העולם אימץ בחום את הקורקינטים החשמליים כפתרון ה"לאסט מייל" שעומד לרשות האוכלוסיה האורבנית בכל העולם שמטרתו מניעת שימוש בכלי רכב מנועיים במרכזי העיר וכפתרון תחבורתי אישי קל, זמין, פשוט ונוח שניתן להפעלה ושימוש מזדמן בכל רחבי העיר באמצעות טלפון חכם מבלי להיות הבעלים של הכלים הללו בכלל.
בתחילת הדרך זה באמת נראה כמו פתרון קסם זול ופשוט, אבל במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת UCLA שבארה"ב מתקבלות מסקנות מעניינות אודות דרגת הסיכון של השימוש בכלים הללו ומסתבר שהצעצוע החמוד והתמים הזה הוא אחד הדברים הכי מסוכנים יותר מאופניים, מכוניות וגם אופנועים. פרופסור לרפואה ג'ואן אלמור מאוניברסיטת לוס אנג'לס אומרת שהגיעה העת לבחון את מידת תרומתם של הכלים הללו לנוכח השימוש במיליוני קורקינטים חשמליים בעולם כולו. פרופסור אלמור משתתפת בצוות מחקר של משמעויות השימוש בכלים האורבניים הללו והיא פרסמה כבר ב-2019 מחקר עם תוצאות שמעידות כי רוב הפציעות של משתמשי הקורקינטים הן שברים בגפיים וחמור מכך, פציעות ראש שמחייבות טיפול במחלקות טיפול נמרץ.
במחקר אחר שבוצע בארה"ב התגלה כי בשנת 2014 היו 4,582 מקרים שבהם דווח על פציעה ובתוך 4 שנים זינק המספר ל-14,651 מקרים, עליה של 350% במספר המקרים כאשר שליש מהם היו פגיעות ראש וזה בפני עצמו מספר כפול ממספר הפגיעות של רוכבי אופניים שבעצמם ספגו באותה תקופה עלייה מ-313 מקרים ל-1,374 מקרים בלבד. נתון מדהים אחר מראה כי בשנת 2021 פונו כ-400 פגועי ראש למחלקות טיפול נמרץ אבל רק 12 מתוכם השתמשו בקסדה מה שהוביל לניתוחי ראש ברבע מהפגועים.
ניתוח מעניין אחר של הנתונים מראה כי על כל 100,000 נסיעות מתרחשים 20-25 מקרים שמובילים לטיפול רפואי בחדרי טיפול נמרץ בבתי החולים. על פי כל אלה, ברור כי ככל שמספר נתוני השימוש יעלה, כך גם מספר האירועים והפגועים אבל האם מדובר בסיכון גבוה יותר בהשוואה לשימוש בכלי רכב אחרים? המחקר של פרופסור אלמור בדק את הנושא וניתח 1,354 תאונות בקורקינטים חשמליים שארעו בלוס אנג'לס בין השנים 2014-2020 שהובילו לטיפול בבית החולים בין אם מדובר במשתמשי הקורקינטים או הולכי רגל שנדרסו ונפגעו. עיבוד הנתונים והמרתם ליחס בין שימוש למספר תאונות מראה כי 115 פציעות קשות מתרחשות בקורקינטים בכל מיליון נסיעות בעוד שמיליון נסיעות במכונית הובילו באזור לוס אנג'לס ל-8 פציעות ובאופניים זה מתורגם ל-15 פציעות ובאופנועים ל-104 פצועים.
המחקר לא הציג את הסיבות לתאונות ואת הנתוח למקרים שונים שהובילו לכך, אולם ברור כי שימוש באמצעי הבטיחות ובעיקר קסדות וגם שמירה על חוקי התנועה בלי לפגוע בהולכי רגל במדרכות ורכיבה רק בנתיבים מאושרים לכך יוביל לשינוי המצב וירידה בנתונים שמעסיקים את בתי החולים והמחלקות האורטופדיות. המחקר ציין כי בכל המקרים היו גם מקרים בודדים שהסתיימו במוות.