שוב נפתחה חקירה נגד טסלה

המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב בוחן כשל חמור במערכת הבלמים של מודל 3 ו-Y לאחר שהתקבלו מאות תלונות מצד נהגים

תגיות: טסלה

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בימים אלו נפתחת חקירה רשמית של המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) בארצות הברית, במסגרתה היא תבדוק 410,000 רכבים של טסלה. החקירה נפתחה על רקע דיווחים רבים הנוגעים להפעלת בלמים לא צפויה כחלק מטכנולוגיית האוטו-פיילוט, תקלה שזכתה לשם "בלימת פנטום".

החקירה נפתחה לאחר שהוגשו 354 תלונות רשמיות של נהגי טסלה, במסגרת החקירה יבדקו מרבית המכוניות שנמכרו בשנת 2020 ושנת 2021 מדגם מודל 3 ומודל Y. המתלוננים מספרים כי פנו לטסלה וביקשו את התייחסותה אך בטסלה דחו את הטענות שלהם. עוד בחודש מאי אמר מנכ"ל טסלה אילון מאסק כי הסרת המכ"ם כחלק מפעולת האוטו-פיילוט תפתור את הבעיה אך לאור הדיווחים החדשים נדמה כי העדכון לא בוצע. "המתלוננים מדווחים שהבלימה יכולה להתרחש ללא אזהרה, באקראי ולעתים קרובות שוב ושוב במחזור נסיעה בודד". 

אחד המתלוננים סיפר כי המכונית שלו מדגם Y, בלמה בכביש המהיר בפתאומיות וללא התרעה תוך שהיא צונחת ממהירות 80 מייל לשעה למהירות של 69 מייל לשעה וזה בצורה אלימה מאוד שגרמה לצווארו חבלה קלה, אך יותר מכך סיפר כי כמעט ואיבד שליטה על המכונית.  החקירה החדשה היא המשך לחקירה פתוחה של המנהל כנגד טסלה שנפתחה בחודש אוגוסט האחרון. במסגרת החקירה נבדקו מעל ל-765,000 מכוניות לאחר מקרים רבים בהן היו מעורכות מכוניות של טסלה כשהתנגשו ברכבי ביטחון שעמדו בשולי הכביש.

טסלה נחשבת חברה פורצת דרך בהיבטים רבים, אחד מהם הוא מערכת האוטו פיילוט. בשנים האחרונות התמודדה טסלה עם לא מעט קריאות לתיקון ותקלות שסיכנו את הלקוחות שלה. בחודש נובמבר טסלה טיפלה ב-12,000 מכוניות שסבלו מזיהוי שגוי של עצמים, זיהוי שהוביל לבלימות פתאומיות. הטענה העיקרית הייתה כי טסלה שחררה לשוק גרסת בטא מוגבלת שלא הייתה "מבושלת" על הסוף וכאן נשאלת השאלה, מדוע לשחרר לשוק גרסאות או טכנולוגיות שלא עברו את הבדיקות המחמירות ביותר?

בשבוע שעבר יצאה קריאת תיקון נוספת לדגמי טסלה בארצות הברית, הקריאה הייתה ללא פחות מ- 578,607 מכוניות שלא השמיעו סאונד כלפי חוץ ובכך סיכנו את הולכי משתמשי הדרך. בארצות הברית ישנם קולות מתרבים, חלקם מהקונגרס הקוראים שלא לוותר לטסלה ולהמשיך לבדוק את החברה מקרוב כיוון שזאת ממשיכה להוציא לשוק טכנולוגיות שאינן נבדקו כשורה לפני העברתן לכביש הציבורי ובכך היא מסכנת את שאר משתמשי הדרך וגם את הלקוחות שלה.