לאחר תשע שנים ארוכות, הדור השני של הריינג' רובר ספורט זוכה למנוחה ומוחלף. כמו קודמו, הריינג' רובר ספורט 2023 שומר על סימני ההכר הויזואליים המסורתיים שלו, אך הפעם הוא קיבל אריזה אינדיבידואלית יותר. לאורך השנים הוא הניב הצלחה גדולה עבור לנד רובר, בזכות גישור בין היוקרה לבין יכולת השטח של הריינג' רובר הקלאסי עם ההתנהגות והעיצוב הקרובים יותר לעולם של רכבי כביש שטח ספורטיביים. זו נוסחה שמקבלת כעת שיפורים לא מעטים אחרי שהיצרן האנגלי חידש אותו מלמטה ועד למעה, החל ברצפת ה-MLA-Flex כדי להבטיח קשיחות פיתול גבוהה ב-35% מהדור הקודם וכלה בכיול חד יותר בהיבטים הדינמיים שלו.
החלופה האתלטית משהו של הריינג' רובר המקורי, והמעט קטנה ממנו, קיבלה חזות קדמית מובחנת, עם פנסים שטוחים, גריל נמוך יותר וגימורי פגוש שונים. המכונית נראית הרבה יותר "מרושעת" בהשוואה לריינג' רובר הרגיל וזו כמובן חלק מהמהות של פיצול המשפחה הזו לשני מחנות. ניתן למצוא את ההבדל העיצובי הגדול ביותר בזנב, היכן שלנדרובר העניקה לו פנסים אחוריים אנכיים דקים, שכן רכב הכביש- שטח בגרסת 2022 מתהדר ביחידות אופקיות שטוחות המחוברות באמצעות קורה שחורה. גם בפנים יש כמה הפתעות.
בהמתנה לגרסה החשמלית המלאה, המתוכננת לשנת 2024, ל-Range Rover Sport החדש יהיה ארסנל מנועים שמורכב מ-8 אפשרויות עם חשמול חלקי, מלבד ספינת הדגל עם ה-V8 בנזין בהספק של 530 כ"ס. היצע הדיזל מבוסס על מנועי שישה צילינדרים 3.0 בהגדשת על בנוסף למערכת מיקרו היברידית 48V, אשר משמשת אותו גם ליחידות הבנזין. תהיינה שלוש אפשרויות זמינות בהרכב זה: D250, D300 ו-D350. ל-D250 הספק של 250 כ"ס ומומנט של 61 קג"מ, עם תאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 8 שניות. גרסת ה-D300 עם 300 כ"ס ו-66 קג"מ מורידה את ה-0-100 קמ"ש אל 6.6 שניות, בעוד שה-D350 עם 350 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ משגר עצמו ב-5.9 שניות בלבד.
לשלושת המנועים יש צריכה מוצהרת של 7.4 ליטר/100 ק"מ, עם פליטת CO2 של 194 גרם/ק"מ עבור ה-D250 וה-D300, או 195 גרם לק"מ עבור ה-D350, כך שלמרות ממדיו מצליח לשמור על רמת זיהום סבירה בהמשך שדרת המנועים ישנן שתי אפשרויות לבנזין היברידי מתון, שתיהן עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים. ל-Sport P360 הספק של 360 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ, עם תאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 6 שניות, בעוד שגרסת ה-400 כ"ס ו-56 קג"מP400 מסיימת את המיאוץ ב-5.7 ש. הצריכה המוצהרת נעה סביב 10 ק"מ לליטר בשניהם. בצמרת, מנוע ה-4.4 ליטר Twin Turbo V8 בנזין עם 530 כ"ס ומומנט של 76 קג"מ, המאיץ ל-0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד. למרות הביצועים, הוא מצליח להפחית את צריכת הדלק ב-17% בהשוואה לדור היוצא, או משהו כמו 8-9 ק"מ לליטר בנזין. גרסאות פלאג-אין תהיינה זמינות עם סוללות גדולות שטווח הנסיעה שלהן מבטיח כ-100 קילומטרים עד התרוקנות, בהספקים של 440 ו-510 כ"ס, על בסיס מנוע ה-3.0 ל' טורבו.
הריינג' רובר ספורט משדר תחושה קצת מתעתעת מבחינת הפרופורציות אבל מדובר ברכב שאורכו כמעט חמישה מטרים, בסיס הגלגלים 3.01 מ' ורוחבו 2.3 מ', כלומר קצר בכמה סנטימטרים מהריינג' הרגיל. למרות השינויים הטכנולוגיים שהוכנסו בו, בכלל זה שימוש במערכת מיקרו היברידית הגוזלת לעתים חלל אחסון בגלל המצברים, הוא נשאר שימושי למדיי, מציע קיבולת של 670 ל' בתא המטען, או 1,860 ליטר על קיפול השורה השנייה.
בזכות שדרוגים בהנדסת האנוש, עם פחות בליטות ויותר קווים ישרים, המרחבים שופרו מאוד, בכתפיים, בראשים ובין השורות, עם נגישות הרבה יותר נוחה מבעבר. לגבי המושבים, ריינג' רובר משתמשת בבקרה אלקטרונית עם יותר מ-22 ההתאמות השונות למושבים הקדמיים המחוממים והמאווררים, וכן מתגאים בחברה במערכת טיהור האוויר עם סינון החלקיקים PM 2.5, העושה שימוש בננוטכנולוגיה שגם לנד רובר טוענת שהיא מסוגלת להפחית באופן משמעותי את הנוכחות של אלרגנים וחיידקים.
התכונה הבולטת ביותר של ריינג' רובר ספורט היא ממשק המשתמש; המסך הדיגיטלי בגודל 13.7 אינץ' מאחורי גלגל ההגה מחליף את האבזור הקלאסי בתצוגה תלת מימדית ופונקציות הניתנות להגדרה. זוהי התצוגה המתוחכמת ביותר של מה שמציעה מערכת Pivi Pro, עם הצג המרחף בגודל 13.1 אינץ' במרכז לוח המחוונים ומעל לכל ארכיטקטורה דיגיטלית משוכללת עם שפע תתי תפריטים ואפשרויות. יחד עם זאת, 90% מהפעולות ניתנות לביצוע בשתי הקשות בלבד, מה שבפרוש מנטרל הסחות דעת מסוכנות. זאת ועוד, מערכות מידע בידור, שירותים מחוברים ונקודות Wifi מובנית, הפכו להיות מאוד קלים לתפעול בסביבת העבודה, כך שגם פה ישנה תרומה בטיחותית חשובה.
באירופה תומחר בסביבות ה-120 אלף יורו לגרסאות ביניים. חברת המזרח, יבואנית לנד רובר תחל לשווק את הריינג' רובר ספורט החדש בישראל במחצית השניה של 2022. המחירים טרם נקבעו.