על פי מסמך ראשוני שדווח לרשות לניירות ערך בישראל והופץ לכלי התקשורת, יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס לישראל קבוצת UMI תחל לייבא את מותג השטח הבריטי Ineos Automotive, שהוקם בשנת 2017 על ידי שורה של מומחי 4X4 במטרה להציע לעכברי השטח כלי רכב מיומן, עמיד וחזק, בהשראת הדיפנדר המיתולוגי. זאת הם עשו בשנת 2018 כשהכריזו על רכב חדש בשם גראנדיר, שפותח בשיתוף חברת BMW (מנועים) וספקים נוספים.
"החברה מתכבדת להודיע בזאת, כי ביום 8 בפברואר 2022 נחתם בין החברה לבין Ineos מסמך עקרונות על פיו תתמנה החברה כבעלת הזיכיון הרשמי לייבוא, שיווק, מכירה, מתן שירותים ואספקת חלפים לרכבי גרנאדיר מתוצרתה של Ineos .קבלת הזיכיון כאמור כפופה לגיבושו של הסכם מחייב ומותנית בקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין, לרבות אישורים רגולטוריים. בכפוף לגיבוש הסכם מחייב ולקבלת כל האישורים כאמור, החברה מעריכה כי תחל בייבוא לישראל של כלי הרכב הראשונים, לקראת סוף שנת 2022.". כך נמסר לרשות לניירות ערך.
הגראנדיר הוא מיזם משותף בין אנגליה-גרמניה אך הוא מורכב בצרפת. זהו רכב שטח טהור, מסיבי, על שלדת סולם, פרופורציונלית גדול בהרבה מהדיפנדר עם אורך של כמעט 5 מטרים ורוחב של 1.93 מ' על בסיס גלגלים של 2.92 מ'. על ההנעה מופקדת יחידת כוח של ב.מ.וו, טורבו דיזל ששה צילינדרים, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות עם הספקים שיכולים להגיע גם עד 250 כוחות סוס וכן גרסת בנזין מחוזקת מעט.
הייצור של הרכב עתיד להתחיל במהלך הקיץ הקרוב, אז גם נקבל פרטים מדויקים אודות המפרטים שיגיעו לישראל על ידי UMI. המחירים המשוערים שלו באנגליה הם בסביבות ה-50 אלף לירות שטרלינג לחבילת בסיס לפני תוספות, או כ-262 אלף שקלים לפני מכס ומיסים שונים בישראל. יש להניח כי הניסיון שצברו עם רכבי שטח שונים (סילברדו, איסוזו) יעניק להם את התשתית הראויה לטפל בכלי הרכב של המותג. חשוב להדגיש כי מאחר ומדובר בחברת "בוטיק", ההקצאות תהיינה מוגבלות למדיי.