חידושים בדאצ'יה דאסטר

רכב ה-4X4 הרומני מיישר קו עיצובי עם סנדארו החדש וזוכה במקצה שיפורים טכנולוגי קל

ניר בן טובים

תגיות: דאצ'יה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מותג דאצ'יה אמנם בשל לבצע מספר צעדים טכנולוגיים משמעותיים ב-5 השנים הקרובות, אבל בינתיים הוא מציג שורה של עדכונים לרכב ה"תקציב" החשוב ביותר שלו בעת הנוכחית, ה-הדאסטר. העדכון של רכב ה-4X4 מגיע פחות מ-4 שנים אחרי השקת דור 2, ולפי הלו"ז שפורסם הרכב יהיה זמין בסוכנויות אירופה החל בספטמבר ויגיע לישראל, ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה לפי היבואנית קרסו מוטורס. 

במסגרת מתיחת הפנים, רכב השטח שהושק בשנת 2010 וגרף כמעט 2 מיליון לקוחות בכל רחבי העולם שודרג כדי לחזק את מעמדו בשוק. זולת הטמעת הצבע החדש תחת הכותר 'אורנג 'אריזונה', הדאסטר 2022 מזוהה מיד בחזית שם בולטים הפנסים הקדמיים עם DRL וקורות נמוכות של LED, למעשה מאמצים את הנוסח של סנדארו 2021. מאחור, לעומת זאת, עבודת המעצבים כללה את החתימה המוארת של פנסי ה- LED והספוילר שקיבל צורה חדשה. כמו כן שונו מעט קשתות הגלגלים אשר יחד עם שינויים קלים בפרופיל מכוונים להשגת קו מותן דומיננטי יותר.

חללי הפנים נותר כשם שהיה, אך על פי דאצ'יה, התווספה רמת נוחות גבוהה יותר: משענות הראש והריפודים חדשים לגמרי, וכן בנוסף הותקנה קונסולה מרכזית עם משענת יד בעלת פונקציית הזזה המספקת גם שקעי USB לנוסעים מאחור. הגרסה הבסיסית מציעה ממשק מדיה קלאסי עם Bluetooth, אך קיימות גם שתי מערכות מידע חדשות עם מסך 8 אינץ': תצוגת המדיה, עם שישה רמקולים ותאימות עם Apple CarPlay ו- Android Auto, ו- Media Nav, עם ניווט GPS ו- קישוריות אלחוטית לסמארטפונים. שניהם מציעים, במקרה של גרסאות ההנעה הכפולה גרסה מעודכנת של בורר מצבי השטח, המאפשר לבדוק בזמן זווית את השיפוע, זווית המפלס, מד הגובה והמצפן, עם היכולת לשמור את פרמטרי הנסיעה.

בין התכונות האחרות בולטת גם מצלמת ה- Multiview הכוללת ארבע מצלמות שניתן להשתמש בהן גם בחניה וגם בשטח: המערכת, למעשה, מופעלת אוטומטית על ידי הפעלת הילוך אחורי, אך עד 20 קמ"ש ניתן להפעיל אותה גם על ידי לחיצה על כפתור ייעודי בלוח המחוונים. לרכב גם חישוקי 16 ו-17 אינץ' ברשימת האופציות ועוד אומרים בדאצ'יה שהצליחו להפחית את ערכי ה-CO2 על ידי החלפת הצמיגים ומסבי הגלגלים.

טווח המנועים עודכן בצורה מאוד ממוקדת אך אין בו שינויים מרחיקי לכת ביחס לארסנל שקיים כרגע בישראל; הלקוחות יוכלו לבחור בין טורבו דיזל 1.5 כ"ס 115 כ"ס עם תיבה ידנית שש מהירויות (הנעה קדמית או לכל הגלגלים) לבין בנזין מוגדש טורבו 90 כ"ס עם תיבה ידנית והנעה קדמית. נכון לעכשיו, גרסאות הבנזין הבכירות במשפחה מצוידות עם 130 ו -150 כ"ס והן תמכרנה רק בחלק מהשווקים ועם תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות.