שטח אמיתי: סאנגיונג רקסטון 2021 בישראל

ה-SUV שבעה מושבים מדרום קוריאה נחת בארץ עם מראה מעודכן וחיזוקים במנוע ותיבת ההילוכים

ניר בן טובים

תגיות: סאנגיונג

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מי מכם שקושר עצמו אל עכברי השטח הרציניים, אינו זר אל אחד מכלי הרכב האחרונים שמסוגל לשלב בצורה משכנעת מאוד תוכן משפחתי עם יכולת 4X4 אמיתית - סאנגיונג רקסטון. דגם זה, שהוצג ב-2001 נבנה על שלדת סולם כבדה ומכללים מסוימים באדיבות מרצדס (תיבת הילוכים), וגם בדור השני שלו שנחשף בשנת 2017 המשיך במסורת זו ברמה חלקית, וכך גם לאחר מתיחת הפנים שהושקה לפני כמה חודשים וכעת עשתה עלייה לישראל.

הרקסטון המחודש, שמתהדר ב-7 מושבים ובסיס גלגלים של 2.86 מ' זכה לרענון קוסמטי ממוקד עבור הופעתו החיצונית. זו מורכבת משינויים בגריל הטרפזי, תאורת ה-LED בשני קצותיו, חישוקי הגלגלים והפגושים וכן קושט עם דגשי כרום כדי לתת לו נופך מעט יותר יוקרתי וידידותי מעבר. מעבר לכך, סאנגיונג הגדירה את מתיחת הפנים הזו כשלב "אמצע החיים" שלו, אך עושה רושם שאת רוב החידושים שמרו לתא הנוסעים. 

בעולם משווק רקסטון במספר מהדורות יוקרתיות, בארץ הוא ארוז בחבילת פרמיום-למחצה על בסיס 2 חבילות: EX -ופרמיום, שאינן כוללות את הצג הראשי הגדול ביותר (9.2 אינץ') ולא את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא אלא מוניטור אנלוגי עם מחשב דרך 3.5 אינץ'. בציוד התקני, מותקנת בו מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' בעברית מלאה עם אפליקציות ניווט, חניה, מוסיקה וכדומה, וכן תמצאו בו בלוטות', ששה רמקולים וחלק מאוד מצומצם ממערכות הבטיחות של היצרן. ברמת פרמיום מקבלים הרבה יותר: מושבי עור עם כיוון חשמלי, גג-פנורמי, פתיחה-נעילה אלקטרונית לדלת תא המטען, כל מערכות הבטיחות האקטיביות, חימום ומיזוג למושבים הקדמיים, חימום לשורת מושבים שנייה ועוד.

המנוע של הרקסטון המחודש תוגבר, וכן עודכנה תיבת ההילוכים תרומת יונדאי שמופעלת כעת בצורה אלקטרונית לחלוטין (Shift by wire) ומאפשרת למרכב לגרור עד 3 טון. בחזית שלו טורבו-דיזל 2.2 ל' בהספק מחוזק ב-21 כ"ס לעומת הדגם הקודם מה שמעמיד את התפוקה המרבית על 202 כ"ס ו-45 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. את תיבת ה-7מהירויות מחליפה כעת תיבת 8-מהירויות חדשה (מותקנת בחלק מדגמי קיה וכן ג'נסיס), וזו מאיצה בכל הגלגלים שלו ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות. צריכת הדלק של הרקסטון נאמדת בסביבות 11-12 ק"מ לליטר סולר. 

מערכות השטח של הרקסטון לא השתנו באופן מהותי, והוא עדיין חמוש עם בקרת Part time 4WD עם יחסי העברת כוח (נמוך או גבוה) לצד וויסות דינמי מתקדם בין שני הסרנים. מרווח גחון של 22 ס"מ וזוויות גישה ונטישה של 20 ו-22 מעלות בהתאמה יקחו אתכם הרחק מעבר לשבילים המסודרים. 

המחירים לרקסטון 2021 בישראל מתחילים ב-250 אלף שקל. הדגם הבכיר נמכר תמורת 287 אלף שקלים.