החל מ-2014 קיה קרניבל נגזר מסגמנט M, נישה של רכבי מיניוואן בגודל קלאסי בארה"ב ובאסיה כשמולו יריבים כמו הונדה אודיסיי, טויוטה סיינה וכן מול קרייזלר פסיפיקה. בישראל, בה פלח זה שורד על מספרים שוליים זכה בעבר לביקוש בקרב משפחות ברוכות ילדים בעיקר בתקופת הדור הראשון והשני כאשר הופץ אלינו מקוריאה. ואולם הדור השלישי שהפגין תפישה אמריקנית במהותה, תוך שורה ארוכה של שיפורים עמוקים הפך אותו מצד אחד להרבה יותר איכותי ומוקפד, אך מנגד לפחות נגיש לשכבות הרלוונטיות עקב מחירו הגבוה.
הדור הרביעי, אותו מתחילה לשווק היום (רביעי) היבואנית טלקאר, ממשיך באותה גישה וממצב אותו כחלופה לקרוסאוברים מרובי מושבים שהולכים ומתרבים בזמן האחרון. הקרניבל המכונה בשווקים אחרים בשם סדונה, הושק עם חזית חדשה הכוללת גריל "אף-נמר" ופנסים נמוכים משולבים וחלק אחורי מובחן ונאה. בדור זה, המבוסס על פלטפורמת N3 של קיה סורנטו החדש, בסיס הגלגלים גדל ב-30 מ"מ ל-3,090 מ', ברוחב הוא גדל בסנטימטר אל 1,995 מ', האורך הכולל גדל ב-4 ס"מ עד 5,155 מ'.
בסך הכל, הקרנבל 2021 אמור להציע הרבה יותר מקום לנוסעים ולמזוודות שלהם. הקוריאנים העמידו את נפח תא המטען על 627 ל' במצב רגיל ועד 4,110 ליטר בקיפול כל שלוש השורות. אדן ההעמסה המונמך נועד להקל מעט בנשיאת חפצים כבדים מאוד. קיה ביצעו גם שינויים מבניים ספציפיים, כמו למשל בזווית השמשה הקדמית שתוכננה מחדש עם זווית מאוד תלולה. עמוד A הוזז אחורה כדי להאריך את מכסה המנוע ובהתאם לגרסה, ישנם חישוקי 18 או 19 אינץ' בתוך קשתות הגלגלים המורחבות.
בפנים, הקרניבל המשווק בישראל מגיע כסטנדרט רק עם 7-מושבים. אלה מוגדרים מושבי יוקרה או "קפטן" עם אפשרות הזהה לפנים ולאחור. דלתות ההזזה והדלת האחורית נפתחות ונסגרות חשמלית, כולל באמצעות שליטה מרחוק על ידי שלט הרכב. לוח המחוונים של הקרנבל כולל פס כרום ברוחב מלא והנדסת אנוש תכליתית ואינה הרפתקנית. הקבינה מאורגנת היטב עם זוג מוניטורים בגודל 12.3 אינץ', אחד לנהג ואחד למערכת האינפורמציה מתחת לכיסוי זכוכית משותף. כמובן שמערכת המדיה מציעה קישוריות נרחבת כמו Apple Carplay, Android Auto, מספר כניסות USB לשילוב סמארטפונים.
מבחינת חבילות אבזור, קרניבל נמכר עם חבילת EX בסיסית או חבילת פרמיום, בצימוד אל מנוע דיזל או בנזין. בציוד התקני שלו בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערכות בטיחות אקטיביות רבות, כיוון מושב נהג חשמלי, חלונות אחוריים כהים, מצלמת נסיעה לאחור, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ועוד. דגם פרמיום מוסיף גם מושבי עור, תפעול חשמלי למושב הנוסע, מצלמה 360 מעלות, בורר הילוכים אלקטרוני Shift by wire, חלון גג קדמי ואחורי וכן מערכת פיקוח על שטח "מת" במראות הצד עם צילום ישיר בלוח המחוונים ותיקון אקטיבי להיגוי. תוספת חשובה למערכות הבטיחות היא בקרת ה-SEA, ראשי תיבות ל-Safety Exit assist אשר מבטלת פתיחת דלתות נוסעים מאחור בעת זיהוי פוטנציאל התנגשות עם רכב חולף.
כדי להזיז 2 טון נכבדים, קיה ציידה את הקרניבל בשני מנועים: מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל וכן מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ל'. מנוע הסולר מפיק 201 כ"ס ו-45 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד בשידוך אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית רגילה. צריכת הדלק הממוצעת שלו היא כ-13 ק"מ לליטר ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-10.8 שניות. יחידת הבנזין הבכירה מפיקה 272 כ"ס ו-33.8 קג"מ מ-5,000 סל"ד עם תיבת הילוכים זהה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא בסביבות ה-9 ק"מ לליטר.
המחירים בישראל:
מנוע 3.5 ל' EX תמורת 250 אלף שקל
מנוע 3.5 ל' פרמיום תמורת 270 אלף שקל
מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל EX תמורת 260 אלף שקל
מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל פרמיום תמורת 280 אלף שקל