יונדאי i20 (מתיחת פנים) במבחן: לרוץ לשדרג?

כשהסופר מיני הקוריאנית נחתה כאן בדור השלישי היא הציגה שיפור משמעותי מהדור השני. האם מתיחת הפנים שלה מצליחה לשמור אותה עדכנית גם אחרי שעברו 3 שנים?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי i20, אחת מרבות המכר של יונדאי בישראל ובכלל מהסופר-מיני הנמכרות ביותר כאן (נכון לרבעון א' 2024 היא הדגם הרביעי הנמכר ביותר בישראל עם 1,989 יחידות). הדור השלישי ביצע קפיצה משמעותית לעומת הקודם, במטרה ברורה ליישר קו עם המתחרות האירופאיות כמו סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, פיג'ו 208 ורנו קליאו; וכשהיא הגיעה ארצה לפני 3 שנים, חוות הדעת בהחלט אישרו את הציפייה. אך מאז, גם המתחרות עברו עדכונים שונים.

מתיחת הפנים של ה-i20 הגיעה לישראל בשלהי 2023 והביאה עימה עדכונים קלים לעיצוב ולאבזור, יחד עם עליית מחירים בשיעור של 4,000-7,000 שקלים. אז האם כדאי לרוץ ולהחליף את ה-i20 הנוכחית שלכם? יצאנו לדרך

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני עבר עדכון קל והיא נותרה מכונית נאה. איכות החומרים בסיסית, איכות ההרכבה טובה והנדסת האנוש מצוינת. המרווח והשימושיות טובים.
איכות נסיעה ואבזור: הנוחות בעיר נוקשה ומשתפרת מחוץ לעיר עם תחושה יציבה. רשימת האבזור לא השתנתה באופן מהותי, בעוד מפרט הבטיחות שופר קלות.
ביצועים והתנהגות: המנוע הצנוע מספק ביצועים זריזים ומתמודד היטב גם עם רכב עמוס. התנהגות הכביש בטוחה ונשלטת עם "ניחוח" דינמי.
למי מתאים: למי שמחפש סופר-מיני יעילה ושימושית ולא מחפש כל מיני מסכים וגאדג'טים.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-120,900 ש"ח (רכב המבחן 127,990 ש"ח)

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני של ה-i20 עבר עדכון קל יחסית הנוגע לפגוש חדש וזוויתי הרבה יותר, סבכה קדמית מעודכנת וסמל המותג שהפך דקיק גם עזב את הרדאר ועלה אל קצהו העליון של הפגוש. החישוקים חדשים כמובן ומאחור השינוי נוגע לחלקו התחתון של הפגוש. מבפנים אין כל שינוי עיצובי, כשאיכות החומרים נותרה סבירה, אך שילוב הצבעים ברכב המבחן יוצר אווירה נעימה. איכות ההרכבה טובה מאוד והנדסת האנוש מצוינת.

המושבים קדמיים נוחים בסך הכל, מרופדים בבד פשוט, אך נוח לניקוי. שדה הראייה טוב מאוד. המושב האחורי נותר גם הוא ללא שינוי, עם מרווח מקובל לסגמנט הסופר-מיני, לא צפוף מאוד ולא מרווח מאוד, ביחס לקטגוריה כמובן. יש כאן ידיות אחיזה ושקע USB אחד כבעבר, אך ללא פתחי מיזוג שאפשר למצוא כיום רק בסקודה פאביה.

תא מטען בנפח 352 ליטר וגם הוא נותר שימושי למדי, עם שני וויי תלייה ומסילות לאחסון המדף בגב המושבים הקדמיים, אם כי צורתו אמבטיה עמוקה יחסית, כך שלא קל להוציא חפצים כבדים למשל.

איכות החומרים בסיסית. הנדסת האנוש מצויינת
איכות החומרים בסיסית. הנדסת האנוש מצויינת
תא מטען שיספיק גם למשפחה צעירה
תא מטען שיספיק גם למשפחה צעירה

איכות נסיעה ואבזור
נוחות הנסיעה לא מצטיינת, עם תגובה בולם ראשונית נוקשה, כאשר השיכוך אחר כך טוב יותר, אך ב-i20 באופן כללי לא מבודדות מפגעים עירוניים שונים כמו פתחי ביוב למשל, יתכן כי הדבר נובע עקב חישוקי ה-"17 של רכב המבחן ועם חישוקי ה-"16 או ה-"15 הנוחות תהיה עדיפה. מאידך, בכביש מהיר התחושה יציבה, גם בכביש גלי. התמרון העירוני מצוין ובידוד הרעשים ממוצע לקטגוריה, עם חדירה של רעשי כביש.

