טסט וולוג: נהיגה באאודי A1 ספורטבק החדשה

הדור החדש של אאודי A1 עבר מהפכה גדולה, תרתי משמע. במקביל לכך גם המחיר גדל. אבל האם בתמורה להתייקרות הזו עדיין מקבלים תכשיט עירוני, מגניב ויוקרתי?

תגיות: אאודי

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

צילום ועריכת וידאו: ניר בן-טובים

אם יש מניה אחת בטוחה בענף הרכב סביר שזו מכונית סופר מיני. עובדה: מכירותיה של המכונית הקטנה ביותר של אאודי, ה-A1 כמעט ולא גוועו מרגע עלייתה לכבישים. בשנת ההשקה המלאה הראשונה שלה ב-2011 גלגלה באירופה למעלה מ-95 אלף מכוניות, ובשנת 2018 דיווחה אאודי על מסירת קרוב ל-75 אלף יחידות. נתון מרשים בהתחשב בכך שלא מדובר בג'יפון. בישראל אגב הסתכמו מכירותיה בשנה הקודמת ב-350 עותקים. שוב, לא רע, נוכח גילה המתקדם ומיצובה כרכב פרמיום בסוף מחזור חייו.

מכונית מוצלחת אינה חרדה לגורלה. ולכן ה-A1 לא הייתה רעבה למייק-אובר מושקע, אלא רק לשכלול גישתה כלפי הקהל, כאשר הגזירה היחידה שנחתה עליה - אם בכלל זו גזירה, היא איבוד מרכב ה-3 דלתות שבין כה הניב אחוז בטל מנפח הרווחים שלה; מהלך שבוצע במסגרת הקיצוצים של פולקסווגן בעקבות פרשיית הונאת הדיזל שגבתה מהקונצרן עשרות מיליארדי יורו נזקי פיצויים.

אז כמו הדור המקורי, הדור ה-2 ממשיך להיות כרטיס הכניסה של הנהגים לעולם היוקרה של אאודי דרומית ל-A3. אלא שבמקום לעשות את זה מ-מ-ש בקטן, התווספו עוד כמה סנטימטרים לערכים הבסיסיים שלה, מחלקת העיצוב שדרגה את ההופעה, תא הנוסעים הורחב והטכנולוגיות בתחום ההינע והבטיחות שופרו לאין ערוך. היא כבר לא עגלגלה וצפופה, אלא ממש סופר מיני כהלכה.

יצאנו עם גרסת ה-1.0 ל' טורבו ספורטבק החדשה למבחן דרכים כדי לגלות עד כמה גדולים השינויים שעברה המכונית הקטנה ביותר של אאודי.  

מפרט טכני:

אאודי A1 ספורטבק 30TFSI

מידות:

אורך – 4.02 מ'

רוחב – 1.74 מ'

בסיס גלגלים – 2.56 מ'

משקל – 1200 ק"ג

תא מטען - 335 ל'

מערכת הינע

מנוע: 3 צילינדרים טורבו, 999 סמ"ק. הגדשת טורבו ו-הזרקה ישירה

תיבת הילוכים: אס-טרוניק 7 מהירויות דו-מצמדית (DSG)

מומנט: 20.4 קג"מ מ-2,000 סל"ד

הספק מרבי: 115 כ"ס ב-5,000 סל"ד.

ביצועים:

0-100 קמ"ש: 9.4 ש' (9.7 ש' מבחן)

מהירות מרבית: 203 קמ"ש

צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 13 ק"מ לליטר

מערכות בטיחות:

בקרת סטיה מנתיב

תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב

ניטור רכב מלפנים

בלימה אוטומטית בעת חירום

אבזור רכב מבחן:

חבילת סטייל+קומפורט (23 אלף שקלים).

חבילה אופציונלית: EPIC אדישן (65 אלף שקלים).

מחיר מכונית מבחן:

173 אלף שקלים.

מסגרת אחריות: 3  שנים.