מרצדס הזניקה את ההופעה שלה בתערוכת הרכב במינכן עם תשע בכורות, אחוז ניכר מהן חשמליות, כולל השקות של מכוניות יוצאות דופן של חטיבת AMG שהציגה את הרכב החשמלי המלא הראשון שלה עם 600 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-3.8 ש'), וכן תת מותג מייבאך שהציגו SUV קונספטואלי עם טווח נסיעה של 600 קילומטרים על הסוללה. ואולם, את ההפתעה הגדולה ביותר הם שמרו בצד ובשקט - G קלאס חשמלי.
רכב ה-4X4 של מרצדס, ה-G קלאס, לו שורשים מ-1978 ניצב בפני המהפכה הגדולה ביותר שלו: התחברות לתשתית הטעינה החשמלית. לעכברי השטח זה אולי נשמע כמו גזר דין מוות אבל מבחינה מעשית זו הדרך היחידה של דיימלר לשמור עליו בחיים כנגד תקנות זיהום האוויר המחמירות ולהבטיח את שרידותו - בדיוק כפי שנאלצו לעשות קרייזלר (סטלנטיס) עם משפחת הרנגלר הוותיקה וכך יהיה בעתיד גם עם לנד רובר דיפנדר.
עד לפני כמה שנים, מרצדס G היה רכב די ארכאי שבו לא ניתן היה להעלות על הדעת שום דבר שנגזר מחשמל וסוללות או טכנולוגיות פנים משוכללות. אבל עם ה-G קלאס הנוכחי, שמתיחת הפנים האחרונה שלו בוצעה בשנת 2018 נעשו הרבה ליטושים שקירבו אותו לשלב הבא באבולוציה שלו. מרצדס מגדירה את רכב הראווה במינכן כ- Concept EQG, כך שניתן להסיק מכך שהוא לא רחוק מייצור סדרתי וגם אינו נעול תחת ססמאות זמניות כגון "רכב-מחקר" או "רכב-לימודי".
מרצדס, בהחלטה מושכלת נצמדת גם לעיצוב האיקוני שלו, אשר זכה לרענון מדוד ב-42 השנים האחרונות. אבל זה לא עובד לגמרי ללא מספר שדרוגים חיוניים: סורג הרדיאטור הקלאסי למשל היה צריך לפנות מקום למוח החשמלי ולכן הוא מוחלף ב"גריל פאנל שחור" עם כוכב מואר ודוגמת אנימציה של ריבועים כחולים. הלוח ממוסגר על ידי רצועת אור היקפית המשלימה יחד עם העיגולים במראות החיצוניות את חתימת ה-LED. בסך הכול יש פה שילוב רטרו-עתידני שהולם את ההסטוריה שלו ולא מאכזב את מעריציו הרבים. תא הנוסעים שתמונתו לא פורסמה זכה לרפורמה עצומה ודומה מאוד לכל משפחת ה-EQ ומערך הצגים האולטרא מתוחכמים.
החזות של ה- EQG מודגשת על ידי צבע מנוגד בקורת אלומיניום שחורה ומבריקה; הקו המפריד עובר לאורך קפל הגוף ובקצה התחתון של המכסה העליון. רק כאשר אתה מסתכל מקרוב אתה מבחין ברצועות ההגנה המסופקות עם רצועות אור; הם יכולים גם לתפקד כאורות סימון, אך כנראה שלא ייכנסו לייצור סדרתי בגלל תקנות. חישוקי ה -21 אינץ 'שפותחו במיוחד ומרחיבים מזכירים ויזואלית את חישוקי מונובלוק AMG. מכסה הגלגל הרזרבי המסורתי מוחלף בקופסה הניתנת לנעילה ב- EQG, שבה, למשל, ניתן להכיל את כבל הטעינה.
רכב הראווה מעודכן עם מתלה עצמאי על הסרן הקדמי וסרן קשיח חדש שפותח מאחור, הדרוש לשילוב המערכת החשמלית. ב- Concept EQG, מדובר על ארבעה מנועים חשמליים קרובים לכל אחד מהגלגלים, הניתנים לשליטה על דרך ווסת, המספקים את זרימת החשמל בסיועה של תיבה 2 הילוכים, כולל הילוך כוח נמוך ושלוש נעילות דפרנציאל המדמות מערכת קונבציונלית. המשמעות היא שמרצדס מייחסת חשיבות גדולה ליכולות השטח של ה- G קלאס החשמלי, כך שגרסת הייצור לא תפגין נחיתות מהותית מול מנועי הבעירה.
מרצדס שיתפה מידע מועט אודות הרכב הסוללות והטכנולוגיה המובנית של ה-G קלאס החשמלי. ובכל זאת, ישנם פרטים שהופצו כמו למשל מיקום הסוללות אשר משולבות במסגרת הסולם ומיועדות לספק מרכז כובד נמוך. ברור למדי שהבסיס של ה- EQG אינו פיתוח חדש, אלא הסבה של פלטפורמת ה-G קלאס והתאמתה להנעה חשמלית. כלי התקשורת בגרמניה מעריכים כי טווח הנסיעה שלו יעמוד על יותר מ-500 קילומטרים.
ה-G קלאס הקונבציונלי נמכר כיום בגרמניה ב-120 אלף יורו (בישראל בין 1.1 ל-1.7 מיליון שקל). הגרסה החשמלית שלו צפויה לייקר את המחיר ב-10% לפחות. מתי על הכבישים? כנראה בסוף שנת 2023, רבעון ראשון של 2024. הרבה לפני כן מרצדס יערכו לו טקס חניכה מסורתי, כמו לאבות אבותיו בעליות המאתגרות של הר Schöckl (ליד גראץ באוסטריה) עם שיפועים של 60 מעלות ותנאים בוגדניים.