סובארו משיקה באירופה את גרסת 2022 של הפורסטר, רכב ה-4X4 החשוב ביותר שלה, כעת בדור החמישי של היערן הוותיק עם שיפורים באבזור הבטיחות, בעיקר בכל הקשור לעזרי נהיגה, שינויים אסתטיים קלים וליטושים הכרוכים במצבי הנהיגה של בקרת הכיול הממוחשבת של מערכת הנהיגה ובקרת ההנעה הכפולה. שיפורים אלו נכנסים לתוקף בכל הדגמים שיימכרו באירופה ובשאר העולם החל בינואר הנוכחי.
החידושים האסתטיים מועטים ומתרכזים בחזית עם גריל שונה, פנסים המשנים את צורתם, כעת עם הרחבה לגריל ותיחומים חדשים לפנסי הערפל עם עיטור שלושה חלקים המורכב משלושה אלמנטים על תרוכבת כרום בנוסח אופקי ונאה יותר. המותג גם מכריז על שלושה צבעי גוף חדשים, שני ירוקים הנקראים Cascade, סתיו וצבע ברונזה.
החידוש החשוב ביותר הוא הוספת עזרי נהיגה חיוניים למערכת EyeSight של המותג המאגדת את כל מרכיבי הבקרה האלקטרוניים ומשפרת מהותית את בטיחות הנוסעים. כעת יש לו מצלמות חדשות המגדילות את הפיקוח על שדה הראייה ומאפשרות לכלול את מערכת ההתחמקות האקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם מרכז נתיב והתרעה על סטייה מנתיב, כולל המקרים שבהם אין שול מסודר.
בחלל הנוסעים חלו גם שיפורים קטנים. סובארו שילבה בפורסטר 2022 מערכת בקרת מחוות המאפשרת למשתמש להעלות או להוריד את הטמפרטורה של מערכת מיזוג האוויר באמצעות תנועת יד. מה עוד? מערכת ההתרעה על עייפות שופרה גם על ידי קידוד מחודש של מערכת זיהוי הפנים של המשתמש, כך שבכל "ניקור" מזדמן של הנהג המערכת תופסת אותו בזמן. מסך המגע הראשי בגודל 8 אינץ' שודרג בקטנה עם במהירות תגובתו.
מבחינת מנועים אין בשורות משמעותיות. הפורסטר, מעצם מהותו כרכב משפחתי יעיל, מוצע עם מנוע היברידי יחיד של 150 כוחות סוס והנעה כפולה סימטרית כמיטב המסורת של המותג היפני בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. לדברי סובארו המנוע החשמלי הקטן מספק לו 1.6 קילומטרים נסיעה על הסוללה למהירות מרבית של 40 קמ"ש, עד התערבות מנוע הבערה. צריכת הדלק הממוצעת היא 12.4 ק"מ לליטר בנזין. הפורסטר ממשיך לנצל את בקרת ה- X-Mode המשפיעה על שיכוך המתלים ופרמטרים אחרים ויחד עם מרווח גחון של 22 סנטימטרים הוא אף פעם לא נרתע מלהרחיק הרבה מעבר לכביש הסלול.
סובארו מציינת השנה 25 להולדתו של הפורסטר. מאז תחילת שיווקו בעולם נמכרו 4.5 מיליון יחידות, כ-360 אלף נמסרו ביבשת אירופה. אנחנו נראה אותו בישראל בהמשך השנה.