פנאי-שטח אמיתי: יונדאי סנטה קרוז נחשף

באירוע מקוון חשפה יונדאי את הסנטה קרוז, הטנדר הקומפקטי הראשון בתולדות החברה שפונה לאנשי עבודה ולמשפחות הרפתקניות

תגיות: יונדאי

א א א א ( שנה גודל )
תחילת כתבה

שוק רכבי ה-4X4 זוכה לחיים חדשים בשנתיים האחרונות. נראה שגם מי שכמעט ולא נגעו בו, מנסים למצוא "אחיזה" יציבה ורווחית. לדברי יונדאי, הם יצרו קטגוריה חדשה לחלוטין היות ולא מדובר בטנדר אמריקאי קלאסי ולא מדובר ברכב פנאי קונבציונלי. לשיטתם מדובר בקטגוריה חדשה, בתולית כמעט אותה הסנטה קרוז (Santa cruz)עתיד לייסד.

חיצונית קשה שלא לזהות את הדמיון ליונדאי טוסון החדש עימו חולק פלטפורמה, אך כיאה לרכב שמיועד להתאים גם להרפתקאות מחוץ לכביש הסלול הוא נראה מנופח ושרירי יותר.  חזית הרכב נלקחה ישירות מהטוסון החדש עם שינויים קלים דוגמת פגושים מודגשים ופנסי ערפל גדולים היוצרים מראה קשוח ואגרסיבי. יחידות התאורה מסוג LED משתלבות יחד עם הגריל המעודכן ויוצרות את חתימת האור החדשה של המותג. מאחור הסנטה קרוז "מתנתק" מהטוסון ומציג יחידות תאורה אופקיות המתחילות בשוליים ונגמרות במרכז פתח תא המטען. חישוקי 20 אינץ' מעוצבים ומבריקים המוצעים כאופציה מדגישים גם הם את השילוב שניסתה לייצר החברה בין החיים בעיר לחיים בשטח.


תא הנוסעים נלקח גם הוא מהטוסון ועוצב בשפת "תא הטייס הכפול" של החברה. זה כולל מסך מגע סטנדרטי בגודל 8 אינץ' התומך בקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, כאשר ברמות הגימור הבכירות ניתן יהיה לקבל מסך מגע משודרג בגודל 10.25 אינץ' ולוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' - כפי שניתן למצוא ביתר דגמי החברה מהעת האחרונה. אפשרות חדשה ומעניינת היא פתיחה, נעילה והתנעת המכונית מרחוק דרך אפליקציה ייעודית של החברה הישר מהסמארטפון.

יכולת וביצוע
סנטה קרוז הוא רכב גדול כשלעצמו, אך עם אורך של 4.97 מטר, רוחב של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטרים הוא צנוע ביחס לקטגוריית הטנדרים הקשוחים דוגמת איסוזו די-מקס וטויוטה היילקס - ובניגוד אליהם מבוסס כאמור על שלד אחוד בעל עבירות מוגבלת. ארגז ההטענה שימושי ביחס למהותו עם רצפה כפולה המאפשרת אחסון בשתי קומות וכן וילון נגרר המאפשר לכסות חפצים יקרי ערך.

בהיבט המנועים סנטה קרוז מוצע עם שתי יחידות:  2. ליטר בנזין אטמוספרי המפיק 190 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית או מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר טורבו עם הספק של 275 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT . בשני המקרים הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת HTRAC.

יונדאי סנטה קרוז מצויד בחבילת הבטיחות החכמה של יונדאי הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת וניטור תנועה חוצה מאחור, מצלמת 360 מעלות וסיוע למניעת התנגשות בנסיעה לאחור. הוא צפוי להתחיל את מכירותיו בארצות הברית בקיץ הקרוב עם תג מחיר שנע סביב ה-25 אלף דולר ומעלה בהתאם לחבילות. מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב הזה לא ידוע מתי ואם בכלל יגיע לארץ.

 

מעבר לתגובות