סוזוקי SV650 החדש – שובר שוק

ב-51 אלף שקלים, ה-SV650 הוא מהעסקאות האטרקטיביות בשוק האופנועים

תגיות: עולם הרכב

(צילום: בני דויטש)
(צילום: בני דויטש)
שנה גודל פונט א א א א

כשבאים לדבר על הסוזוקי SV650 החדש צריך להתחיל מהסוף, מהמחיר: ה-SV650 מתומחר בישראל ב-51 אלף ש"ח בלבד, ונכון להיום הוא הנייקד הזול בישראל בסגמנט הבינוני.

ה-SV650 הוא אופנוע ותיק. הוא יצא לראשונה ב-1999, שודרג ב-2003 (קיבל מתיחת פנים והזרקת דלק), ובשנת 2010 הוא הוחלף על-ידי הגלדיוס 650. זה האחרון קיבל את מנוע הווי-טווין של ה-SV, משודרג במעט, אולם השלדה הייתה חדשה לחלוטין ומכלולי השלדה שודרגו אף הם. כעת, 6 שנים אחרי אותו הגלדיוס, שלא זכה להצלחה של ה-SV שאותו החליף, בסוזוקי מחזירים את השם SV650.

הבסיס המכאני הוא של הגלדיוס, שכאמור מודרני יותר, אולם נעשו מספר שינויים: המנוע שודרג עוד יותר, שופרו בו חלקים רבים וכעת הוא מפיק 75 כ"ס. השלדה נלקחה ישירות מהגלדיוס וכך גם מכלולי השלדה, ועבודת הגוף נבנתה מחדש – ברוח ה-SV המקורי, רק באופן מודרני. בדרך ל-SV החדש האופנוע הוצר משמעותית – גם במיכל הדלק, גם במושב הרוכב והמורכב וגם ביחידת הזנב.

בואו נתחיל במנוע. הווי-טווין 650 סמ"ק הזה של סוזוקי הוא אחד המנועים המוצלחים של החברה, וזה אותו המנוע ששוכן גם בויסטרום 650 המוצלח. לא פעם כתבנו עליו 'פנינה', ולא בכדי בסוזוקי מכרו במהלך השנים למעלה מ-400 אלף אופנועים עם המנוע הזה בכל גלגוליו. כווי-טווין הוא גמיש מאוד, חי היטב על תחומי הסל"ד הנמוך והבינוני, וכשמושכים אותו למעלה, 75 כוחות הסוס מספיקים כדי להזיז את האופנוע מהר – עד 210 קמ"ש. אבל יש לו משהו נוסף – תגובת מצערת מהירה, וחספוס נעים שנותן לו קצת יותר אופי מהדור הקודם של המנוע הזה. מנוע מעולה.

(צילום: בני דויטש)
(צילום: בני דויטש)

תנוחת הרכיבה לא מזכירה אופנועים אחרים. מצד אחד ה-SV צר מאוד, וזה התאפשר בין היתר בזכות המנוע הצר, וזה מורגש היטב כשיושבים על האופנוע וחובקים את מיכל הדלק עם הירכיים. גם המושב נמוך ומאפשר גם לרוכבים נמוכים מהממוצע להגיע בבטחה עם 2 רגליים לקרקע. מאידך, רגליות הרוכב גבוהות יחסית, וזה יוצר כיפוף מוגזם בברכיים ביחס לנייקדים אחרים. תוסיפו לכך את מושב הרוכב, שמכופף בחלקו האחורי כלפי מעלה ומעט מציק בירכיים, ותקבלו תנוחה פחות נוחה מכלים אחרים, אם כי המצב לא גרוע ובהחלט ניתן להסתגל אליו. פלג הגוף העליון, מאידך, זקוף, ויש שפע של מקום גם לרוכבים גבוהים. דווקא להרכבה הוא נוח יותר, למרות היעדר ידיות אחיזה לנוסע השני.

מבחינת התנהגות, ה-SV הוא בדיוק מה שמצופה ממנו הוא מציע פשרה טובה מאוד בין ספיגה ונוחות בחיי היום-יום ככלי תחבורה מנהלתי, לבין יכולות ספורטיביות. הבולמים אמנם רכים אם משווים אותם לאופנועים ספורטיביים יותר, אולם הם מאפשרים רכיבה סופר-מהנה בכבישים מפותלים, במיוחד כשמחברים את המנוע הנפלא לחבילה ומקבלים יופי של יציאות מפניות. ההיגוי לא זריז, אולם ה-SV יושב יציב מאוד בפניות, והצמיגים הספורטיביים מספקים שפע של אחיזה.

מיגון הרוח שלא קיים מגביל את מהירות השיוט לסביב 140 קמ"ש, אולם במהירות הזו יש שפע של כוח זמין, למשל לעקיפה. הגיר בן שש המהירויות הוא בסטנדרט הגבוה שאליו אנחנו רגילים מסוזוקי, ורק מערכת הבלמים, ובמיוחד הקדמיים, מספקת נשיכה חלשה יותר ממה שהיינו רוצים לקבל. נציין רק שה-SV650 מגיע ארצה עם מערכת ABS כסטנדרט, והיא בהחלט עובדת היטב – משתלבת בדיוק בזמן.

(צילום: בני דויטש)
(צילום: בני דויטש)

אם לסכם, אז ה-SV650 נכנס לשוק חם של הנייקדים הבינוניים, שוק שבו שולט ביד רמה ה-MT-07 של ימאהה ושכולל כלים נוספים כמו ה-CB650F של הונדה, הדיוק 690 של ק.ט.מ וה-GT650 של יוסאנג. ה-SV הוא מתחרה ראוי לחבורה הזו. יש לו יתרונות כמו מנוע מעולה, תצרוכת דלק טובה (כמעט 20 ק"מ/ל' בזמן המבחן) קלות תפעול וידידותיות למשתמש, וגם ממד הרוחב הצר במיוחד משחק לזכותו. לצד החסרונות נציין את מושב הרוכב הלא נוח, את החוסר במיגון רוח, וגם את הכידון הצר מדי לטעמנו.

אבל בשורה התחתונה, ה-SV650 הוא אופנוע טוב, שלם, יעיל, ולא פחות חשוב – מהנה, ויתרונו הגדול נמצא במחיר: כאמור 51 אלף שקלים, שהם 10,000 ש"ח פחות מהימאהה MT-07. במחיר הזה, ה-SV650 הוא שובר שוק, וכנראה העסקה המשתלמת ביותר נכון להיום בשוק הנייקדים הבינוניים. אופנוע טוב במחיר מעולה. אנחנו מקווים שהמחיר הסופר-תחרותי הזה ימשוך את מחירי המתחרים גם כן כלפי מטה. המרוויחים העיקריים הם הצרכנים.

http://fullgaz.co.il/

(צילום: בני דויטש)
(צילום: בני דויטש)