ההילוכים חלקה
תיבת ההילוכים חלקה
סיכום
יונדאי אלנטרה המחודשת, בעיקר מפאת מחירה כחדשה, תנציח את מעמדה בקרב ציי הרכב, שכן מתחרותיה בשוק הפרטי, כמו אלו למשל שציינו בפתיח, מציעות חבילות מפתות, הן בדמות היותן רכבי פנאי והן מבחינת הפופולריות שלהן בשוק הפרטי. אלמלא התמחור לא היה גבוה ונראה שהותאם לטובת הנחות לחברות הליסינג, היה לאלנטרה המחודשת סיכוי מסוים, קטן אך קיים, שכן היא תתאים לכל מי שאינו חובב רכבי פנאי ומעוניין גם לחסוך בהוצאות הדלק, יחד עם בונוס בדמות עיצוב נאה ושימושיות טובה למשפחה.