ריינג' רובר ולאר מתחדש

העיצוב נותר כמעט ללא שינוי אבל מרחק נסיעה מוגדל לסוללה ועוד תוספות משאירים את רכב הכביש שטח המפואר בתמונה לעוד כמה שנים

ניר בן טובים

תגיות: ריינג' רובר

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לנד רובר משלימה בימים אלו מקצה עדכונים בהיצע רכבי ריינג' רובר שכרוך בעיקר במה שלא רואים בעין אלא מרגישים על הכביש וחווים בסביבת העבודה הקרובה לנהג. אחרי שהציגו שדרוגים שונים בדיפנדר, ריינג' רובר חדש ועוד, מתפנים כעת לטפל גם באחד מכלי הרכב המיוחדים ביותר שלהם, ריינג' רובר וולאר. זוהי מתיחת הפנים השניה מאז הוצג בשנת 2017 ובניגוד לדרמות של המלוכה הבריטית, הולאר מעדיף לעשות הכול בשקט.

לא מדובר בדור חדש אלא במיני-רענון, מאופק, משולב קוסמטיקה וטכנולוגיה, כלומר לא עדכון יסודי, כי אם מסוג שמתמקד בתוכן יותר מאשר באסתטיקה; עיקר השינויים בו מבחוץ למשל נוגעים רק לגריל המחודש ולתאורת LED פיקסל החדשה. בפנים,  בולט מסך מגע צף במרכז לוח המחוונים שהוא גדול יותר (11.4 אינץ') ובזכוכית מעוקלת, כמו גם רגיש יותר בתגובות ומצויד במשוב הפטי. השימושיות בו הורחבה וניתן לבצע 80% מהמשימות בשתי הקשות ממסך הבית.

ברמת התוכנה, ולאר מצויד כעת בבקרת OTA או עדכונים מהאוויר, המכסים 80% מהמודולים שלו הניתנים לתכנות, כולל מערכות הפיווי-פרו דור שבע שלו, בקרת ניווט, דיאגנוסטיקה על לוח מחוונים, שלדה ומערכות הנעה. מהנדסי ריינג' רובר עבדו על גם על שיפור הנוחות והבידוד מהסביבה, תוך הטמעת ביטול הרעשים האקטיבי שמספקת מערכת השמע של מרידיאן; החיישנים מזהים את התדרים החיצוניים ומעבדים אוטומטית את התדרים המנוגדים. כך למעשה מפחיתים את רמת הרעש הפנימית בארבעה דציבלים לפחות.

לכך מתווספות מערכת טיהור אוויר מתקדמת מסוג Cabin Air Purification Plus אשר באמצעות מערכת בקרת האקלים מבטיחה סינון של חלקיקי PM 2.5 וריפוד חלופי לעור, כמו תערובת הצמר Kvadrat ובד הפוליאוריתן, שניהם בהשראת תפירה בהזמנה אישית שיגבו מהלקוחות עוד כמה אלפי יורו.

באשר למנועים, ריינג' רובר שולחים אותו ל-2023 עם מנועי ה-2 ליטר 4 צילינדרים, בנזין וגם דיזל, עם 250 ו-204 כ"ס בהתאמה, אליהם מתווסף הטורבו דיזל 300 כ"ס 3 ליטר 6 צילינדרים בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית רגילה. את פסגת ההיצע מייצג דגם P400e פלאג-אין היברידי, שמערכת ההנעה שלו כוילה מחדש. היחידה החשמלית נשארת בהספק של 105 קילוואט, אך מופעלת כעת על ידי סוללה בקיבולת מוגדלת ל-19.2 קילוואט ומקבלת טעינת זרם ישר (DC) של עד 50 קילוואט. הנתונים לפי מחזור WLTP מבטיחים גידול מ-53 ל-64 ק"מ מרחק נסיעה וניתן להגיע למהירות מרבית של 140 קמ"ש על חשמל נטו. באשר לביצועים, עם תפוקת מערכת של 404 כ"ס, P400e מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות ויכול להגיע ל-209 קמ"ש מהירות מרבית.

 המחירים של הריינג' רובר ולאר באירופה יחלו ב-86 אלף יורו לדגם בסיסי. הדגם הנוכחי שנמכר בארץ תומחר (לפני מתיחת הפנים) ב-485 אלף שקל ועד 552 אלף שקל לדגם פלאג-אין הייבריד. את גרסת 2023 נראה בישראל בהמשך השנה.