עם תכנית שאפתנית וארוכת טווח להציג קרוב ל-20 דגמים חשמליים בעוד פחות מעשר שנים, פולקסווגן צריכה לתכנן מסלול מקוצר לטפל בכל הסוללות הממונעות שתעלנה לכביש ותצטופפנה בפקקים. ב-VW מעריכים שבגל החשמלי הראשון של החברה היא תייצר 15 מיליון יחידות על פלטפורמת ה-MEB המודולארית במסגרת השקעה של 9 מיליארד דולר במשפחת ה-ID הידידותית לסביבה, שתגובש במלואה עד 2023.
מאחר ועמדות טעינה חיצוניות הן מחזה נדיר ופתרונות ביתיים הם איטיים להחריד, בפולקסווגן מכינים את הקרקע להזנקת טכנולוגיה החדשה המבוססת על עמודים ניידים שניתן להתקינם כמעט בכל מקום שיזינו את הסוללות בפרק זמן קצרצר של 17 דקות בלבד. היתרון של המערכת טמון לא רק במהירות הטעינה אלא בעלויות הפיתוח הנמוכות, שכן הרצפה של הטכנולוגיה מבוססת על הפלטפורמה המודולארית של רכבי הקונצרן.
המשמעות היא, שניתן יהיה לתאם את הרצפה לחללים מגוונים, החל בחניונים, משרדים, מגרשים באירועים מיוחדים ועוד. כל "בלוק" של עמוד טעינה בודד הוא בעל קיבולת של 360 קילוואט, שלדברי פולקסווגן מתיר הטענה של עד 15 כלי רכב עד למיצוי המצבר הראשי ו-4 כלי רכב ניתנים להטענה בו זמנית - שניים עם מתח DC ושניים נוספים במתח AC. פולקסווגן תשלח עמוד חלופי טעון במלואו למיקום בו נדרשת החלפה לאחר התרוקנות מוחלטת. ואולם, חלק מהעמודים יחוברו למערכות טעינה אקולוגיות שפועלות ברציפות עם אנרגיה דרך טעינה סולרית, רוח, וכן ניתן יהיה להשתמש בסוללות משומשות מכלי רכב כדי להטעין את העמודים.
"העמודים הניידים הם צעד החלטי של הקונצרן להקמת רשת טעינה חכמה ויעילה . ערים, למשל תוכלנה למצוא את האזורים הטובים ביותר בהם להקים תשתית טעינה. היתרון שלנו הוא בניידות - ניתן יהיה להקים שורה ארוכה של עמודים באופן זמני - בדיוק בזמן שצריכים אותם ובמקום שזקוקים להם".
עמדות הטעינה הראשונות תהיינה זמינות במסגרת פיילוט במהלך שנת 2019 סמוך למטה החברה של פולקסווגן ב-Wulfsborg. כשנה לאחר מכן הן תצאנה לדרך בפיזור אסטרטגי נרחב בכמה ערים מרכזיות באירופה.