טויוטה היילקס לובש בגדי ספורט

חבילת GR לטנדר הקשוח של טויוטה עם קישוטים ברוח אתלטית וחידודי ביצועים

ניר בן טובים

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

טויוטה ממשיכה להעמיק את סדרות הספורט המיוחדות של חטיבת 'גאזו רייסינג' אבל הפעם פונה גם לתחום החקלאות ואנשי המקצוע שפועלים בשטח. היצרנית היפנית מציגה את סוס העבודה האייקוני היילקס בחליפת GR דינמית עם שיפורים בהופעה וגם מתחת לפני השטח המעניקים לו זהות מובחנת וגם שדרוג מסוים בביצועים.

התוודענו השנה אל גרסאות ה-GR Sport של טויוטה יאריס, קורולה, C-HR ואפילו מהלנד קרוזר החדש. אשתקד טויוטה כבר הציגה בתאילנד וביפן גרסאות GR Sport של ההיילקס, אולם כעת גרסה זו תגיע לשווקים באירופה ותופץ לעוד נקודות ברחבי העולם. היילקס GR Sport זמין רק בשילוב עם מנוע הדיזל החזק ביותר שטויוטה מספקת עבור משפחת הפיק-אפ הוותיקה. זה אומר מנוע דיזל 2.8 עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ מ-1,500 סל"ד (אותו מנוע שנמכר בארץ עם תיבת 6-מהירויות במהדורת 'אדוונצ'ר'). ניתן לזהות את ה-GR Sport מבחוץ על ידי סדרה של דגשים מושחרים כמו לדוגמה סורג מיוחד עם מסגרת פלסטיק עבה. שם המותג טויוטה כתוב באותיות גדולות במרכז הגריל שמחליף את הלוגו המסורתי.

עוד בצד הנראות, GR Sport מגיע מצויד בתי ערפל בעיצוב שונה, חישוקי סגסוגת מיוחדים בגודל 17 אינץ' עם צמיגי שטח כרוכים סביבם ומכסי מראות צד שחורים, קצוות קשת גלגלים ואפילו דלת תא מטען בגוון מושחר. כאמור, מוטיב הספורט אינו משויך רק למה שרואים מבחוץ ובפנים. כך למשל, טויוטה כווננה מחדש את המתלים כך שההיילקס GR Sport, לטענת יוצריו, אמור להיות חד יותר מאחיו הרגילים בנהיגה בכביש מתפתל. טויוטה מדווחת אף על בולמי זעזועים וקפיצים קדמיים חדשים ואומרת שהיא גם כיילה את קפיצי העלים האחוריים.

האבזור הסטנדרטי כולל מושבי ספורט מצופים עור וזמש עם לוגו של GR ותפרים אדומים. מאחורי ההגה נמצאים גם מנופים לתפעול ידני. להיילקס יש גם דוושות אלומיניום ופה ושם תמצאו פלסטיק דמוי קרבון ולמעלה עיטור אדום מגשר על פני כל רוחב הקונסולה. כמו כן כלולים פנסי LED,, בקרת אקלים דו-אזורית, מצלמה 360 מעלות ומערכת שמע JBL בעלת איכות שמע משובחת, לדברם.

טויוטה היילקס GR Sport זמין באירופה עם מחיר התחלתי של 45,995 אירו. גרסאות GR אינן משווקות בישראל בשלב הזה.