אאודי עשויה להכנס לענף הטנדרים

חטיבת היוקרה תנצל את החיבור בין פורד ל-פולקסווגן לטובת פיק אפ יוקרתי?

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
מקור ההשראה. רכב ה-4X4 העתידני של אאודי, טרייל קוואטרו
מקור ההשראה. רכב ה-4X4 העתידני של אאודי, טרייל קוואטרו
שנה גודל פונט א א א א

במסגרת מסיבת העיתונאים השנתית לסיכום שנת הכספים 2021, מנכ"ל אאודי, מרקוס דוסמן, התפנה לענות לשאלה לא אופיינית: האם הטנדר מבית אאודי (2023), עליו החלו לטפטף בחודשים האחרונים כלי התקשורת עשוי להתממש. "אני לא יכול להבטיח שנבנה אחד כזה, אבל אנחנו בוחנים את זה ברצינות", כך העיר. בהמשך, רמז שאולי משהו יוצג בקרוב אבל רק כדגם מחקר, או אבטיפוס ממנו ינסו לבשל דגם סדרתי בעתיד או לפחות להציג את הפרשנות האישית שלהם לרכב עבודה מפואר.  

העיתוי אינו מקרי. הפלטפורמה של פולקסווגן אמארוק החדש, אותה חולק עם פורד ריינג'ר תתחיל להתגלגל בקרוב החוצה מהמפעלים; הדור השני אמור לעלות על קודמו מבחינת נוחות, בטיחות, עם מערכות בטיחות משוכללות ובקרות נהיגה מודרניות וקישוריות לכל האמצעים החדישים ביותר ולהציע חווית נהיגה מלוטשת על הכביש הסלול וגם הרחק ממנו. פולקסווגן טרם חשפה תמונות רשמיות של האמארוק אך ייתכן שהוא ייחשף ברבעון הבא. כדגם מקביל של פורד ריינג'ר, האמארוק ישתמש באותם מנועים - כלומר, דיזל ארבעה ושישה צילינדרים.

לארה"ב, צפוי מנוע טורבו בנזין בעל ארבעה צילינדרים, אך פורד מציעה גם מנוע בנזין V6 בריינג'ר ראפטור עם יכולות כביש ו-4X4 מהוקצעות כפי שדיווחנו לאחרונה. למרות שמתוכננים גם מנועים היברידיים, הם לא אמורים להופיע לפני 2024. עבור הפיק אפ של אאודי, שעשוי להיות הדגם השלישי שנרקם משיתוף הפעולה בין הצדדים, שני המנועים האחרונים מעניינים במיוחד כשיהיו זמינים מ-2023 בגלל הרצון של אאודי לקדם את טכנולוגיית האי-טרון. עם זאת, שיתוף הפעולה בין החברות שולל בינתיים שימוש במערכת הנעה חשמלית 100%.

אחת השאלות המרכזיות דנה במחקרי השוק שאאודי מבצעת, או במילים אחרות - מי אמר שיהיה לטנדר כזה ביקוש? רכבי ה-SUV  של המותג מתגלגלים מפס הייצור באינגולשטאדט מאז תחילת שנות ה-2000 וכעת הם שולטים בנתוני המכירות של המותג בכל העולם, ולכן באאודי בהחלט לא יקפצו לסיפור הזה בעניים עצומות, בטח לא בעקבות הכשלון הצורם של מרצדס עם ה-X קלאס שהתבסס על ניסאן וייצורו פסק אחרי שלוש שנים; מרצדס נאלצה להבין בדרך הכואבת, כזכור שהנדסת סמל היא לא בדיוק הפתרון המיטיבי עבורה. 

להבדיל מאמריקה, קטגוריית הטנדרים באירופה נמצאת בשוליים. האמריקנים במשך שנים ארוכות רוכשים טנדרים זללנים, כבדים וארכאיים, אולם הם מגלים מחדש את חיבתם לטנדר הבינוני, כמו למשל יונדאי סנטה קרוז, גם בגלל מחירי הדלק המאמירים. במקביל לכך, טנדרי פרימיום חשמליים של חברת ג'י אמ סי או ריוואן משקפים שגם למוצרים במחירים גבוהים יש מקום אם יש בהם אמירה חסכונית. ייתכן מאוד, שבעזרת הבסיס של פורד, אאודי תפענח איפה בדיוק נמצא הקהל שלה,שכן הריינג'ר יוצא מפס הייצור במישיגן, כך שגם העלויות הסופיות תהיינה יחסית מבוקרות. מנכ"ל אאודי דוסמן לא נוקב במספרים, אך הוא מציין כי המחיר המשוער הוא רק הערכה גסה בשלב זה; "במידה ונכנס לענף הטנדרים אנו מצפים לתוספת פרימיום קטנה לעומת האמארוק".

מחירו של האמארוק באירופה ינוע באזור ה-45-50 אלף יורו. בארץ, תומחר הדור הקודם ב-250 אלף שקל.