מכונת שיוט: קאדילק אסקלייד בארץ

UMI החלה בשיווק מוקדם של ה-SUV המפואר מארה"ב, במחירים שיחלו ב-900 אלף שקלים. צפו בנהיגה ראשונה

תגיות: קאדילק

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן
שנה גודל פונט א א א א

וידאו: מתוך תכנית עולם הרכב 231

קצת אחרי שנהגנו בו בארה"ב, במסגרת אירוע חגיגי של קאדילק, מוכרז כעת בישראל קאדילק אסקלייד החדש, כך מסרה השבוע היבואנית UMI. לדברי הקבוצה, בשלב הראשון מקבץ של דגמים למכירה בתחילת חודש אוקטובר, כאשר עותקים נוספים יעשו את דרכם לישראל בסוף השנה הנוכחית ובתחילת שנת 2023.

האסקלייד דור חמש, עם אורך של 5.3 מ' ובסיס גלגלים 3.1 מ', שנחשף רשמית בלוס אנג'לס לפני שנתיים מבוסס על רצפת GMT משופרת קלות, אותה חולק עם מספר כלי רכב מבית שברולט (שאינם נמכרים בישראל ביבוא סדיר) בהם סברבן הנערץ על מוסדות האכיפה האמריקניים. להוציא הפלטפורמה, האסקלייד החדש מייצג שינוי טכנולוגי דרמטי לעומת קודמו בכל המישורים, בעיקר בכל הכרוך בתא הנוסעים שלו, הביצוע (במיוחד בדגמי ה-V) וברמות האבזור השונות ובמעטפת בקרות ההגנה החכמות. 

לדברי UMI, האסקלייד ישווק בישראל רק במרכב המקוצר שלו, כלומר עם שבעה מקומות ישיבה ובסידור של שני מושבים נפרדים בשורה השנייה, היינו מושבים בסגנון "קפטן" עם משענות יד נוחה, ועם שתי רמות הגימור הגבוהות ביותר בהיצע: Premium Luxury Platinum ו- Sport Platinum המובחנות ביניהן רק ברמה העיצובית.

כסטנדרט הוא מצויד מסך OLED בגודל של 38 אינץ' המחולק לשלושה צגים נפרדים, וכן יש לו תצוגה עלית, מערכת ראיית לילה, ניווט במציאות רבודה, במת צלילים של 36 רמקולים, צגים לנוסעים, בקרת אקלים תלת אזורית, מיקרופונים פנימיים המגבירים את קולות הנהג והנוסע לטובת היושבים מאחור, תא אחסון מקורר, מדרגות צד חשמליות ועוד הרבה. 

האסקלייד מעולם לא ראה את עצמו כחבר בארגוני איכות הסביבה, ולכן גם הפעם לא תמצאו בו בשורות היברידיות או חסכוניות אם כי קיימת בו מערכת ניתוק צילינדרים בשיוט. ה-SUV הלוויתני מצויד מנוע V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 420 כ"ס ו-63 קג"מ ומשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית המאיצה אותו ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. כמו בהרבה דגמים של קאדילק הוא חמוש גם במערכת מתלים אדפטיבית (Magnetic ride control) המבצעת שינויים מהירים כדי להתמודד עם תרכובות אספלט מאתגרות ושינויי גובה כדי לשמור על יציבות ונוחת נסיעה אופטימלית.  

בצד הבטיחות הוא עמוס לעילא, עם מניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעה על שטח נסתר במראות הצד, מצלמת מראה HD כולל ניקוי עינית מצלמה וכן יכולת הגדלה ב 300% את הנראות מאחורי הרכב, מצלמת חניה 360 מעלות ממבט מעוף ציפור כולל אפשרות לבחור זוויות צפייה וכדומה ועוד. 

המחירים יחלו ב-900 אלף שקל ועד 910 אלף שקלים.