יונדאי i20 המחודשת משווקת ב-5 רמות גימור, בפועל הן 3 עיקריות כאשר כמו בעבר גרסאות אלו שהוצמד לשמן "פלוס" נבדלות בגג שחור וה"פלוס" הבכירה ביותר גם בתאורת לד אחורית. שינויי האבזור שלאחר מתיחת הפנים נוגעים לתוספת לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("4.2) כבר מגרסת הכניסה "פריים", כשאחד בגודל "10.25 קיים מרמת הגימור "סופרים" כבעבר. העדכון החשוב במפרט מתיחת הפנים הוא שיפור מערכות הבטיחות, כשמערכת בלימת החירום האוטונומית מזהה כעת גם דו-גלגלי מגרסת הכניסה (בעבר רק מה"סופרים") ומערכת התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור זמינות ב"סופרים" (בעבר רק ב"סופרים פלוס").

ריפוד בד פשוט...
ריפוד בד פשוט...
...אבל קל לניקוי (חשוב אם יש לכם ילדים קטנים)
...אבל קל לניקוי (חשוב אם יש לכם ילדים קטנים)

ביצועים והתנהגות
גם בסעיף המנוע לא חל שינוי ותמצאו כאן את מנוע ה-1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 100 כ"ס המוכר של יונדאי. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 11.4 שניות "ארוכות", אך התחושות בפועל הן של רכב זריז גם כשהוא מלא ב-4 מבוגרים וללא שום קושי לשייט במהירות כביש 6, אך לעומת הזריזות במהירויות נמוכות יחסית, ככל שהמהירות עולה תצטרכו קצת לאמץ אותו, אך לא באופן מוגזם.

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, היא יחסית מהירה אך פחות רהוטה מתיבות ה-DSG למשל, במעבר ההילוכים 2 עד 7, כאשר במעברים בין רוורס להילוך ראשון ולהיפך, היא טובה יותר.

ל-i20 ישנו בורר מצבי נהיגה בין חיסכון, רגיל וספורט. כאשר מצב ספורט מחדד אומנם את הביצועים, ומצב חיסכון מאלחש אותם, אך בסופו של יום בכל הנעה תחזרו למצב הרגיל ועימו נשארו לאורך ימי המבחן, שאותו סיימנו עם צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר.

התנהגות הכביש בטוחה עם ניחוח דינמי (ותמיד תוכלו לחשוב שאתם באחות i20N). יש לה אחיזה טובה, הרכינה אינה בולטת יתר על המידה, הבלמים מבצעים עבודתם בצורה טובה וההגה מדויק.

יש לה מנוע 1.0 ליטר שסוחב בלי בעיה גם 4 מבוגרים
יש לה מנוע 1.0 ליטר שסוחב בלי בעיה גם 4 מבוגרים
הגיר לא תמיד חלק
הגיר לא תמיד חלק

סיכום
יש "מתיחות פנים" משמעותיות שנוגעות לעדכוני יחידות הנעה, תוספות טכנולוגיות כאלה ואחרות וגם עדכוני עיצוב בולטים. מהצד השני, יש כאלו צנועות שכמעט עוברות מתחת לרדאר, וזו של ה-i20 מתמקמת לגמרי בצד הצנוע של המדד.

ה-i20 המחודשת, ממש כמו טרם מתיחת הפנים, ממשיכה להציע עיצוב נאה כשזה הפנימי נהנה משילוב צבעים שמשפר את התחושה, מהנדסת אנוש שכל אחד ואחת יוכל להבין, ומיחידת הנעה יעילה. בצד הפחות חיובי נציין את הנוחות בעיר ואיכות החומרים.

אז האם צריך לרוץ ולשדרג את ה-i20 שלכם, זו מהדור הנוכחי? כנראה שלא. אבל אם אתם מחפשים מכונית סופר-מיני יעילה ושימושית, שיכולה לשמש גם משפחה צעירה, ה-i20 היא אופציה טובה שכדאי לשקול.