חטיבת הפרטיות של מרצדס בנץ האיצה בשנתיים האחרונות את המעבר למכוניות חשמליות במשפחת EQ. אבל המכירות במותג וביצרניות רבות אחרות, בין השאר בגלל עלויות הייצור והסוללות, איטיות כיום מהצפוי. בראיון לערוץ החדשות האמריקאי CNBC, הדגיש המנכ"לית אולה קלניוס שהשינוי שהם מייחלים לו בתחום זה, ייקח עוד הרבה מאוד זמן.
"אני חושב שאנחנו צריכים להיות ברורים שהמעבר לנהיגה ללא פליטות מזהמים הוא מירוץ מרתון, ואני חושב שאנחנו אולי בקילומטר שמונה או תשע במסע הזה כרגע", אמר קלניוס. "אז זה לא משהו שאנחנו צריכים להתייחס אליו בתור ספרינט. הכיוון האסטרטגי ברור - אנחנו משקיעים בעתיד, נלך לאפס פליטות, לרכב החשמלי".
על אף מחירם הגבוה, המנכ"ל אמר כי הרכבים החשמליים של מרצדס בנץ "התקבלו היטב" עד כה. אלה כוללים דגמים מגוונים למדי מגדול ועד קטון בקבוצת רכבי כביש שטח וכן מכוניות סדאן מסדרות EQS, EQE וכלי רכב קומפקטיים יותר כגון EQA ו-EQB. "עכשיו יש לנו היצע עמוק, שלם של כלי הרכב החשמליים מהדור הראשון שלנו בשוק, כביכול", אמר קלניוס. "ושם אנחנו צוברים תאוצה".
בעוד שהסדרות החשמליות של הטהורות מבוססות על פלטפורמת מכוניות חשמליות, ה-EQA וה-EQB מוברגות על ארכיטקטורות שתוכננו במקור למנועי בעירה. "פלטפורמה חדשה למכוניות חשמליות קומפקטיות ובינוניות תושק באמצע העשור", הוא מעיר. "אז אנחנו אופטימיים לגבי כלי רכב חשמליים, ואנחנו משקיעים מיליארדים בתחום הזה", הוסיף המנכ"ל של מרצדס. עם זאת, הוא גם הדגיש שחייבים להישאר גמישים כדי לשמר מחיר תחרותי בסופו של דבר. "ייצור החברה יכול אפוא ליישם הן מערכות בעירה מודרניות עם חשמול והן רכבים חשמליים מלאים".
מרצדס בנץ שינתה היבט מסוים באסטרטגיה שלה לחמש השנים הקרובות, ולאחרונה הכריזה כי ויתרה על היעד להשיג נתח של כ-50% מכוניות חשמליות עד אמצע העשור, עם דחיה קלה; הגרמנים מכוונים כעת לשנת 2026. "איננו יכולים לנתק את עצמנו לחלוטין מהתפתחויות בשוק. אבל שנה פחות או יותר זה לא ממש מכריע", אמר קלניוס לאחרונה. "הרבה יותר חשוב לשלוט בשימוש בהון עכשיו".