טסט-וולוג: נהיגה ראשונה בניסאן אקס-טרייל עם מנוע בנזין

אחד מהקרוסאוברים הפופולריים ביותר בישראל סוף סוף זוכה למנוע בנזין ותיבת הילוכים חכמה. האם תוכלו להפרד עכשיו מגרסת הדיזל?

תגיות: ניסאן

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

צילום ועריכת וידאו: ניר בן-טובים

הדור השלישי של ניסאן אקס-טרייל הפך לסיפור הצלחה מרשים, לא רק במסלול המפותל של ענף הרכב אלא בכלל בתוך לב ליבת תעשיית הצרכנים; אתם מסתכלים על הקרוסאובר הנמכר ביותר בארה"ב ברבעון הראשון של שנת 2019, כאשר בינו לבין המקום השני שמאוכלס על ידי טויוטה ראב4 החדש עומדות כמעט 12 אלף מכוניות. היכן טמון סוד ההצלחה שלו? כמו פורד, השכילו ניסאן לפענח את הרעב של הקהל האמריקני לשלב בין קרוסאובר נעים הליכות לבין רצפה שאינה בהכרח זקוקה למנוע ששה צילינדרים זללן. במקום זאת, עושה אקס-טרייל חיל ב-4 צילינדרים בלבד.  

מנועים ושאר ענייני ביצועים הם הסיבה שאנחנו כאן על סיפונו של האקס-טרייל. עד כה, שווק בארץ רק עם מנוע דיזל ב-2 נפחים ושני הספקים וגם עם הנעה כפולה. לזכותם יאמר, כי מנועי דיזל חדישים עושים עבודה משכנעת ברמת הביצוע והם כבר מזמן לא מחרישי אזניים, כך שאין סיבה לפסול אותם על הסף ולרוב תלויה מידות הנחיצות שלהם בצרכיו של המשתמש. אבל כעת, במסגרת חידוש המחסנים ברנו-ניסאן, נחת בישראל מנוע ה-1.33 ל' טורבו החדש שכבר מושתל בקשקאי ומחלחל לכל התאגיד – כולל דאצ'יה, וגם משותף למרצדס שמנצלת אותו עבור מרצדס איי קלאס החדשה.

יש לו בסך הכול 1.33 ל' אבל הוא עדכני, מתוחכם וערני. הוא גם מחלץ הספק של מנועים גדולים ממנו ואליו אף שודכה תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות. כן, כן, גם מהתיבה הרציפה אתם יכולים כנראה להיפרד לשלום. אז בואו נצא לכביש ונבדוק אם גרסת הבנזין היא בדיוק מה שהיה חסר במשפחת האקס-טרייל.

מפרט טכני:

ניסאן אקס-טרייל 1.33 טורבו הנעה קדמית מפרט טקנה

הספק מרבי: 160 כ"ס ב-5,500 סל"ד.

מומנט: 27.5 מ-1,800 סל"ד

תיבת הילוכים: דו-מצמדית שבע מהירויות

האצה ל-100 קמ"ש: 11.7 שניות (מבחן)

צריכת דלק: 11.1 ק"מ לליטר (מבחן)

מהירות מרבית: 198 קמש

מידות:

א-4.7 מ', ר-1.83, ג-1.72 מ', ב.גלגלים – 2.71 מ'

משקל: 1.6 טון

צמיגים: 225/55/19

מערכות בטיחות:

מערכת לניטור מרחק מלפנים

בלימה אוטומטית

זיהוי תמרורים

בקרת סטיה מנתיב

פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד

מערכת עזר לחניה במקביל ובמאונך

התרעה על עייפות

זיהוי תנועה צולבת מאחור

מערכת בטיחות לזיהוי עצמים נעים 360 מעלות

מחיר רכב מבחן: 198 אלף שקלים.

מחיר גרסת בסיס: 168 אלף שקלים.