אחרי הפוגה ממושכת חוזר אלינו השבוע לישראל רכב העבודה הקשוח סאנגיונג מוסו בגרסת 2023, לאחר שעבר רפורמה טכנולוגית בשנה הקודמת על בסיס הדגם הנוכחי שהוצג לראשונה בשנת 2018. טלקאר, יבואנית המותג תשווק אותו עם מנוע טורבו דיזל אחד, תיבת הילוכים אוטומטית ושתי רמות אבזור מובחנות, אחת מכוונת, בין היתר גם ללקוח הפרטי, בזכות העובדה שסאנגיונג הקדישה מחשבה כדי להפוך את סביבת המחיה שלו לעשירה יותר ופחות צנועה.
אותה גישה, הביאה לכך שהמוסו החדש, שבנוי גם הוא על שלדת סולם חולק לא מעט תרכובות, מערכות ומכללים אחרים עם הרקסטון, בזעיר אנפין, שכן עדיין מדובר ברכב עבודה מחוספס, ופחות סלחני בדרכים רגילות או בחווית המשתמש. הוא מתהדר באורך של 4.54 מ', רוחב 1.95 מ', גובהו 1.85 מ', ובסיס הגלגלים שלו נמתח ל-3.2 מ'. מאחורי היושבים בשורה השניה (דאבל קבינה) ארגז פתוח באורך של 1.6 מ' ורוחב של 1.57 מ', עם דופן בגובה 57 ס"מ.
יחידת הכוח שלו היא 2.2 ל' טורבו דיזל בהספק מרבי של 202 כ"ס ו-45 קג"מ הזמינים מ-1600 סל"ד. החיבור הוא לתיבת שש מהירויות אוטומטית (יפנית תוצרת AISIN) והנעה כפולה. צריכת הדלק הממוצעת על פי היצרן עומדת על כ-10 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת וההאצה ל-100 קמ"ש כ-10 שניות, עד מהירות מרבית של 185 קמ"ש. כושר הגרירה שלו מתסכם ב-3 טון, והוא חמוש גם בנעילת דפרנציאל מכנית ותיבת העברת כוח. לרכב אין גלגל חלופי - מגיע מובנה עם ערכת ניפוח אוויר.
בצד האבזור הוא נחלק בין גרסת EX לבין גרסת פרמיום. מלבד מערכות בטיחות וסייענים רבים כולל בקרות נגרר ומערכות אחיזה ומשיכה מהדור האחרון, הוא מגיע בציוד התקני שלו הוא מערכת מדיה 8 אינץ' בעברית עם מצלמת נסיעה לאחור, אפל ואנדרויד בחיבור כבל וכן אפליקציות מובנות מסוימות לחניה, WAZE וכדומה. עוד ברשימת האבזור לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית, חיישני תאורה וגשם, מפתח חכם ועוד. דגם פרמיום מוסיף על כך גם חבילת "נוחות" עם ריפודי עור מפוארים, חימום מושבים בשורה השניה וכן חלון שמש, בין היתר.
המחירים לסאנגיונג מוסו 2023 יחלו ב-260 אלף שקל, ועד 280 אלף שקל לדגם הבכיר.